![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Jaja daar ben ik weer.
Nu dacht ik, als ik de stroomverdeler in een ander blok zet dan klopt de ontsteking vast niet meer. Hoe fix ik dit? ow en wat is b.p.d. (vraagbaak)
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. Last edited by Rickyrick : 18-01-2005 at 18:16. |
#2
|
|||
|
|||
![]() zal bdp of tdc zijn
bovenste dode punt van de zuiger 1e cilinder met dat andere kan ik je niet helpen |
#3
|
|||
|
|||
![]() Thanks, heb je enig idee hoe ik weer dat hij daar staat?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#4
|
||||
|
||||
![]() staat vast in je vraagbaak uitgebreid uitgelegd! Welk boek heb je?
Zit een kijkgat in je versnellingsbak, kun je de inkeping op het vliegwiel zoeken.
__________________
Quote:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() ah daar is dat gat voor!! ja staat idd in de vraagbaak maar werd er niet veel wijzer van.
Als die inkeping op de kijkgat zit, moet ik dan de rotor op de 1e cilinder zetten?? (nu weer wakker ja? lekker ritme dan!)
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#6
|
||||
|
||||
![]() nu alweer wakker ja, het leven van een buschauffeur gaat niet over rozen, wel over NAT tracks...
Er vanuit gaande dat de distributieriem er af is: 1. Zet de motor met zuiger 1 in BDP (mbv kerf in vliegwiel of kerf op krukaspoelie, opgelijnd met merkteken in distributiekap). 2. Zet de nokkenas in de stand die hoort bij 1e BDP. Dat wil zeggen de centerpunt aan de binnenkant van het nokkenaswiel gelijk zetten aan de bovenrand van de cylinderkop, en dan wel met de centerpunt naar VOREN 3. Het hulpaswiel (dat is het 3e getande wiel tussen krukas- en nokkenaswiel) heeft ook een centerpunt, zet deze punt zo dicht mogelijk bij de inkeping op de krukaspoelie. (de centerpunt moet zeg maar net achter de inkeping vallen). 4. Als het goed is zie je nu de sleuf in de aandrijfas voor de stroomverdeler precies evenwijdig aan de krukas staan, daar wordt dus mee bedoeld in de lengte van het blok. Als je er voor staat dus precies dwars op de rijrichting van de auto. Kleine afwijkingen maken niet veel uit, kun je later oplossen door je ontsteking te verdraaien. 5. Schuif de stroomverdeler in het blok, door de schuine vertanding zal de rotor iets verdraaien. Monteer op zo'n manier dat na montage en verdraaiing de rotor precies wijst naar de plaats van bougiekabel 1 (even de verdelerkap plaatsen om te spieken). 6. Nu alleen nog de ontsteking afstellen met behulp van stroboscoop lamp of testlampje. Tijdelijke snelle manier zonder lampen is: zoek de stand met het hoogste toerental en dan ietsjes later... Als de distributieriem er niet af is geweest dan zou alles moeten kloppen en kun je beginnen bij 4.
__________________
Quote:
Last edited by Stijn : 18-01-2005 at 20:59. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Soeper! thanks Tijntje!
Ga dus idd vanaf stap 4 verder, betekend nu voor mij: kerf versnellingsbak in het midden, verdelerkap erop zodat die wijst naar nr 1! Daarna zien we wel weer verder :-D Thanks! edit: bushaltes en NAT punten lijken wel wat op elkaar toch!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Nee stroomverdeler erin zodat de rotor wijst naar nr1, dan verdelerkap erop. Zo zou het dan moeten kloppen. Heb je de distributieriem nog vervangen of niet?
4040N is altijd een drukke...
__________________
Quote:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() nee niet vervangen.. totaal bij ingeschoten kwam er net pas achter!
Bruut man, dwars over de atlantic... nog pics geschoten?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#10
|
|||
|
|||
![]() eindelijk weer eens tijd gevonden om met de golf bezig te gaan...
Heb net de ontsteking zover afgesteld dat hij iets later staat dan max toeren. Nu is het zo dat hij als ik half gas geef enorm gaat blazen uit de carb, backfire volgens mij maar geen plof oid... heb al heel veel verschillende standen geprobeerd maar wordt niks beter. Ook heeft hij nog bar weinig vermogen....
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |