![]() |
|
|||
|
|||
![]() Aloah
![]() Nu de kleppendekselpakking vervangen is heeft het blokkie meer druk wat eruit gaat bij de carterontluchtingslang naar het luchtfilter. Dit gaat dan samen met wat olie wat ervoor zorgt dat ik pruttelend en rokend op de vluchtstrook ff stil sta en dan weer verder ga. Na een nieuw luchtfilter werd het niet beter en heb ik zonder luchtfilter gereden om maar rijdend te blijven. Okeej dus slang afgekoppeld en naar een lege oliefles geleid en afgedicht. Boven in de fles wat gaten gemaakt om de lucht eruit te laten. Net ff test gereden en liep allemaal prima! Waar ik nog ff mee zit is dat er heel wat olie uitgaat! 1/10 liter in een ritje van 25 km... En daar komt aardig wat damp vanaf zodatte nog steeds staat te roken voor het stoplicht :frown: Wat kan ik hier aan doen?
|
||||
|
||||
![]() Hmm dan heeft ie wel erg veel onderdruk nu.....
Heb je geen gat ineen zuiger gereden ofzo? Automaatjes lopen geen 170, echt niet ![]()
|
|||
|
|||
![]() heb je een foto van die oplossing...?
![]() ben erg benieuwd .....ik werk aan me poker face :biggrin: |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nee? ![]()
|
|||
|
|||
![]() haha na viel ook vies tegen op de teller van de vr6 ;-)
Nee, ik moet zeggen dattie verdomd goed loopt!!!!
|
||||
|
||||
![]() Waarschijnlijk is je blok flink versleten. Met zoveel onderdruk blijf je problemen houden. De beste oplossing is reviseren of vervangen. Dan verhelp je de oorzaak.
Een oplossing om je olie probleem te verhelpen is een dikkere pijp aan je kleppendeksel te maken. De luchtsnelheid neemt hierdoor af, waardoor er minder of geen olie meer wordt meegezogen. Hij moet dan wel flink dikker zijn. Succes. |
|
||||
|
||||
![]() Ik zou die mening delen Clifton, maar ik ken dit autootje goed en het rare is dat het van de een op de andere dag begonnen is.... Ik snap het zelf ook niet helemaal.
|
|||
|
|||
![]() Okeej ik kijk het deze week (veel km's) ff aan en anders begin ik aan die dikkere pijp.
Kan me niet voorstellen dat het blok zo versleten zou zijn aangezien hij erg mooi loopt! Is dit niet op een of andere manier simpel te testen?
|
||||
|
||||
![]() jepz, compressie laten meten.
is je compressie veels te laag, dan zou het kunnen dat je een gat in je zuiger hebt of versleten zuigerveren. hierdoor verdwijnt de compressie in het carter en zorgt dus voor de welbekende carterdruk...die zorgt er weer voor dat de olie onder lichte druk dus tegen je luchtfilter gespuugd wordt....
|
||||
|
||||
![]() ik ken dit probleem nog van mn gti-tje.
ook een hoop druk wat ie niet kwijt kon,het duurde niet lang voordat ie helemaal in de soep zat helaas..... ik hoop voor je dat het dus niet is wat ik heb gehad..... mn blok was helemaal op |
|
|||
|
|||
![]() Sinds wanneer word er door onderdruk olie via de carterontluchting weggeblazen?
Is er bij het vervangen van die klepdeksel pakking niks vergeten?? Bij sommige motoren zit er een spatplaat onder het deksel....of een grof filter wat olie druppels afvangt.... Het kan namelijk niet dat je NÁ het vervangen van een pakking opeens giga olie verlies hebt ..... |
|
|||
|
|||
![]() klinkt wel logisch ja, ik kan me niet voorstellen dat ik wat ben vergeten maar ga toch ff checken, maak direct wel foto's..
Anders is een 16v blokje toch wel erg aantrekkelijk :-P
|
|||
|
|||
![]() Wel een filter dus, maar niet de nieuwste meer zo te zien, keek ff en er is nu ongeveer een halve liter olie uit, en heb er max 70 km mee gereden...
|
||||
|
||||
![]() Ander zetten we er toch een plastic spatscherm uit een nieuwer type blok er in?
|
|||
|
|||
![]() als dat helpt.. super!! hoe werkt dat dan?
aangezien dat 'filter' goed vies is kan het niet zijn dat hij dan heel veel druk opbouwt waardoor er veel meer olie mee wordt genomen? trouwens Stijn check mijn startknop ![]()
|
|||
|
|||
![]() Als dat filter verstopt zou zitten.....zou er juist MINDER olie meegaan...
![]() Tis trouwens niet meer dan wat gaas wat de druppels afvangt...en zou olie verlies verminderd.. Nogmaals het is en blijft raar dat je ná het vervangen van alleen de klepdeksel pakking zoveel olieverlies hebt.. Zitten de slangen wel juist aangesloten?? |
|
|||
|
|||
![]() mja alles zit zoals het zat zou niet weten wat er verkeerd moet zijn aangesloten!
Die carterontluchtingsslang gaat dus naar een oliefles en de aansluiting op het luchtfilter heb ik dichtgemaakt. alleen dit slangetje vanuit de carburateur vat ik niet, kan hem nergens op plaatsen! Je ziet de rechterkant van de carb als je voor de auto staat Zuigt wel lucht aan...
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. Last edited by Rickyrick : 09-01-2005 at 14:49. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat kan wel hoor....maar dan heeft het meestal een andere reden dan slijtage.. Milieu eisen bijvoorbeeld ![]() |