Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-02-2010, 20:20
DoriDaan's Avatar
DoriDaan DoriDaan is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 1,267
Send a message via MSN to DoriDaan
Default Golf 3 TD of TDI wat is de beste optie

Het VW bloed blijft toch stromen bij mij..

De passat is weg,
de volvo is nog te koop.

Nu zou ik weer aan een dailyride te denken wat VW is...
Zelf zit ik te denken aan een MK3 TDi of Td...
Maar waar zitten de zwakke plekken?

# Roest aan de buitenkant dat zie ik wel...
maar waar zit aan de onderkant de roestduivel het liefste aan te knagen.

# De motoren zijn deze sterk en betrouwbaar (standaard 90Pk tdi)
# De versnellingsbakken willen nog wel eens ratelen (beide Vw's die ik heb gehad deden dat)

Wat zijn typische MK3 kwalen waar ik op moet letten??

Qua kleur zit ik te twijfelen ik zat te denken aan een nette rode.
ongeveer 1500 euro wil ik besteden voor een nette..

Ik hoor het graag van de "kenners"
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL

Vw Passat 3b 110pk oliestoker
BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift)
Mini 1988 REDHOT (project)
Reply With Quote
  #2  
Old 17-02-2010, 08:26
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,388
Default

Dorpels, kijk ook onder de auto! Daar zitten grote rubber doppen, waaromheen het enorm kan roesten. Kijk uit voor Golfjes met plastic op de dorpels, want die verbergen soms lekkere ellende.
Remleidingen willen erg hard roesten.
Ventilator-schakelaar geeft wel de geest
Dashboardklepje.. nóóit op slot zetten, erg slappe handle

Er staat op VF een '96er te koop met flink wat opties, misschien is dat iets voor je?

Jens
Reply With Quote
  #3  
Old 17-02-2010, 09:21
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Heb zelf een '96er (G)TD met de AAZ motor. Overigens zonder roest....
Is zeker geen raceauto met z'n 75pk maar tot nu toe wel onderhoudsarm gebleken. Heb hem gekocht met 180.000 en er staat nu 242000 op de teller en heb er nog buiten het reguliere onderhoud niks mee gehad.
Wat wel een nadeel is dat de auto absoluut niet stil is bij snelheden boven de 120 (draait dan al 3200tpm), en hij niet zo zuinig is als een TDI. Hij verbruikt rond de 1 op 16 en dat is wel gecombineerd.
Je kan wel overal lekker makkelijk bij en je hebt geen gezeur met elektronica of luchtmassameters. Bij de TD moet je oppassen voor de krukasbout, die kan afbreken en dan is je motor in de soep. Dit komt overigens ook voor bij enkele TDI motoren....

Maar, als ik nu nog een keer moest kiezen ging ik wel voor een TDI. Gewoon omdat deze net wat meer pit heeft en zuiniger loopt en ik er nog nooit 1 gehad heb.
Nu kan je een TD wel met relatief weinig middelen op 100pk krijgen maar wat het verbruik dan doet???
Maar voor €1500 vind je vast wel wat leuks!
Succes en hoop je een beetje geholpen te hebben...
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #4  
Old 17-02-2010, 12:16
DoriDaan's Avatar
DoriDaan DoriDaan is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 1,267
Send a message via MSN to DoriDaan
Default

@wolgast en Zeend

Thanx voor de tips... als er iets is wat ik niet leuk vindt is dat roest...
als ik wil lassen en slijpen dan wordt ik wel restaurateur/plaatwerker

Het liefste een zwarte OF een rode... GL
maar eerst maar de oude 245 verkopen...
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL

Vw Passat 3b 110pk oliestoker
BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift)
Mini 1988 REDHOT (project)
Reply With Quote
  #5  
Old 19-02-2010, 19:41
Mad_Uwe's Avatar
Mad_Uwe Mad_Uwe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 266
Default

Zonder roest wordt denk ik een redelijk zoektocht ben ik bang

Heb je ook een topic over die M3 van je trouwens?
__________________
Prius3
Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized
Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269
Boxster S 987 48dkm
Ducati 916, 748SP, 999S
Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91
Reply With Quote
  #6  
Old 19-02-2010, 20:09
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Dan moet ik echt mazzel hebben met die van mij zeg....
Zelfs onder de plastic kappen is ie roestvrij! En de bodem is ook nog gewoon keihard.

Vanaf '95 (facelift(je)) zijn ze wel verzinkt, dus wie weet dan minder kans op roest...
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #7  
Old 19-02-2010, 20:15
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik heb een '97er staan voor de sloop,die zit barstensvol roest.
dus na '95 zegt weinig

waar de roest op de bodem meestal zit?
onder de voetenbakken,bij de (afgekitte) rubber doppen,
langs de dorpels aan beide zijden van de krikrand,
bij de tankophanging,
achter de vulopening van de tank(is niet aaan de bodem,wel meestal rot+je kijkt er niet direct),
achteras bevestiging,
voor rond het subframe,
achter de chassiskoppen(waar het front mee vast zit).
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #8  
Old 19-02-2010, 20:16
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

zou trouwens een TDI nemen,TD's vind ik persoonlijk helemaal niks...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum