![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() beste forummers.
ben al een tijdje bezig met mijn gti 16v van 86'. Met motorcode KR. ik heb hem gisteren laten keuren en hij werd meteen goedgekeurt ![]() dus natuurlijk na meer als een half jaartje sleutele heb ik meteen de nodige kilometers gemaakt ![]() maar nu het volgende, als ik een tijdje rijdt dan begint hij binnenin de auto te stinken naar uitlaat gassen en dit houdt dan ook niet meer op. ![]() er ligt wel een andere uitlaat onder, vanaf de kathalysator een rechte rvs pijp naar achter met 2 bochtjes derin en als einddemper een Sebring met dubbele pijp. (Hè een kr met kathalysator ![]() ![]() maargoed, de uitlaat is volgens mij gewoon dicht, en al zou hij op een bepaald punt een beetje lekken, lijkt mij dat die uitlaatgassen niet zomaar naar binnen kunnen komen als het een beetje is ![]() ook kan ik niet herinnere dat ik hier een half jaar geleden voor het sleutelen ook last van had. maarja het is eigenlijk wel zo erg dat je kleren er gewoon van gaan stinken en je eigenlijk altijd met raam open moet rijden wat dus eigenlijk gewoon kl*te is ![]() Heeft iemand hier misschien ook last van gehad? of weet iemand waar het aan kan liggen? Of misschien hoe ik kan kijken waar de gassen naar binnen komen? want zo is het eigenlijk geen rijden ![]() groetjes peter
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#2
|
||||
|
||||
![]() ik weet niet of je een spaghettie spuitstuk er aan hebt zitten, maar bij een 16v hebben ze de neiging om te scheuren aan de flenzen op de kop.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() nee dat heb ik niet, maar wel ooit de bedoeling als ik wat geld over heb
![]() kunnen hier de uitlaatgassen dan naar binnenkomen? het motorgedeelte is toch ook gescheiden van de binnenkant?
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#4
|
||||
|
||||
![]() je bent je ervan bewust dat de uitlaat en Inlaat van je blower vlak bij elkaar zitten
![]() Ik weet niet hou oud de olie is, maar dat kan ook lekker stinken. is je kachel motor/weerstand nog goed? dat kan ook ruiken. Het klinkt als, uitlaatgassen worden tegengehouden, en zoekt ergens bij de motor een weg naar buiten.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 08-04-2010 at 09:22. |
#5
|
||||
|
||||
![]() ohja, dat klopt wel
![]() maar alle olie die erop zit is vernieuwt, hij heeft een grote beurt gehad en alle snaren enzo zijn vervangen dus weet eigenlijk zeker dat daar niks mee aan de hand is ![]() kachelweerstand is niet goed meer, werkt alleen nog in stand 2 en 3. maar dit lijkt me niks uit te maken aangezien het naar uitlaatgassen stinkt zowel als de blower helemaal uitstaat of in stand 2 of 3. Hij is van de onderkant wel opnieuw gebitact, zou kunnen zijn dat er wat bitac op de uitlaat ligt, maarja die geur lijkt me toch wel anders. daarstraks mun jas nog effe geroken maar stinkt egt naar uitlaatgassen, net zoals in mun begintijd achterop een ouwe schakelbrommer ofzo net boven de uitlaat toen stonk mun jas ook altijd zo:P
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Is het niet de carterontluchting die in de open lucht staat te blazen?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De gewone 16v spruitstukken willen ook nog wel eens scheuren. Heb er twee gehad, en alletwee waren behoorlijk gescheurd. Dus ook met een origineel spruitstuk zou ik de boel even op scheuren en lakkages controleren.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
die slang was idd gescheurt maar die heb ik ook al meteen vervangen ![]()
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik zal dit dan is even gaan controleren als ik er tijd voor heb. wel raar dat dit dan ineenkeer is gekomen ![]() heeft er dan mss ook iemand ervaring met het lassen van die dingen? is dit te doen of kun je beter een andere erop zetten? en zijn deze dan nog goed te krijgen?
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Als ie kapot is zou ik gewoon een spaghetti kopen, kosten ook de wereld niet meer.
Het zal in ieder geval ergens bij je uitlaatlijn te zoeken zijn. Een pakking die niet goed dicht, of ergens een lek in de lijn. Zou ook eens de uitlaat ter hoogte van je pook en handrem controleren. Daar was bij mij de boel eens zo lek als een mandje, en heel de auto rook binnen in no time naar benzine.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#11
|
||||
|
||||
![]() nou je het zegt, vlak bij mijn schakelpook zit zon conische verbinding met 3 bouten tussen mun kat en de rest van de uitlaat
![]() heb ik wel los gehad maar zou eigenlijk toch dicht moeten zijn. is ook effe het controleren waard. maar zon konische verbinding zit die bij andere kr uitlaten ook? dus waar geen kathalysator in de uitlaat zit bij een kr blok. en wat voor spaghettispruitstuk zou ik dan moeten kopen? en waar kan ik die kopen? is deze ook gewoon aan te sluiten op mijn kathalysator? want heb ze ook al zien staan met een gat voor de lambdasonde. maar mijn lambda sonde zit gewoon in de kat geschroeft, dus dit heb ik dan niet per se nodig. of wel? ![]()
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Die conische verbinding heeft normaal een pakking er tussen. Dat was tenminste bij mijn uitlaatlijn zo... die pakking lijkt op een metalen ring, maar voelt heel licht en wat zachter aan. Kan zijn dat die aan zijn eind is, of gewoon beschadigd is geraakt bij het loshalen en weer vastmaken van de lijn.
