Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 04-03-2010, 23:19
Juanart's Avatar
Juanart Juanart is offline
Forum regular

Default Sleutelcode.. T3

Ik wilde mijn sloten reviseren, dus uiteindelijk sloten eraf cilinders uitelkaar, nieuwe plaatjes, nieuwe veertjes etc.
Nu blijkt dat het voornamelijk toch ook de sleutel is dat is versleten.

Volgens VW zou er in de deurgreep binnen een code moeten staan om de originele sleutel te kunnen laten maken, dit is gecorodiseerd, de andere kant ben ik nog maar niet met schuurpapier op geweest maar ziet er ook niet vers uit, zou het daar echt moeten staan of zijn er andere plaatsen of manieren om het te kunnen achterhalen??
Reply With Quote
Old 05-03-2010, 19:55
Houtstoker Houtstoker is offline
Forum Regular

Alleerst, ga niet schuren, je zou de code kunnen wegslijpen. Gebruik liever Deox-C (op ijzer) of een vetoplosser (bv cillit bang)

Haal je handgreep los, aan het slot steken 2 vorkjes uit. Op een van deze vorkjes staat de sleutel code, waarmee je een niet versleten sleutel kunt bestellen

De viercijferige code geeft enkel de vorm van de baard weer, niet die van de vorm van de sleutel. Je hebt het N profiel van de oudere VW nodig, of van het merk Silca baardcode VO13. Sleutels kunnen geleverd worden door bv de sleutelprof, of via de VW dealer besteld worden
Old 05-03-2010, 20:19
Juanart's Avatar
Forum regular

Quote:
Originally Posted by Houtstoker
aan het slot steken 2 vorkjes uit. Op een van deze vorkjes staat de sleutel code, waarmee je een niet versleten sleutel kunt bestellen

Owja, pfff die dingen, best broos metaal en flink geoxideerd. Één was er kapot gegaan, maar ik heb de stukjes nog.. ik ga eens voorzichtig kijken dan!

Quote:
Originally Posted by Houtstoker
De viercijferige code geeft enkel de vorm van de baard weer, niet die van de vorm van de sleutel. Je hebt het N profiel van de oudere VW nodig, of van het merk Silca baardcode VO13. Sleutels kunnen geleverd worden door bv de sleutelprof, of via de VW dealer besteld worden

Houdt dit in simpel gezegd de 'kale' basisvorm van de sleutel of zit ik verkeerd??
Heb 3 paar sleutels, één origineel VW ander 2 stuks Silca VO13
Reply With Quote
Old 05-03-2010, 20:28
Juanart's Avatar
Forum regular

Bedoelde je dit deel waar het op ou moeten staan??

Reply With Quote
Old 07-03-2010, 18:40
Houtstoker Houtstoker is offline
Forum Regular

ik bedoel de vorm van de baard, niet van de sleutel. Het is dus mogelijk een verkeerde, niet passende sleutel te krijgen met de juiste vorm van de baard.

Je hebt idd de juiste pinnetjes. Die zitten overigens in beide voorportieren. Deox-C ontroest zonder schade aan het metaal

Posting Rules