![]() |
|
|||
|
|||
![]() hallo,
na lang zoeken heb ik eindelijk een corrado kunnen kopen, het is een zwarte 2.9 VR6 geworden uit 1993. de motor is 3 jaar geleden reviseerd, en loopt daarom ook perfect, maar als ik in de stad rijd (50 km/h wegen) dan word de corrado erg warm! soms tot wel 110 graden en klimmende! (volgens de dashmeter). maar wanneer ik op de snelweg rij of op een 80km/h weg heb ik nergens last van, hij word dan even iets warmer als 90 graden maar koelt ook meteen weer af. nou is het mij opgevallen dat waneer ik de corrado stil zet (wanneer deze ze heet is) dan draaien de ventilatoren niet, maar zodra ik hem van contact af zet beginnen ze te draaien. ook wanneer ik stil sta als de auto heet is, dan kookt de vloeistof niet en lekt het ook nergens uit (overdruk?) wat kan dit zijn?? mvg |
|
||||
|
||||
![]() Zoals je zelf al zegt slaan de ventilatoren niet aan, ik denk dat je temperatuur sensor in je radiateur stuk is...
|
|||
|
|||
![]() ok, en waar kan ik deze vinden en hoe ziet deze eruit??
kan het toevallig zijn dat het die zwarte stekker bij de accu is (bijna eronder) |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het is idd een zwarte stekker waar 2 draden uit komen, je kan het op de volgende manier testen (heel simpel)... Op de sensor zitten 2 draden, die kan je er af pakken... Als je die tegen mekaar aan houd moet de fin gaan draaien... Doet hij dat, en doe hij dat niet wanneer de motor op temperatuur is? Dan is je sensor stuk ![]() Nog even een voorbeeld foto van hoe die er uit ziet:
|
||||
|
||||
![]() indd en ik zou ook de thermostaat gelijk ff meepakken voor de zekerheid kost ook niet veel +- 20€
|
|
|||
|
|||
![]() ok bedankt voor de duidelijk uitleg!! ik ga het even proberen!
![]() thermostaat is onlangs nog vervangen ![]() mvg |
|
||||
|
||||
![]() Vr6jes worden altijd flink warm, dat is altijd het probleem geweest van een groot blok in een kleine motorruimte. Maar als jouw sensor het goed doet dan zal hij aanspringen voor de 110 graden en zal hij hier nooit boven komen (aldus mijn vr6)
Als de wagen stationair loopt dan springt de fan voor de 110 graden aan, als ik de wagen dan afzet begint hij vrijwel direct te koelen. Als het echt warm is dan gaan de ventilatoren na een minuut of 10 nog een keertje draaien...
|
|||
|
|||
![]() meen je dat nou?? mag zo'n blok zomaar 110 graden worden??
![]() ik schrok me dood toen ie zo warm werd, zo knalt de koppakking er toch een keer uit of niet?? |
|
|||
|
|||
![]() ik heb even onder de kap gekeken, en vond de temperatuursensor zoals hierboven bij mitta afgebeeld, alleen bij mij kwamen er 3 draden uit.
Links: Rood/Zwarte draad Midden: Rood/Witte Draad Rechts: Rode draad ik heb toen aangenomen dat de rood/zwarte de min was en heb deze doorverbonden met zowel de rode als de rood/witte (wel de een na de ander natuurlijk), maar geen reactie van de ventilatoren (ook niet wanneer de auto op contact staat) mvg |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja hoor... Het water wordt een 108 graden en de olie heb ik al een keer op 132 graden gehad ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
wow ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Even ter info, die foto van die temperatuursensor is van de temperatuursensor van het inlaatspruitstuk.
De temperatuursensor zit in het thermostaathuis aan de zijkant van de motor, rechts. De sensor in de radiator is alleen een temperatuurgevoelige schakelaar.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Misschien moet je eens wat meer gas geven ![]() @Richard: Zit dat huis niet rechts aan de voorkant van het blok waar ook de blauwe temperatuursensor zit?
|
||||
|
||||
![]() Rechts aan de zijkant als je voor de auto staat
![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() misschien toch maar eens doen ja
![]() ![]() ook maar meteen een spaarkaart bij de politie opvragen dan maar?? maar mijn koppakking gaat het op den duur niet begeven? mvg |
|
||||
|
||||
![]() Nee hoor, bij normaal gebruik zal de watertemperatuur bijna nooit boven de 90 komen. Alleen als je nauwelijks tot geen rijwind hebt dan wil hij weleens oplopen tot 108 graden...
Een corrado vr6 uitlaten is altijd leuk ![]() Maar heb je ook foto's van de wagen, ben wel benieuwd eigenlijk ![]()
|
||||
|
||||
![]() Vr6jes moeten goed warm worden
![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() haha, ik zal er binnenkort eens een paar foto's opgooien!
maar dan zal de temperatuur dan toch wel normaal zijn had hem gister weer 110 ![]() |
|
||||
|
||||
![]() jah inderdaad als de ventilator maar wel aan gaat dan is er niks mis
![]()