Mijn spaghetti kompt bij Bolku vandaan. Dat gat voor de lambda is geen probleem, dat is standaard gewoon afgedopt. Als je ervoor kiest dat gat te gebruiken, haal je gewoon de bout eruit en schroeft de sonde op die plaats er in. Wil je de sonde in je kath laten, laat je die gewoon zitten, en laat je de bout in het spruitstuk zitten. Hoe het bij normale KR uitlaatlijnen zit met die ringen en aansluitingen durf ik zo effe niet te zeggen. Bij de GTI was destijds alles aan elkaar gebakken. Dat was ook de reden waarom ik voor een nieuw uitlaatsysteem ben gaan kijken. Anders was het er voorlopig nog niet gekomen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#13
|
||||
|
||||
![]() oke ik zal is kijken of ik hem morgen weer op de brug kan zetten.
was eigenlijk nog niet mijn bedoeling da hij er zo snel al weer op zou komen maargoed ![]() hopen dat ik het gevonden kan krijgen ![]() het heeft op het moment eigenlijk ook al genoeg gekost maargoed als het spruitstuk gescheurt is dan ga ik toch maar een spaghetti denk ik ![]() zag dat ze rond de 200 euro kosten, is dit een goeie prijs of weet iemand iets goedkopers? ![]()
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#14
|
||||
|
||||
![]() 200 euro is een normale prijs voor die dingen ja. Je kunt hier op het forum eens kijken of je ergens een gebruikte vindt, maar ik zou het zelf niet doen, zo'n gebruikte nemen.
En wat die kosten van de auto aangaat... komt me heel bekend voor. ![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#15
|
||||
|
||||
![]() nja zag dat er ook gewoon edelstaal in de omloop ware vooral 2de hands
![]() maarja als ik het doe dan ga ik meteen voor rvs dan ben je der ook meteen vanaf ![]() nja al vaak gehad dat ik dacht dat ik er bijna was en dan kwam ik er weer achter dat iets anders kapot was. en al die dingen bij elkaar koste me toch echt wel veel geld. ![]() maar zal zo snel mogelijk is gaan kijken wat er nu precies aan de hand is. maar het zit dus waarschijnlijk gewoon een lek in het uitlaatsysteem? kan het niet zo zijn dat het gewoon ergens anders de uitlaatgassen van achter naar binnen komen ofzo? klinkt mij eigenlijk ook wel onwaarschijnlijk trouwes ![]()
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Kan zeker. Ga maar eens met de kofferklep open rijden, dan ruik je direct benzine en uitlaatgassen.
De mk2 Golf heeft geen achterwisser omdat het zo lekker luxe staat, maar vanwege de turbulenties achter de auto, waardoor je bij een regenbui meer rotzooi achterop de auto hebt zitten dan ergens anders. Als je achteraan dus ergens een gat / lek / opening in de auto hebt komt daardoor ook de zooi naar binnen. Kan ook zijn dat je gewoon de klep niet goed dicht hebt. Maar het meest waarschijnlijke lijkt me inderdaad dat de uitlaatlijn ergens niet goed afdicht.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is dit het probleem niet?Als dat warm wordt door de uitlaat kan dat behoorlijk stinken.Ik neem aan dat alle hitteschildjes er weer op zitten. |
#18
|
||||
|
||||
![]() gister even gekeken maar aan het uitlaatspruitstuk is niets te zien. onder de auto ben ik nog niet geweest.
maar misschien dat ik het probleem heb gevonden. in de chassisbalken achter(waar de bumper ook ingeschroeft zit, zitten ontluchtingsgaten naar de kofferruimte. dit is gewoon open maar hier hoort een rubberen flap voor te zitten zodat de lucht van buiten niet naar binnen kan slaan. rechts zit die flap er nog wel op maar aan de linkse kant niet meer. denk dat de lucht daar door de turbulentie achter de auto naar binnen slaat. ![]() kan iemand dit bevestigen of heeft hier iemand ervaring mee? en iemand toevallig een idee hoe ik het gat weer dicht kan krijgen?? ![]()
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
alle hitteschiltjes zitten erop. maar de lucht van bitac ruikt toch anders als de geur van uitlaat. het is een echte uitlaat geur ![]()
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#20
|
||||
|
||||
![]() van het weekend even tijd gehad en ben ik is aan de slag gegaan.
ik heb het probleem gevonden ![]() zoals ik eerder al schreef zit er in de chassisbalk achter een ontluchtingsgat met daarin een plastic houder geklikt. in deze plastic houder zit weer een rubberen "flap" waardoor de lucht wel van binnen naar buiten kan maar niet andersom. links was deze weg en rechts zat hij er nog wel op. Heb de houder eruit gehaalt en dichtgemaakt. Omdat mijn uitlaat nogal wat "spetterd" heb ik er geen rubberen flap op gemaakt maar heb ik de houder gewoon helemaal dicht gemaakt zodat ik zeker weet dat hij dicht was. Dit heb ik gedaan met een ijzeren plaatje, daarna de boel afgekit en klaar. stukje wezen rijden en het is gelukkig nu goed ![]() je ruikt hem af en toe nog wel beetje, maar heb al van meer mensen gehoort dat je bij deze blokken af en toe wel is wat ruikt. Het is gelukkig nu een heel eind verholpen. Als er mense zijn met interesse in foto's, deze heb ik wel gemaakt maar weet niet of ze goed gelukt zijn. Als der interesse in is hoor ik het wel ![]()
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |