Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-02-2010, 09:33
bugsnbusses bugsnbusses is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 171
Send a message via AIM to bugsnbusses
Default olielampje blijft (zwak) branden?

heb nu ineens het volgende probleempje, mn olie lampje blijft af en toe branden, soms heel zwak soms gewoon vol en soms helemaal niet! het is niet toerental afhankelijk! verder loopt het motortje eigenlijk als het spreekwoordelijke zonnetje!
ik heb naar de sensor gekeken op de zilinderkop maar deze ziet er eigenlijk nieuw uit. maar dr zitten er 2 op de cilinderkop! is die ander mss watertempsensor?
als ik met de draad van de oliesensor massa maak gaat het lampje gewoon branden! zou de sensor toch gewoon stuk zijn of zou er een groter probleem zijn?
oh ja, het is een 1.3 carb. van maart 1984
Reply With Quote
  #2  
Old 05-02-2010, 09:39
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

(stom antwoord misschien), maar is het oliepeil in orde?
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #3  
Old 05-02-2010, 10:41
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

hoe vers is de olie? viscositeit?

zwarte sensor hoge druk 1.2 -1.4 bar (hogere toerentallen boven 2000 rpm)
bruine? sensor lage druk 0.4 bar (stationair lage toerentallen)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #4  
Old 05-02-2010, 14:20
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default

kan ook zijn een los contactje bij de olie sensor.
en wat Djinn 4fun zegt kijk even je olie peil na.
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
  #5  
Old 05-02-2010, 18:04
bugsnbusses bugsnbusses is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 171
Send a message via AIM to bugsnbusses
Default

olie pijl is in orde! en dr zit nieuwe olie in 15w40,wilde vandaag een nieuwe sensor halen maar dr blijken idd verschillende sensors te zijn, die wat er nu in zit is blauw? dr staat iets op van 0,3-0,35-bar is dit de juiste? ik weet niet welke er op dit blok thuishoort!
oh ja waar kan ik de motorcode vinden?
Reply With Quote
  #6  
Old 05-02-2010, 20:13
willemsgti's Avatar
willemsgti willemsgti is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 529
Default

kijk eens naar je laat spaning het kan zijn dat je dynamo niet goed laat
Reply With Quote
  #7  
Old 05-02-2010, 21:32
bugsnbusses bugsnbusses is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 171
Send a message via AIM to bugsnbusses
Default

Quote:
Originally Posted by willemsgti
kijk eens naar je laat spaning het kan zijn dat je dynamo niet goed laat

als dat niet goed zou zijn zou ik toch geregeld met een lege accu moeten staan? nee accu wordt mooi opgeladen door de dynamo, dan zou eerder het accu lampje moeten gaan branden!
Reply With Quote
  #8  
Old 05-02-2010, 21:58
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

wat doet ie als je een dot gas aanhoud? boven de 3000?

idd sensoren, of je oliepomp zwak........
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #9  
Old 05-02-2010, 23:17
bugsnbusses bugsnbusses is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 171
Send a message via AIM to bugsnbusses
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
wat doet ie als je een dot gas aanhoud? boven de 3000?

idd sensoren, of je oliepomp zwak........

zoals ik al zei het is helemaal niet toerental afhankelijk! vanmorgen toen ik naar mn werk ging brande het lampje zwak, toen ik naar huis ging helemaal niet, ook daarna nog weggeweest maar alles was normaal! denk dat ik maar es ga uitzoeken welke sensor er in hoort te zitten! heb zo een flauw vermoeden dat er niet de juiste in zit (omdat het motorblokje erg smerig is maar de sensor nog zo goed als nieuw!)
Reply With Quote
  #10  
Old 09-02-2010, 21:12
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

De spanning in het lampje wordt niet gevoed door de sensoren. Die geven een signaal als de druk boven een niveau komt. Wat er verder me gebeurt bepaald grotendeels de tellerunit. Als daarin een spanningsregelaar niet helemaal lekker meer is, dan gaat het lampje zwak branden of als de aarde niet helemaal vast is. Heb je nog andere elektrische problemen??
Reply With Quote
  #11  
Old 10-02-2010, 21:22
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Sensor is een massa schakelaar
Reply With Quote
  #12  
Old 11-02-2010, 21:06
bugsnbusses bugsnbusses is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 171
Send a message via AIM to bugsnbusses
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
De spanning in het lampje wordt niet gevoed door de sensoren. Die geven een signaal als de druk boven een niveau komt. Wat er verder me gebeurt bepaald grotendeels de tellerunit. Als daarin een spanningsregelaar niet helemaal lekker meer is, dan gaat het lampje zwak branden of als de aarde niet helemaal vast is. Heb je nog andere elektrische problemen??


nope voor de rest geen spanningsproblemen (buiten het gegeven dat mn achterruit verwarming het maar op 1 draadje doet, maar dan wel heeeeel snel! )
Reply With Quote
  #13  
Old 11-02-2010, 21:12
bugsnbusses bugsnbusses is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 171
Send a message via AIM to bugsnbusses
Default

heb nu een vermoeden dat ik toch erges iets niet goed heb met de sensor! reed vanmiddag op de snelweg (80 kmh KUT SNEEUW!) ging mn olie lampje volop branden, ik meteen de vluchtstrook op al slingerend en slippend tot stilstand gekomen, alles na gekeken olie gepeild na 5 min, niks kunnen vinden! hij loopt nog steeds als een zonnetje!
is wel dik klote zo! als er een keer echt wat aan de hand is denk je ahh zal wel weer dat pleures lampje zijn, en dan rij je hem echt naar de klote.
weet iemand welke sensor er in hoort?
Reply With Quote
  #14  
Old 12-02-2010, 07:30
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

misschien dat er iets mis is met de folie achter op je instrumentenpaneel. Die geven bij de oudere auto's ook nog wel eens problemen. Massa probleem of folie gescheurd o.i.d.
Reply With Quote
  #15  
Old 12-02-2010, 08:25
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Ja wat ik zei, heb je een andere tellerunit om te proberen...
Reply With Quote
  #16  
Old 14-02-2010, 11:55
bugsnbusses bugsnbusses is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 171
Send a message via AIM to bugsnbusses
Default

nope helaas heb geen andere tellerunit om te proberen,of ik zou em uit mn andere golf die te koop staat moeten halen, maar dat is er volgens mij een met 2 stekkers, en ik heb volgens mij maar 1 stekker nu.
Reply With Quote
  #17  
Old 14-02-2010, 12:00
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Dan zou je even de invoerspanningen moeten meten bij aangesloten tellerunit. En daarna de juiste spanning op de tellerunit zetten en kijken of het lampje dan ook zwak brandt.
Reply With Quote
  #18  
Old 14-02-2010, 13:39
dieselken's Avatar
dieselken dieselken is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 222
Default

meet ook even of je sensor gesloten is, op het moment dat je lampje in je dash aan gaat.
Geeft de sensor effectief door, zou ik beginnen met deze te vervangen. Blijft de nieuwe sensor gesloten. moet je effectief in de richting van oliedruk gaan denken, Sludge opgehoopt rond de sensor of aan de olie aanzuig pijp van de pomp


of pomp die effectief niet meer voldoende druk kan zetten, carter er even onderuit halen en visueel inspecteren.

Geeft hij op dat moment niet door, dan heb je inderdaad een probleem in je tellerunit of heb je ergens een kabel die doorgesleten is en ergens massa raakt.

Veel zoekgenot gewenst...

Last edited by dieselken : 14-02-2010 at 13:51.
Reply With Quote
  #19  
Old 14-02-2010, 21:42
Dr.Golf's Avatar
Dr.Golf Dr.Golf is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,307
Default

klinkt inderdaadmeer als een elektrisch probleem bij het lampje en niet bij je olie
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000
Reply With Quote
  #20  
Old 14-02-2010, 21:48
bugsnbusses bugsnbusses is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 171
Send a message via AIM to bugsnbusses
Default

okee! dan gaan we maar eens grondig onderzoek plegen (als de sneeuw weer wat verdwenen is!) ik hou jullie op de hoogte!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum