Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-06-2010, 08:05
brabomk1g60's Avatar
brabomk1g60 brabomk1g60 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,221
Default Need Info!!!

Voor de technische rakkers onder ons....

Wat moet ik aanpassen op een 2.0L 16V ABF om er een compressor zonder problemen op te kunnen zetten.
Denk altijd heel simpel over dat soort dingen,
steun maken, langere riem en een chip op maat maar wil graag info van iemand die het echt weet
niet dat ik straks met een in de soep gelopen 2.0L zit te kijken

alvast bedankt,
groet,
roy
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!!
----------------------------
VW golf mk1 16VG60 RS in the making
AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily

WWW.KLEENFREAKS.NL
Reply With Quote
  #2  
Old 02-06-2010, 08:36
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

tsja, hoe wil je het doen, welk budget, welke compressor, hoeveel druk?

er zijn zoveel manieren om dit aan te pakken..
Reply With Quote
  #3  
Old 02-06-2010, 12:19
brabomk1g60's Avatar
brabomk1g60 brabomk1g60 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,221
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
tsja, hoe wil je het doen, welk budget, welke compressor, hoeveel druk?

er zijn zoveel manieren om dit aan te pakken..


Dat weet ik, wil er gewoon graag wat extra pk's bijhebben en heb nog een slk compressor liggen en het leek me wel wat om die erop te bouwen.
Maar goed ik ga dan voor het goedkoopste budjet maar wel zo dat het degelijk en heel blijft.

groet,
roy
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!!
----------------------------
VW golf mk1 16VG60 RS in the making
AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily

WWW.KLEENFREAKS.NL
Reply With Quote
  #4  
Old 02-06-2010, 13:57
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Dat zijn 2 dingen die elkaar tegenspreken.

Goedkoopste budget : weinig vermogenswinst en het risico op kapot lopen neemt alleen maar toe.
Een compressor brengt extra warmte in je mengsel, de ECU weet niet goed om te gaan met laaddruk, mengsel wordt verstoord en voor je het weet heb je een gat in je zuiger.

Er is een reden dat niemand een low budget ombouw aanbiedt van een atmosferische motor naar een geladen systeem.


Of je moet met een hele lage boost gaan rijden, maar dan kom je qua vermogenswinst misschien wel bedrogen uit.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #5  
Old 02-06-2010, 14:36
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

er zijn juist heel veel goedkope (turbo)ombouwsetjes te koop op ebay

volgens mij kan een gezonde ABF met stalen koppakking best een beetje boost hebben, maar het zal inderdaad geen zoden aan de de dijk zetten.
Reply With Quote
  #6  
Old 02-06-2010, 14:58
brabomk1g60's Avatar
brabomk1g60 brabomk1g60 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,221
Default

Kijk daar zat ik dus eigenlijk niet op te wachten, wordt nu meer een discussie of het wel of niet goedkoop kan.

Mijn vraag was/is dacht ik makkelijk, wat moet ik aanpassen aan een ABF om er zonder problemen een slk compressor op te bouwen.
Dan zoek ik zelf wel verder uit waar ik de delen vandaan haal

groeten,
roy
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!!
----------------------------
VW golf mk1 16VG60 RS in the making
AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily

WWW.KLEENFREAKS.NL
Reply With Quote
  #7  
Old 02-06-2010, 16:18
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

"zonder problemen" en "goedkoopste budget" gaan gewoon niet samen, dat is geen discussie want daar zijn we het over eens

maar als je wat geld uit wil geven en inspiratie op wil doen kan je hier een goed voorbeeld aan nemen: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=61373
Reply With Quote
  #8  
Old 02-06-2010, 20:58
bivw 16vg60 bivw 16vg60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,051
Default

Quote:
Originally Posted by brabomk1g60
Kijk daar zat ik dus eigenlijk niet op te wachten, wordt nu meer een discussie of het wel of niet goedkoop kan.

Mijn vraag was/is dacht ik makkelijk, wat moet ik aanpassen aan een ABF om er zonder problemen een slk compressor op te bouwen.
Dan zoek ik zelf wel verder uit waar ik de delen vandaan haal

groeten,
roy


hee roy denk dat die compressor toch nooit meer als 0,5/0,7 bar drukt
en ook geen pieken geeft dus zuigers en stangen zal geen problemen leveren
dit kan vrij goedkoop ombouw worden denk dat afstellen duurste zal zijn

compressie verlagen met een reduceerplaat
andere injectoren zijn van een abf wel apparte injectoren (kleine) eventueel ombouw naar andere injectie rail dan passen er normale injectoren in
sprinter intercooler (met maximaal 0,7bar druk je echt de plastic kappen er niet af )
dumpvalve
platina bougie,s
een goede uitlaat 60mm
dan je steunen nog en wat pijp wat slangen ec ect
en je komt een heel eind

weet niet wat voor bak je gebruikt maar als je een 02a heb kun je waarschijnlijk gewoon je orginele g60 koppeling/drukgroep houden deze kunne best wat hebben en je gaat toch geen enorme nm halen

voornaamste is dat het goed afgesteld word en je het een beetje netjes bouwd dan is er niks aan de hand en is het echt betrouwbaar

hans van JD bouwd ze ook 16vg60 met orginele zuigers/stangen alleen reduceer plaat en sputter lagers en dit blijft ook gewoon heel

ik ben normaal voorstander van gelijk goedbouwen
maar met 0,7bar geen extreme pieken en je brengt lang niet zoveel hitte in je motor als turbo
moet dit gewoon zonder problemen kunne
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt

T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm

Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+
Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild
Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk
Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold
Reply With Quote
  #9  
Old 02-06-2010, 21:11
brabomk1g60's Avatar
brabomk1g60 brabomk1g60 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,221
Default

Corne....

Bedankt hier kan ik wat mee
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!!
----------------------------
VW golf mk1 16VG60 RS in the making
AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily

WWW.KLEENFREAKS.NL
Reply With Quote
  #10  
Old 02-06-2010, 21:14
bivw 16vg60 bivw 16vg60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,051
Default

Quote:
Originally Posted by brabomk1g60
Corne....

Bedankt hier kan ik wat mee

als je vragen heb hoor ik het wel roy succes met bouwen
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt

T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm

Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+
Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild
Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk
Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum