Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-08-2010, 14:16
Golf1Fan's Avatar
Golf1Fan Golf1Fan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 335
Question Probleem automatische versnellingsbak

Wie kan mij vertellen wat de mogelijke oorzaak is dat de automatische versnellingsbak weigert dienst te doen.

Na ca. 2,5 jaar probleemloos met de VW Golf III ( 1995) te hebben gereden trad de eerste storing op.
Het betreft hier 1.8 liter benzinemotor, 55 KW(motorcode: AAM) en met een versnellingsbakcode: CKX.

Bij inschakelen - in welke stand dan ook - sloeg de motor bij optrekken onmiddelijk af.
De VAG diagnosescanner gaf aan dat de multi-functional switch (F125) kapot zou zijn.

Volgens de garageman zou de versnellingsbak het hebben begeven.
Vervolgens is er een andere (gebruikte) gemonteerd, een ander type met bakcode: CKZ.
De wagen reed weer goed.

Tot op een gegeven moment - net voor een verkeerslicht - de versnellingsbak in geen enkele stand niet meer schakelde, alleen de Parkingstand functioneerde nog.
Motor zelf bleef gewoon lopen.

De VAG diagnosescanner gaf wederom aan dat de multi-functional switch kapot zou zijn.
Na het vervangen van deze switch blijft de versnellingsbak weigeren te schakelen en de scanner blijft aangeven dat de multi-functional switch kapot zou zijn.

Wie o wie kan mij verder uit de brand helpen met advies hoe verder te handelen?

Vast bedankt!
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart
Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen
Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily'
Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily'
Reply With Quote
  #2  
Old 30-08-2010, 20:52
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Kabel van de betreffende schakelaar al helemaal gecontroleerd? Misschien een draadbreuk of beschadigd en sluiting naar massa
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #3  
Old 02-09-2010, 00:32
Golf1Fan's Avatar
Golf1Fan Golf1Fan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 335
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Kabel van de betreffende schakelaar al helemaal gecontroleerd? Misschien een draadbreuk of beschadigd en sluiting naar massa



Hoi Marco,

Bedankt voor de tip.

We hebben de boel doorgemeten en geen draadbreuk ontdekt.

Ik kreeg van iemand anders de tip dat de koppelomvormer wel eens de boosdoener zou kunnen zijn.

We zoeken rustig verder en mocht er iemand het verlossende antwoord hebben, dan hoor ik het graag!
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart
Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen
Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily'
Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily'
Reply With Quote
  #4  
Old 02-09-2010, 05:23
sdi-tje's Avatar
sdi-tje sdi-tje is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,017
Default

koppelomvormer heb ik ook gehad
ik heb toen een andere bak gemonteerd
__________________
sa ist en net oars
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum