![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hey,
de golf van m'n vriendin trilt altijd wanneer hij stationair staat te draaien ongeacht warm of koude motor. De dynamo is perfect maar de accu niet helemaal top meer, weet niet of een accu hier iets mee te maken kan hebben? Het toerental schommeld een beetje lijkt wel maar geen idee wat ik hier aan kan doen. Wie o wie kan me hierbij helpen.... Thanks |
#2
|
|||
|
|||
![]() Is er niet een motorsteun/rubber kapot
Carburateur schoonmaken |
#3
|
|||
|
|||
![]() Hoeveel toeren loopt hij?
Controleer eerst of de motorsteun(en) aan vervanging zijn: met de hand aan blok shorren, krijg je hem makkelijk gekanteld, dan zijn de lagers niet super meer... |
#4
|
|||
|
|||
![]() Zit helaas geen toerenteller in, de motorsteunen zijn goed en de voorste is nieuw.
Ik haal wel ff een busje carb reiniger misschien dat dat helpt |
#5
|
|||
|
|||
![]() Laat het resultaat even weten
|
#6
|
|||
|
|||
![]() controleer ook even de bougies, als een niet vonkt schokt em ook
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!! Scratch the surface http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif |
#7
|
|||
|
|||
![]() stationaire stelschroef een beetje opdraaien. loopt hij wat sneller. deze zit op de achterkant op je carb. als je langs de distributie kap kijkt zie je wel een soort geleider waardoor een schroef draaier kan. moet wel een lange zijn met een fijn kopje. kan je meteen ook de co-schroef een beetje open draaien,die zit net wat lager [net boven de voet pakking] met een beetje meer mengsel draait hij soms vaak net wat beter.succes.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Ik ga zo meteen ff proberen denk ik want het is echt irritant.
Thanks! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Toppertje!!
Hij loopt weer als een naaimachientje, liep eigenlijk belachelijk laag stationair, dat merk je pas echt wanner je em iets opschroeft en iets aan die co schroef stellen werkte ook mooi. Bedankt! |
#10
|
|||
|
|||
![]() ja ok is dit ook weer opgelost moet een beetje met gevoel, zal ik maar zeggen. het co kan je nog altijd even bij een garage na laten checken.gr
|
#11
|
||||
|
||||
![]() luchtmengsel schroef onder het pannendeksel naast de gasklep heeft effect op het dansend stationair lopen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#12
|
|||
|
|||
![]() ja ok, maar is al opgelost, die jij bedoelt is niet verstelbaar,
|
#13
|
||||
|
||||
![]() jawel.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#14
|
||||
|
||||
![]() heb t zelfde probleem, toerental schommelt niet bij stationair maar hij trilt wel.ook als ik schakel, vooral met koude motor dan lijkt het wel of de pook een klap krijgt.hij draait net onder de 1000 toeren stationair.
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
reinigen, of stationair iets opschroeven. of, kan veel zijn, toerental iets opschroeven is meestal een wereld van verschil.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 25-02-2010 at 12:15. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als je een klap krijgt in de pook bij het schakelen zou ik eens serieus kijken naar de motorlagers (vooral voorste). Dat hij niet schommelt lees je af op je toerenteller neem ik aan, maar daar kan je dat nauwelijks zien. Kan je beter meten met een toerenteller meter, de wijzer effent namelijk een hoop snelle schommelingen uit. |
#17
|
||||
|
||||
![]() thnx manne
|