![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Wie kan mij vertellen wat de mogelijke oorzaak is dat de automatische versnellingsbak weigert dienst te doen.
Na ca. 2,5 jaar probleemloos met de VW Golf III ( 1995) te hebben gereden trad de eerste storing op. Het betreft hier 1.8 liter benzinemotor, 55 KW(motorcode: AAM) en met een versnellingsbakcode: CKX. Bij inschakelen - in welke stand dan ook - sloeg de motor bij optrekken onmiddelijk af. De VAG diagnosescanner gaf aan dat de multi-functional switch (F125) kapot zou zijn. Volgens de garageman zou de versnellingsbak het hebben begeven. Vervolgens is er een andere (gebruikte) gemonteerd, een ander type met bakcode: CKZ. De wagen reed weer goed. Tot op een gegeven moment - net voor een verkeerslicht - de versnellingsbak in geen enkele stand niet meer schakelde, alleen de Parkingstand functioneerde nog. Motor zelf bleef gewoon lopen. De VAG diagnosescanner gaf wederom aan dat de multi-functional switch kapot zou zijn. Na het vervangen van deze switch blijft de versnellingsbak weigeren te schakelen en de scanner blijft aangeven dat de multi-functional switch kapot zou zijn. Wie o wie kan mij verder uit de brand helpen met advies hoe verder te handelen? Vast bedankt!
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily' Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily' |
#2
|
||||
|
||||
![]() Kabel van de betreffende schakelaar al helemaal gecontroleerd? Misschien een draadbreuk of beschadigd en sluiting naar massa
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hoi Marco, Bedankt voor de tip. We hebben de boel doorgemeten en geen draadbreuk ontdekt. Ik kreeg van iemand anders de tip dat de koppelomvormer wel eens de boosdoener zou kunnen zijn. We zoeken rustig verder en mocht er iemand het verlossende antwoord hebben, dan hoor ik het graag!
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily' Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily' |
#4
|
||||
|
||||
![]() koppelomvormer heb ik ook gehad
ik heb toen een andere bak gemonteerd
__________________
![]() ![]() |