Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-02-2010, 21:16
ferryfast's Avatar
ferryfast ferryfast is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 187
Default Carbs op mijn 16v PL bouwen

Hoi,

Ik ben dus carbs op mn 16v PL aan het bouwen.....

Ik kwam het ergens tegen op het net en vind het gaaf om relatief goedkoop zoiets op je motor te kunnen bouwen. Heb nog 2 KR blokken liggen waar ik dit ook op wil bouwen en de PL waar ik mee rijdt is licht getuned (spaghetti, KR nokken, afgedraait vliegwiel) Ga hiermee ook regelmatig naar de Nurburgring in Duitsland dus moet zeker betrouwbaar zijn. (we gaan het zien)




Eigenlijk ga ik er pas vrijdag aan beginnen, heb nu zo n beetje alles verzameld wat ik nodig heb...
Wat ik nu heb:
-Carbs van een Suzuki GSX-R1100 (40mm)
-spruitstuk vd Golf afgeslepen en licht bewerkt voor de flow en de buizen die er omheen vallen
-lagedruk benzinepomp
-benzinedrukregelaar
-silicone slang
-benzinedrukmeter + adapter
-klein spul als slangenklemmen ed



Zo komt ie tegen de cilinderkop aan, de buizen zijn in totaal 105mm gaten vd injectoren worden nog afgesloten.

Golf gaat donderdagavond de garage in en hoop er vrijdagavond weer uit te rijden

Het moet lukken om alles te installeren, alleen het goed afstellen en de juiste naald vinden qua diameter ed gaat wel even tijd kosten denk ik.
Er is veel te vinden over dit soort ombouwen maar iedereen doet het weer net iets anders, Vind het leuk om te knutselen en ga er gewoon aan beginnen en kijk wel wat ik tegenkom.

Zal hier updates toevoegen na vrijdag
Reply With Quote
  #2  
Old 26-02-2010, 00:14
ferryfast's Avatar
ferryfast ferryfast is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 187
Default

Het is nog geen vrijdag maar hier wat updates....

Heb de wagen in de garage gezet en ben begonnen met het verwijderen van het inlaatspruitstuk en de spinnekop.
Op 2 dolle imbusboutjes van het inlaatspruitstuk na ging dit zonder problemen.

voor



na




Na wat passen en meten erachter gekomen dat de carbs nu veel te steil omhoog wijzen en dus boven de motorkap uitkomen en daar ik een luchtbak op mn motorkap geen porem vindt ga ik dit aanpassen.
Dingen die ik morgen op wil lossen zijn:

-Steun maken voor de dynamo (moet lager)
-Kortere V-snaar kopen
-benzinetoevoer in orde maken (moet geen probleem zijn)
-buis van de radiator naar t blok omleggen
-gaskabel kopen/maken???? moet langer zijn
-'iets' verzinnen voor vacuum van de rembekrachtiger.
-inlaatspruitstuk bewerken zodat de carbs lager komen

Dit zijn nu de dingen waar ik tegenaan loop, wanneer alles loopt zal vooral het afstellen nog best wat moeite en tijd kosten maar dat moet wel lukken.

Morgen filmpje van 1e keer starten (hoop ik)

Nog wat foto's van vandaag







En de wagen waar het inkomt

Reply With Quote
  #3  
Old 26-02-2010, 00:22
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Kun je geen korter stuk slang gebruiken? Dan komt de boel automatisch al wat lager te zitten.

Heb je alleen die slangen om de carbs omhoog te houden trouwens, of heb je ze ook nog aan een steuntje oid hangen? Dat vraag ik me eigenlijk altijd af als ik zo'n setup zie. Geen idee wat zo'n carb weegt, maar die slangen zullen zoiets toch niet lang met gemak omhoog houden... wel?

Heb je het oude inlaatspruitstuk trouwens nog? Heb daar wel interesse in als je het weg doet.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #4  
Old 26-02-2010, 00:45
ferryfast's Avatar
ferryfast ferryfast is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Kun je geen korter stuk slang gebruiken? Dan komt de boel automatisch al wat lager te zitten.

Heb je alleen die slangen om de carbs omhoog te houden trouwens, of heb je ze ook nog aan een steuntje oid hangen? Dat vraag ik me eigenlijk altijd af als ik zo'n setup zie. Geen idee wat zo'n carb weegt, maar die slangen zullen zoiets toch niet lang met gemak omhoog houden... wel?

Heb je het oude inlaatspruitstuk trouwens nog? Heb daar wel interesse in als je het weg doet.


Hoi,

Steuntje moet ik inderdaad nog maken. De slangen zijn op zich vrij stug maar met t trillen en schokken is het niet verstandig om ze daar op te laten rusten.
Hoewel sommige dat wel doen.

Ookal maak ik ze korter dan was het nog te steil maar komt goed wil ook meerdere setjes buizen maken met verschillende lengtes om te kijken wat dit doet.
Inlaatspruitstuk heb ik nog en is compeet met injectoren en spinnekop eruit gehaald.
Hou dit nog heel even stand by
Heb wel nog een inlaatspruitstuk liggen maar weet niet of die met of zonder gasklep is.
Laat anders even via PB weten wat je precies nodig hebt.

Groeten Ferry
Reply With Quote
  #5  
Old 26-02-2010, 08:43
monark's Avatar
monark monark is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,312
Default

leuk project ben benieuwd hoe dit zal lopen...suc6
Reply With Quote
  #6  
Old 26-02-2010, 08:49
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Ik maak de runners zo lang dat de slang alleen een koppelstuk is, de carbs zitten tegen de runners aan en hangen aan het spruitstuk. Het is wel slimmer om ook nog een steuntje naar het onderblok te maken, dat maakt de boel een stuk stabieler.

Vacuum voor de rembekrachtiger kan je van 1 cilinder pakken , dat werkt prima.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #7  
Old 28-02-2010, 13:06
ferryfast's Avatar
ferryfast ferryfast is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Ik maak de runners zo lang dat de slang alleen een koppelstuk is, de carbs zitten tegen de runners aan en hangen aan het spruitstuk. Het is wel slimmer om ook nog een steuntje naar het onderblok te maken, dat maakt de boel een stuk stabieler.

Vacuum voor de rembekrachtiger kan je van 1 cilinder pakken , dat werkt prima.


Hoi,

Heb geen lange runners, is wel stabieler inderdaad.
Steuntje naar het onderblok ben ik aan het maken.

Hij loopt dus nog niet

Zit nog met de wateraansluiting onder het spruitstuk, moet ik een plaatje voor maken en een 45 graden buisje op lassen vd week.
Qua vacuum heb ik een vacuumpomp van een diesel onderblok gepakt en die wil ik op dit onderblok monteren, word dan aangedreven door de hulp-as voor de oliepomp.

Wil ook voor de carter ontluchting nog een oilcatchcan (3xwoordwaarde) gebruiken.

Morgen weer verder
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum