Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Restauratie, plaat- en laswerk
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-05-2010, 18:08
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default Deuken achterste spatbord rand

Ik ben bezig met een golf 1 op te maken, nu is echter de spatbordrand vanachter voorzien van een aantal deuken.
Materiaal op zich is nog vrij goed, beetje vliegroest maar niet rot ofzo.
Nu is mijn vraag of dit nog uit te deuken is? Of is het verstandiger hier een nieuwe rand in te lassen?





Reply With Quote
  #2  
Old 11-05-2010, 20:29
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Ik denk dat het verstandiger is om het gedeukte stuk er opnieuwe in te lassen.

Dus niet de hele rand.
Reply With Quote
  #3  
Old 11-05-2010, 20:51
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Nee joh.. goed kaalmaken en kijken wat er over blijft aan plaat. (waarschijnlijk genoeg als ik dit zo zie) Daarna netjes uitkloppen blijven contoleren met lineaalje of malletje vanaf de andere kant en afwerken met dun laagje plamuur.

(of dit dit door een goeie plaatwerker laten doen )
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 11-05-2010, 20:52
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

(dit is trouwens een stuk minder roestgevoelig als dat je een stukje gaat bakken en ook dan moet je het strak zetten met plamuur)
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 11-05-2010, 23:06
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
Nee joh.. goed kaalmaken en kijken wat er over blijft aan plaat. (waarschijnlijk genoeg als ik dit zo zie) Daarna netjes uitkloppen blijven contoleren met lineaalje of malletje vanaf de andere kant en afwerken met dun laagje plamuur.

(of dit dit door een goeie plaatwerker laten doen )


Oke merci
Zou liefst het zelf doen, dus zal mij hier maar eens in gaan verdiepen..
Reply With Quote
  #6  
Old 12-05-2010, 01:03
BIEZELWERKS's Avatar
BIEZELWERKS BIEZELWERKS is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 750
Default

Ja zeker met VolkswagenRacing eens, ben zelf werkzaam in de AutoSchade en dat zal ik eerst zeker proberen.
Goed schoon maken enof stralen, dat je alle roest goed verwijderd.
Volgens mij kun je redelijk goed de deuk terug kloppen in de wielkast,
en anders misschien nog als je het achterpaneel verwijderd.

Dan goed ontvetten en een dun laagje staalplamuur aanbrengen.
Dat licht opschuren en dan af werken met een Fijn Plamuur.

De Staal plamuur die biedt extra bescherming.
Roestwerend primer erop, en dan grondlak ( ongeveer 3 laagjes )
Dat schuren met p500 voor extra controle even met Matt Zwart nevelen.
Kun je zien of je alles hebt geraakt, en weet je dat het mooi strak is.

Succes man.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-05-2010, 08:47
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Quote:
Originally Posted by BIEZELWERKS
Ja zeker met VolkswagenRacing eens, ben zelf werkzaam in de AutoSchade en dat zal ik eerst zeker proberen.
Goed schoon maken enof stralen, dat je alle roest goed verwijderd.
Volgens mij kun je redelijk goed de deuk terug kloppen in de wielkast,
en anders misschien nog als je het achterpaneel verwijderd.

Dan goed ontvetten en een dun laagje staalplamuur aanbrengen.
Dat licht opschuren en dan af werken met een Fijn Plamuur.

De Staal plamuur die biedt extra bescherming.
Roestwerend primer erop, en dan grondlak ( ongeveer 3 laagjes )
Dat schuren met p500 voor extra controle even met Matt Zwart nevelen.
Kun je zien of je alles hebt geraakt, en weet je dat het mooi strak is.

Succes man.


Merci! Zal dit stappenplan zeker in mijn achterhoofd houden als ik er aan ga beginnen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum