Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-01-2005, 18:13
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default Ontsteking afstellen

Jaja daar ben ik weer.

Nu dacht ik, als ik de stroomverdeler in een ander blok zet dan klopt de ontsteking vast niet meer.

Hoe fix ik dit?

ow en wat is b.p.d. (vraagbaak)
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.

Last edited by Rickyrick : 18-01-2005 at 18:16.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-01-2005, 18:30
menno menno is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 203
Default

zal bdp of tdc zijn
bovenste dode punt van de zuiger 1e cilinder
met dat andere kan ik je niet helpen
Reply With Quote
  #3  
Old 18-01-2005, 18:38
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Thanks, heb je enig idee hoe ik weer dat hij daar staat?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #4  
Old 18-01-2005, 20:36
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

staat vast in je vraagbaak uitgebreid uitgelegd! Welk boek heb je?

Zit een kijkgat in je versnellingsbak, kun je de inkeping op het vliegwiel zoeken.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #5  
Old 18-01-2005, 20:40
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

ah daar is dat gat voor!! ja staat idd in de vraagbaak maar werd er niet veel wijzer van.

Als die inkeping op de kijkgat zit, moet ik dan de rotor op de 1e cilinder zetten??



(nu weer wakker ja? lekker ritme dan!)
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #6  
Old 18-01-2005, 20:55
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

nu alweer wakker ja, het leven van een buschauffeur gaat niet over rozen, wel over NAT tracks...

Er vanuit gaande dat de distributieriem er af is:

1. Zet de motor met zuiger 1 in BDP (mbv kerf in vliegwiel of kerf op krukaspoelie, opgelijnd met merkteken in distributiekap).
2. Zet de nokkenas in de stand die hoort bij 1e BDP. Dat wil zeggen de centerpunt aan de binnenkant van het nokkenaswiel gelijk zetten aan de bovenrand van de cylinderkop, en dan wel met de centerpunt naar VOREN
3. Het hulpaswiel (dat is het 3e getande wiel tussen krukas- en nokkenaswiel) heeft ook een centerpunt, zet deze punt zo dicht mogelijk bij de inkeping op de krukaspoelie. (de centerpunt moet zeg maar net achter de inkeping vallen).
4. Als het goed is zie je nu de sleuf in de aandrijfas voor de stroomverdeler precies evenwijdig aan de krukas staan, daar wordt dus mee bedoeld in de lengte van het blok. Als je er voor staat dus precies dwars op de rijrichting van de auto. Kleine afwijkingen maken niet veel uit, kun je later oplossen door je ontsteking te verdraaien.
5. Schuif de stroomverdeler in het blok, door de schuine vertanding zal de rotor iets verdraaien. Monteer op zo'n manier dat na montage en verdraaiing de rotor precies wijst naar de plaats van bougiekabel 1 (even de verdelerkap plaatsen om te spieken).
6. Nu alleen nog de ontsteking afstellen met behulp van stroboscoop lamp of testlampje. Tijdelijke snelle manier zonder lampen is: zoek de stand met het hoogste toerental en dan ietsjes later...

Als de distributieriem er niet af is geweest dan zou alles moeten kloppen en kun je beginnen bij 4.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!

Last edited by Stijn : 18-01-2005 at 20:59.
Reply With Quote
  #7  
Old 18-01-2005, 21:01
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Soeper! thanks Tijntje!

Ga dus idd vanaf stap 4 verder, betekend nu voor mij: kerf versnellingsbak in het midden, verdelerkap erop zodat die wijst naar nr 1!

Daarna zien we wel weer verder :-D

Thanks!


edit: bushaltes en NAT punten lijken wel wat op elkaar toch!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #8  
Old 18-01-2005, 21:09
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Nee stroomverdeler erin zodat de rotor wijst naar nr1, dan verdelerkap erop. Zo zou het dan moeten kloppen. Heb je de distributieriem nog vervangen of niet?

4040N is altijd een drukke...
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #9  
Old 18-01-2005, 21:36
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

nee niet vervangen.. totaal bij ingeschoten kwam er net pas achter!

Bruut man, dwars over de atlantic... nog pics geschoten?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #10  
Old 04-02-2005, 17:05
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

eindelijk weer eens tijd gevonden om met de golf bezig te gaan...

Heb net de ontsteking zover afgesteld dat hij iets later staat dan max toeren.
Nu is het zo dat hij als ik half gas geef enorm gaat blazen uit de carb, backfire volgens mij maar geen plof oid... heb al heel veel verschillende standen geprobeerd maar wordt niks beter.
Ook heeft hij nog bar weinig vermogen....
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum