![]() |
|
||||
|
||||
![]() Je ziet veel met de expansievatten verwijderd voor de cleane look en dan zo een vuldop op de slang of ergens anders maar is het vertrouwd om daar mee te rijden?
Ik vraag het omdat ik erover nadenk en wil het gewoon safe hebben want ik wil wel kunnen rijden wat op de meets staat rijdt niet altijd hele stukken ![]() Wat denken/weten/vinden jullie ervan?
|
|||
|
|||
![]() Je hebt radiateurs met een ingebouwd expansievat. Bij een golf 1 is dat bijvoorbeeld een soort van verdikking aan de zijkant van de radiator waar dus ook de vuldop zit.
|
||||
|
||||
![]() Zo lang je de motor niet lang stationair laat lopen en niet gaat planken kan dit geen kwaad.
De motor krijgt tijdens het rijden voldoende koeling door o.a. rijwind en tevens de ventilator. Het expansie vat zit er om overtollig uitgezette vloeistof in op te vangen en terug te voeren wanneer de motor is afgekoeld. Motoren met een expansievat hebben over het algemeen genoeg buffer om ook zonder te kunnen. Misschien wel slim om een radiateur aan te schaffen die wat meer koelcapaciteit bied. Of een dergelijke zoals mijn voorganger ook al vermeld te monteren.
|
||||
|
||||
![]() Ok begrijp het met die einser radiateurs maar heb toen na de opbouw net een nieuwe gekocht daarom zat ik te denken aan zo een losse dop op de slang ofzo.
Maar ikw il mijn auto nog wel kunnen gebruiken waarvoor ze is soms wel eens gas geven ![]() Dus in principe voor een motor waar goed mee gereden wordt is zo een losse dop niet ideaal?
Built NOT Fucking Bought Last edited by GerardMkIIVR6 : 13-05-2009 at 15:11. |
|
|||
|
|||
![]() Je moet wel een expansievat hebben, dus zoek gewoon een radiateur met ingebouwd reservoir, dan kan je niks overkomen!
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik zou op safe gaan. Dus een radiateur met buffer.
|
||||
|
||||
![]() Of bouw je expansievat uit het zicht.
|
|
||||
|
||||
![]() heb er ook een keer 1 gezien met de veerpootbrug als expansievat. en volgens mij was dat ook een vr6. of wat pedaalemmer zegt: uit het zicht.
|
||||
|
||||
![]() Ik zou niet zonder gaan rijden Gerard, dan zou ik indd een radiateur gaan zoeken met het expansievat erbij in. Maar wel met dezelfde maat als die je nu hebt natuurlijk.
|
||||
|
||||
![]() Ja ik ben er ook wat huiverig voor Femme.
En Martin een radiateur van een einser met buffer is voor mij ook geen optie want die radiateurs hebben het vul gedeelte aan 1 kant en de slang aansluiting aan de ander, als ik 1 heb met de aansluiting aan de bestuurderskant dan komt de vuldop aan de bijrijderskant en daar is bij mij weinig ruimte ivm de olieleiding kompressor en de dynamo. En uit het zicht waardan? Moet wel op een hoog punt zijn.
Built NOT Fucking Bought Last edited by GerardMkIIVR6 : 13-05-2009 at 22:33. |
|
||||
|
||||
![]() Je zou misschien een expansievat van een classic mini (Cooper of SPI) kunnen gebruiken. Deze is relatief klein, bied voldoende opslag en is heel makkelijk weg te werken. Bv tussen binnen/buitenscherm. Of achter de gril. Heeft alleen geen dop.
Op de foto tussen de firewall en radiateur. ![]()
VW T2b-2.0 VW Golf GTI mkI (1600 EG) VW Golf GTI mkII Last edited by martin : 14-05-2009 at 07:34. |
|
||||
|
||||
![]() Ja jij bedoelt net als die japaners.
Die gebruiken een klein vaatje met een dunne slang eraan zodat wat ie eruit smijt er nadien via vacuum weer in zuigt.
|
||||
|
||||
![]() Yep. Volgens mij heb ik er zelfs nog een liggen.
VW T2b-2.0 VW Golf GTI mkI (1600 EG) VW Golf GTI mkII Last edited by martin : 14-05-2009 at 08:05. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is volgens mij de Golf1 van Ron Huyzer!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Is niet de Golf1 van Ron Huyzer.., maar weet wat jij bedoelt Joost. Toen ik de thread las dacht ik gelijk aan hetzelfde.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ja Ron heeft het wel vorig jaar,deze foto is al 2jaar oud
![]() Maar met deze opstelling hierboven had Ron ook een slangetje naar beneden naar een potje ![]() Maar is die vanaf gestapt naar een veerpootbrug weet de reden niet waarom.
|
|||
|
|||
![]() Je expansie vat moet op het hoogste punt zitten anders gaat het niet goed met je koeling.
Je krijgt dan lucht in je leidingen dus koelproblemen. met jouw motor zou ik zeker niet zonder reservoir gaan rijden. Je kunt wel evt een ander mooier reservoir kopen(of laten maken).
|
||||
|
||||
![]() Dus het is wel zoals ik altijd dacht de meesten die je ziet op meets is voor de show and no go.
|
|||
|
|||
![]() Show and go on trailer.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Jan de Tuinman (Jan Nieuwenhuis) reed met een groene Golf 1 16V G60 met 280pk ofzo en had ook een klein radiateurtje met ingebouwd expansievat...
En volgens mij was dat écht geen auto die op trailers naar meetings/dragstrips kwam...