Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-03-2010, 22:02
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 546
Send a message via MSN to FGizmoS
Default Mk2 td geeft zelf gas na brandstoflek opgelost te hebben.

Ik was vandaag aan het kijken om mijn brandstoflek op te lossen.
Het lek zat aan de gashevel. Ik heb de gashevel gemarkeerd waar die stond volgens de markeringen en de gleuf van dat ding dat in die messing bus zit. Ik heb dat o-ringetje vernieuwd van dat ding. Na alles terug gemonteerd te hebben wilde hij niet meer aanslaan. Ik heb dan die veer van onder de gashevel eruit gehaald en de gashevel iets verder gezet. Dan sloeg de motor wel aan maar veel te traag. Zodra ik wat meer gas haf liep hij zelf hoger en hoger op in toeren.

Wat heb ik verkeerd gedaan?
__________________
Don't cry burn your tyres and get high
VW Golf MK2 GTD '90 te koop
Subaru Impreza GTT MY97
Reply With Quote
  #2  
Old 15-03-2010, 22:02
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

gashendel 1 tand te strak gezet
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-03-2010, 02:57
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 546
Send a message via MSN to FGizmoS
Default

Dan moet hij toch in een andere positie staan dan ik hem gemarkeerd heb?
Als ik de gashender eraf neem en ik draai een klein beetje aan dat pennetje doet hij dat ook hoor. Hij begint gewoon hoger en hoger te draaien
__________________
Don't cry burn your tyres and get high
VW Golf MK2 GTD '90 te koop
Subaru Impreza GTT MY97
Reply With Quote
  #4  
Old 16-03-2010, 10:43
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

heb je het veertje wel weer op de goede volgorde in elkaar gehaakt dan?
en anders staat ie toch echt te strak,zo'n pomp is geen rocketscience....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #5  
Old 16-03-2010, 10:47
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Stukje afstelling, of de govenor niet goed terug geplaatst
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #6  
Old 17-03-2010, 02:22
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 546
Send a message via MSN to FGizmoS
Default

Vandaag de pomp terug open gedaan omdat het messing busje iets hoger moet zitten.
Ik monteer alles terug en hij slaat redelijk vlug aan
Ik had wel die bout afgebroken die van de turbo naar je lda gaat afgebroken. Deze heb ik vervangen door een exemplaar van een wastgate van een 1.6 hdi motor
De lda kegel heb ik nu ook maar naar de meest steile kant gedraaid.
Hij rijd terug fijn maar wel een beetje meer roeten. Ik denk dat dit komt omdat die stelschroef iets te ver ingedraaid is voor je brandstof te regelen. Stationair loopt hij nu 1100 toeren.
Morgen nog wat bijdraaien en hopelijk blijven de lekjes en rare euvels dan weg
Toch bedankt voor de hulp iedereen.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high
VW Golf MK2 GTD '90 te koop
Subaru Impreza GTT MY97
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum