Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-06-2010, 10:46
Vissekop's Avatar
Vissekop Vissekop is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 14
Default Controle dieselblok bij aankoop (1Y - zonder turbo)

Hallo allemaal,

Ben van plan een 1.9D (1Y) uit een rijdende auto te halen en in mijn T3 busje te proppen.

Hoe kan ik zo goed mogelijk voorkomen dat ik een rot blok koop?

Pakkingen etc. vervangen lukt nog wel, maar geen zin in een uitgebreide revisie...

Ik kom zelf niet verder dan een aantal basisdingen (als dit klopt):
- Olie in koelvloeistof - koelvloeistof troebel
- Andersom: koelvloeistof in olie (olie 'mayonaise' / zoete geur uit uitlaat).
- Te hoge carterdruk (olie uit peilstok / oliedop wordt eraf geblazen als je hem opent.
- Witte rook direct bij starten (gloeiplug defect)
- Witte rook bij gasgeven na warmdraaien: koelvloeistof.
- Blauwe rook bij gasgeven --> olieverbruik.
- 'Harde' koelvloeistofleiding --> motordruk in koelsysteem.
- Tikkend geluiden na een tijdje (?) (te maken met de hydraulische klepstoters?)

Wel wat dingen gevonden op internet, maar niet echt een duidelijk overzicht.

En dan moet ik het natuurlijk nog in de praktijk weten te herkennen...

Alle aanvullingen / verbeteringen zijn welkom..

Enfin - waar ben ik aan begonnen!

Gr. Remko
Reply With Quote
  #2  
Old 03-08-2010, 16:17
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Voor een duidelijk zicht te krijgen over de staat van de motor kan je best even een lektest en een compressiemeting doen.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #3  
Old 03-08-2010, 16:23
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

ik heb nog een 1Y blok liggen.
Heeft alleen een gescheurd bovenblok.
Garagist heeft een verstuiver er krom ingedraaid waardoor de scheur is ontstaan

ff ander bovenblok zoeken en laten vlakken.
en er terug opzetten.

oliie pomp en mazoutpomp is erbij.

Mag weg voor 50€

Als je er iets mee kan doen pm je maar eventjes.

Voorderest als je gaat kijken voor zo een blok en je kijkt de punten al eens na die je hebt opgenoemd ben ja al een eindje weg.
Platte dieselblokjes komt in principe nx aan.
Heb er ooit een gehad met 750.000km op de teller en nooit problemen gehad.

Grtz jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #4  
Old 04-08-2010, 19:24
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

[QUOTE=Platte dieselblokjes komt in principe nx aan.
Heb er ooit een gehad met 750.000km op de teller en nooit problemen gehad.

Grtz jel[/QUOTE]


Precies, mankeert op keerringen en db riem nooit iets aan Dus als je een blokje kan vinden met kilometers tussen de 2 en de 3 ton moet dat geen probleem zijn.
Dat hebben ze toch allemaal gelopen, en tikkende klepstoters kan je evt. ook nog heel makkelijk verhelpen
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum