![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Voor de technische rakkers onder ons....
Wat moet ik aanpassen op een 2.0L 16V ABF om er een compressor zonder problemen op te kunnen zetten. Denk altijd heel simpel over dat soort dingen, steun maken, langere riem en een chip op maat maar wil graag info van iemand die het echt weet ![]() niet dat ik straks met een in de soep gelopen 2.0L zit te kijken ![]() alvast bedankt, groet, roy
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!! ---------------------------- VW golf mk1 16VG60 RS in the making AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily ![]() WWW.KLEENFREAKS.NL |
#2
|
||||
|
||||
![]() tsja, hoe wil je het doen, welk budget, welke compressor, hoeveel druk?
er zijn zoveel manieren om dit aan te pakken.. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat weet ik, wil er gewoon graag wat extra pk's bijhebben en heb nog een slk compressor liggen en het leek me wel wat om die erop te bouwen. Maar goed ik ga dan voor het goedkoopste budjet maar wel zo dat het degelijk en heel blijft. groet, roy
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!! ---------------------------- VW golf mk1 16VG60 RS in the making AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily ![]() WWW.KLEENFREAKS.NL |
#4
|
||||
|
||||
![]() Dat zijn 2 dingen die elkaar tegenspreken.
![]() Goedkoopste budget : weinig vermogenswinst en het risico op kapot lopen neemt alleen maar toe. Een compressor brengt extra warmte in je mengsel, de ECU weet niet goed om te gaan met laaddruk, mengsel wordt verstoord en voor je het weet heb je een gat in je zuiger. Er is een reden dat niemand een low budget ombouw aanbiedt van een atmosferische motor naar een geladen systeem. Of je moet met een hele lage boost gaan rijden, maar dan kom je qua vermogenswinst misschien wel bedrogen uit.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#5
|
||||
|
||||
![]() er zijn juist heel veel goedkope (turbo)ombouwsetjes te koop op ebay
![]() volgens mij kan een gezonde ABF met stalen koppakking best een beetje boost hebben, maar het zal inderdaad geen zoden aan de de dijk zetten. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Kijk daar zat ik dus eigenlijk niet op te wachten, wordt nu meer een discussie of het wel of niet goedkoop kan.
Mijn vraag was/is dacht ik makkelijk, wat moet ik aanpassen aan een ABF om er zonder problemen een slk compressor op te bouwen. Dan zoek ik zelf wel verder uit waar ik de delen vandaan haal ![]() groeten, roy
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!! ---------------------------- VW golf mk1 16VG60 RS in the making AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily ![]() WWW.KLEENFREAKS.NL |
#7
|
||||
|
||||
![]() "zonder problemen" en "goedkoopste budget" gaan gewoon niet samen, dat is geen discussie want daar zijn we het over eens
maar als je wat geld uit wil geven en inspiratie op wil doen kan je hier een goed voorbeeld aan nemen: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=61373 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
hee roy denk dat die compressor toch nooit meer als 0,5/0,7 bar drukt en ook geen pieken geeft dus zuigers en stangen zal geen problemen leveren dit kan vrij goedkoop ombouw worden denk dat afstellen duurste zal zijn compressie verlagen met een reduceerplaat andere injectoren zijn van een abf wel apparte injectoren (kleine) eventueel ombouw naar andere injectie rail dan passen er normale injectoren in sprinter intercooler (met maximaal 0,7bar druk je echt de plastic kappen er niet af ) dumpvalve platina bougie,s een goede uitlaat 60mm dan je steunen nog en wat pijp wat slangen ec ect en je komt een heel eind weet niet wat voor bak je gebruikt maar als je een 02a heb kun je waarschijnlijk gewoon je orginele g60 koppeling/drukgroep houden deze kunne best wat hebben en je gaat toch geen enorme nm halen voornaamste is dat het goed afgesteld word en je het een beetje netjes bouwd dan is er niks aan de hand en is het echt betrouwbaar hans van JD bouwd ze ook 16vg60 met orginele zuigers/stangen alleen reduceer plaat en sputter lagers en dit blijft ook gewoon heel ik ben normaal voorstander van gelijk goedbouwen maar met 0,7bar geen extreme pieken en je brengt lang niet zoveel hitte in je motor als turbo moet dit gewoon zonder problemen kunne
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt ![]() T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+ Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold |
#9
|
||||
|
||||
![]() Corne....
Bedankt hier kan ik wat mee ![]()
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!! ---------------------------- VW golf mk1 16VG60 RS in the making AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily ![]() WWW.KLEENFREAKS.NL |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
als je vragen heb hoor ik het wel roy succes met bouwen ![]()
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt ![]() T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+ Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold |