Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-01-2005, 20:30
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default Carterontluchting

Aloah

Nu de kleppendekselpakking vervangen is heeft het blokkie meer druk wat eruit gaat bij de carterontluchtingslang naar het luchtfilter.

Dit gaat dan samen met wat olie wat ervoor zorgt dat ik pruttelend en rokend op de vluchtstrook ff stil sta en dan weer verder ga.

Na een nieuw luchtfilter werd het niet beter en heb ik zonder luchtfilter gereden om maar rijdend te blijven.

Okeej dus slang afgekoppeld en naar een lege oliefles geleid en afgedicht.
Boven in de fles wat gaten gemaakt om de lucht eruit te laten.

Net ff test gereden en liep allemaal prima!

Waar ik nog ff mee zit is dat er heel wat olie uitgaat! 1/10 liter in een ritje van 25 km...
En daar komt aardig wat damp vanaf zodatte nog steeds staat te roken voor het stoplicht :frown:

Wat kan ik hier aan doen?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #2  
Old 07-01-2005, 22:50
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Hmm dan heeft ie wel erg veel onderdruk nu.....
Heb je geen gat ineen zuiger gereden ofzo? Automaatjes lopen geen 170, echt niet
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #3  
Old 08-01-2005, 00:04
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Talking

heb je een foto van die oplossing...?
ben erg benieuwd .....ik werk aan me poker face :biggrin:
Reply With Quote
  #4  
Old 08-01-2005, 01:27
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,393
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Hmm dan heeft ie wel erg veel onderdruk nu.....
Heb je geen gat ineen zuiger gereden ofzo? Automaatjes lopen geen 170, echt niet


nee?
Reply With Quote
  #5  
Old 08-01-2005, 10:30
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

haha na viel ook vies tegen op de teller van de vr6 ;-)

Nee, ik moet zeggen dattie verdomd goed loopt!!!!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #6  
Old 08-01-2005, 23:09
Clifton's Avatar
Clifton Clifton is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 154
Default

Waarschijnlijk is je blok flink versleten. Met zoveel onderdruk blijf je problemen houden. De beste oplossing is reviseren of vervangen. Dan verhelp je de oorzaak.

Een oplossing om je olie probleem te verhelpen is een dikkere pijp aan je kleppendeksel te maken. De luchtsnelheid neemt hierdoor af, waardoor er minder of geen olie meer wordt meegezogen. Hij moet dan wel flink dikker zijn.
Succes.
Reply With Quote
  #7  
Old 08-01-2005, 23:15
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Ik zou die mening delen Clifton, maar ik ken dit autootje goed en het rare is dat het van de een op de andere dag begonnen is.... Ik snap het zelf ook niet helemaal.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #8  
Old 09-01-2005, 09:58
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Okeej ik kijk het deze week (veel km's) ff aan en anders begin ik aan die dikkere pijp.

Kan me niet voorstellen dat het blok zo versleten zou zijn aangezien hij erg mooi loopt!
Is dit niet op een of andere manier simpel te testen?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #9  
Old 09-01-2005, 11:15
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,393
Default

jepz, compressie laten meten.
is je compressie veels te laag, dan zou het kunnen dat je een gat in je zuiger hebt of versleten zuigerveren. hierdoor verdwijnt de compressie in het carter en zorgt dus voor de welbekende carterdruk...die zorgt er weer voor dat de olie onder lichte druk dus tegen je luchtfilter gespuugd wordt....
Reply With Quote
  #10  
Old 09-01-2005, 11:34
cozmic's Avatar
cozmic cozmic is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 173
Send a message via MSN to cozmic
Default

ik ken dit probleem nog van mn gti-tje.
ook een hoop druk wat ie niet kwijt kon,het duurde niet lang voordat ie helemaal in de soep zat helaas.....

ik hoop voor je dat het dus niet is wat ik heb gehad.....
mn blok was helemaal op
Reply With Quote
  #11  
Old 09-01-2005, 11:56
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question

Sinds wanneer word er door onderdruk olie via de carterontluchting weggeblazen?

Is er bij het vervangen van die klepdeksel pakking niks vergeten?? Bij sommige motoren zit er een spatplaat onder het deksel....of een grof filter wat olie druppels afvangt....

Het kan namelijk niet dat je NÁ het vervangen van een pakking opeens giga olie verlies hebt .....
Reply With Quote
  #12  
Old 09-01-2005, 12:28
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

klinkt wel logisch ja, ik kan me niet voorstellen dat ik wat ben vergeten maar ga toch ff checken, maak direct wel foto's..

Anders is een 16v blokje toch wel erg aantrekkelijk :-P
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #13  
Old 09-01-2005, 12:54
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default







Wel een filter dus, maar niet de nieuwste meer zo te zien, keek ff en er is nu ongeveer een halve liter olie uit, en heb er max 70 km mee gereden...
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #14  
Old 09-01-2005, 13:18
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Ander zetten we er toch een plastic spatscherm uit een nieuwer type blok er in?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #15  
Old 09-01-2005, 13:33
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

als dat helpt.. super!! hoe werkt dat dan?

aangezien dat 'filter' goed vies is kan het niet zijn dat hij dan heel veel druk opbouwt waardoor er veel meer olie mee wordt genomen?


trouwens Stijn check mijn startknop


__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #16  
Old 09-01-2005, 14:36
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question

Als dat filter verstopt zou zitten.....zou er juist MINDER olie meegaan...

Tis trouwens niet meer dan wat gaas wat de druppels afvangt...en zou olie verlies verminderd..

Nogmaals het is en blijft raar dat je ná het vervangen van alleen de klepdeksel pakking zoveel olieverlies hebt..

Zitten de slangen wel juist aangesloten??
Reply With Quote
  #17  
Old 09-01-2005, 14:41
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

mja alles zit zoals het zat zou niet weten wat er verkeerd moet zijn aangesloten!

Die carterontluchtingsslang gaat dus naar een oliefles en de aansluiting op het luchtfilter heb ik dichtgemaakt.

alleen dit slangetje vanuit de carburateur vat ik niet, kan hem nergens op plaatsen!


Je ziet de rechterkant van de carb als je voor de auto staat

Zuigt wel lucht aan...
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.

Last edited by Rickyrick : 09-01-2005 at 14:49.
Reply With Quote
  #18  
Old 09-01-2005, 15:00
GTD Special's Avatar
GTD Special GTD Special is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 448
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Sinds wanneer word er door onderdruk olie via de carterontluchting weggeblazen?
Overdruk dus :p hoe kan er uberhaupt onderdruk in het carter ontstaan?
__________________
Golf mkII ´91 GT Turbo Diesel Intercooler
VW Golf Diesel site
Reply With Quote
  #19  
Old 09-01-2005, 15:19
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,393
Default

ey rick. is dit niet iets voor jou?

http://www.marktplaats.nl/markt/aut...agen/171680.htm
Reply With Quote
  #20  
Old 09-01-2005, 15:40
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by GTD Special
Overdruk dus :p hoe kan er uberhaupt onderdruk in het carter ontstaan?



Dat kan wel hoor....maar dan heeft het meestal een andere reden dan slijtage..

Milieu eisen bijvoorbeeld
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum