![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb voor nieuwe schokdempers nodig en nu weet ik niet wat ik moet doen.
Ze (Jetta1) is voor 80mm verlaagd en de huidige koni geel (ingekort) zijn versleten. Ik wil graag weer een paar goede schokdempers, maar zijn er ook goeie dempers die af fabriek zijn ingekort? Ik heb zitten te tweifelen over een schroefset, maar dat pas niet in mijn budget en ik ben zeer te spreken over de Intrax veren in combinatie met koni geel. Wie heeft tips / truucks of een adresje van iemand die mij de dempers kan inkorten?
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#2
|
|||
|
|||
![]() Bij koni kun je gewoon ingekorte dempers kopen. www.koni.de
De dempers of zuigerstangen zijn trouwens niet korter, maar de uitschuiflengte van de zuigerstang is beperkt door er binnenin de demper een huls omheen te doen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Die van mij waren wel ingekort op de as.
Heb net ff gekeken bij de typenummers en nu morgen maar eens naar de prijs informeren. Bedankt voor de tip!
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat heet rebound. Inkorten kan wel noodzakelijk zijn. Anders knallen de zuigers tot de bodem van de schokbreker. Verkürzte Kolbenstangen Für bestimmte Tieferlegungsraten müssen Tieferlegungsfedern konstruktionsbedingt mit Stoßdämpfern eingesetzt werden, bei denen der Ausfahrweg der Kolbenstange begrenzt ist. Es gibt zwei Verfahren, wie diese Eigenschaft erfüllt werden kann. Bei einem Verfahren werden kürzere Kolbenstangen eingesetzt, was den zusätzlichen Vorteil hat, daß die Gefahr eines Durchschlagens minimiert wird. Bei dem zweiten Verfahren werden sogenannte Reboundhülsen eingesetzt. Die Reboundhülse begrenzt den Ausfahrweg der Kolbenstange. Der technische Effekt, nämlich die Erzielung von Federvorspannung, ist der gleiche. Da die Kolbenstange jedoch nicht verkürzt ist, besteht die Gefahr des Durchschlagens.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#5
|
|||
|
|||
![]() Oke, er bestaan dus wel degelijk varianten waarbij de zuigerstang ingekort is.
Weer wat geleerd!
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Hmmm maar weet iemand dan of die ook te koop zijn en zo ja waar. Anders laat ik wel weer een setje koni geel inkorten.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#7
|
||||
|
||||
![]() voor koni geel heb je toch ook een soort revisie setjes zeg maar? dacht dat ik dat wel eens ergens gelezen had hier
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat ze echt vervangen moeten worden, de hardchroom laag op de as is op sommige plaatsen helemaal weg gesleten.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |