Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-03-2010, 21:25
Jeffg60's Avatar
Jeffg60 Jeffg60 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 142
Default Golf MK2 VR6 welke motor?

Mannen ik zit in een dilemma ik wil binnenkort een nieuw hartje
in m'n golf gaan leggen en heb gekozen voor een vr6 maar zit nu
te twijflen tussen een rotor of een dis.
mijn voorkeur gaat uit naar een dis omdat dan mijn toerenteller in
de orginele golf 2 teller makkelijker aan te sluiten is , maar las net ergens
dat de dis motor meer problemen heeft als de rotor. Wat is hier nu van waar?
En welke is dus eigenlijk beter?
Reply With Quote
  #2  
Old 18-03-2010, 21:28
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

aaa
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #3  
Old 18-03-2010, 21:37
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,541
Default

ik naam aan dat knedel de motor met motorcode AAA bedoeld
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/In...lf-Motoren.html
Reply With Quote
  #4  
Old 18-03-2010, 21:38
Jeffg60's Avatar
Jeffg60 Jeffg60 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 142
Default

ja dat dacht ik ook zou niet weten wat hij anders bedoelt of het is een kreet van aaaaa weer een tje
Reply With Quote
  #5  
Old 18-03-2010, 21:41
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

AAA motorcode inderdaad
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #6  
Old 18-03-2010, 21:46
Jeffg60's Avatar
Jeffg60 Jeffg60 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 142
Default

De AAA is met rotor begrijp ik uit het plaatje op doppel? mijn eerste voorkeur ging uit
naar een 2.9 met dis ontsteking maar vraag me dus af wat met met de "problemen" bedoelt die een dis motor heeft ten opzichte van een rotor.
Reply With Quote
  #7  
Old 18-03-2010, 22:00
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Ik zou voor een 2.9 ABV met DIS ontsteking gaan, blokje loopt een stuk beter dan een AAA. En voor zover ik weet hebben blokken met rotor meer problemen dan diegene met DIS
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #8  
Old 18-03-2010, 22:07
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Wat ik vaker heb gehoord is dat de 2.9 Euro98 moet hebben, terwijl de 2.8 Euro95 drinkt. Als dit zo is, scheelt het aardig in de kosten een 2.8 te nemen (en die eventueel op te boren).
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #9  
Old 18-03-2010, 22:44
Jeffg60's Avatar
Jeffg60 Jeffg60 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 142
Default

alvast bedankt voor de reacties en meer info is natuurlijk welkom
Reply With Quote
  #10  
Old 19-03-2010, 00:14
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

AAA zegt niets over rotor of dis ontsteking.

Daarnaast hebben ze beiden zo hun probleempjes. Denk dus dat het om het even is, wat je pakt.

Quote:
Originally Posted by Jeffg60
mijn voorkeur gaat uit naar een dis omdat dan mijn toerenteller in
de orginele golf 2 teller makkelijker aan te sluiten is ,


Want?
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #11  
Old 19-03-2010, 11:17
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Wat ik vaker heb gehoord is dat de 2.9 Euro98 moet hebben, terwijl de 2.8 Euro95 drinkt. Als dit zo is, scheelt het aardig in de kosten een 2.8 te nemen (en die eventueel op te boren).


Als je al gaat bezuinigen op benzine dan moet je geen snelle auto gaan rijden... De V8 rijdt ook alleen maar op 98 of vpower, bij de corrado is dat hetzelfde verhaal...
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #12  
Old 19-03-2010, 11:24
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

wat een poepredenering.. Je blok opboren omdat er dan geen euro98 in moet.

aan de andere kant, je motorkeuze bepalen omdat je dan de toerenteller makkelijker kan aansluiten lijkt me niet echt logisch.. Ik denk dat je grotere problemen tegen gaat komen bij het inbouwen van een VRoem6..
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #13  
Old 19-03-2010, 11:29
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Vains
Als je al gaat bezuinigen op benzine dan moet je geen snelle auto gaan rijden... De V8 rijdt ook alleen maar op 98 of vpower, bij de corrado is dat hetzelfde verhaal...


Daar gaat 't niet meteen om, maar ik weet maar een pompstation hier in de buurt waar Euro 98 verkocht wordt.

Dat Euro 98 beter is voor een 2.8 dan Euro 95 zal best, maar je kunt zonder problemen bij elke pomp aanrollen en de boel volgooien. Als de 2.9 echt alleen maar Euro 98 mag hebben wordt dat lastig.

En een revisie voor een motor waar je wat power mee wil maken is nooit verkeerd, en als je het dan gelijk even laat opboren kost het ook geen drol. Bedoel daarmee alleen dat als het je om die 100 cc zou gaan, dat geen probleem moet zijn. Maar als ik telkens km's om moet rijden om een geschikt pompstation te vinden, vergaat me de zin aan het autorijden vroeg of laat wel.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #14  
Old 19-03-2010, 11:37
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Omrijden is toch juist dé zin van het autorijden? In een VR6 lijkt me dat helemaal geen probleem.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #15  
Old 19-03-2010, 11:52
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Omrijden is toch juist dé zin van het autorijden? In een VR6 lijkt me dat helemaal geen probleem.


Jij snapt het

@Chris: De vr6 kan ik ook op 95 laten lopen hoor, dat is niet zo'n groot probleem. Je merkt gewoon dat hij stukken lekkerder loopt op 98, het aller beste is gewoon de vpower 100 octaan uit duitsland
Je weet toch waar in jouw omgeving 98 verkocht wordt, als dat wat verder rijden is dan zorg je dat je nog genoeg in jouw tank hebt om daarheen te kunnen rijden
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #16  
Old 19-03-2010, 13:16
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Omrijden is toch juist dé zin van het autorijden? In een VR6 lijkt me dat helemaal geen probleem.


Dan heb je nog nooit in de auto van m'n pa gereden, wat momenteel mijn vervoer is...

Kopen?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #17  
Old 19-03-2010, 16:28
Roy-16VT's Avatar
Roy-16VT Roy-16VT is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,075
Default

Quote:
Originally Posted by Vains
Jij snapt het

@Chris: De vr6 kan ik ook op 95 laten lopen hoor, dat is niet zo'n groot probleem. Je merkt gewoon dat hij stukken lekkerder loopt op 98, het aller beste is gewoon de vpower 100 octaan uit duitsland
Je weet toch waar in jouw omgeving 98 verkocht wordt, als dat wat verder rijden is dan zorg je dat je nog genoeg in jouw tank hebt om daarheen te kunnen rijden



de mijne vond de gulf challenger heerlijk heeft octaan >100 is trouwens een 2.8 AAA met DIS ontsteking en die voldoet me prima.

en ja wat het verschil is met een rotor
__________________
Mijn mkII-vr6-turbo
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41051

Last edited by Roy-16VT : 19-03-2010 at 16:35.
Reply With Quote
  #18  
Old 19-03-2010, 20:11
wiljan wiljan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 264
Default

een aaa is er ook met dis hoor, gewoon zelf bekijken welke motor je het liefst wilt.in mijn golf 2 ligt ook een vr6 van bouwjaar 94 met dis
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum