![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Klein vraagje. Na het zoveelste probleem met de onsteking en de contactpunten gaan we deze ombouwen naar een electrische onsteking. Nu heeft men garagist nog een Mk3 1.4 staan voor de sloop. Past deze onsteking op een 1.1 GG van '83.
Alvast bedankt. Mvg.
__________________
Daily's : 2024 VW T-Roc R-Line Business+ 1.5 TSi DSG 1989 VW Golf GL 1.8 GU |
#2
|
||||
|
||||
![]() Nee, dat past niet.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Damn,dan moet ik ene zoeken van een Mk2 1.3 zeker?
__________________
Daily's : 2024 VW T-Roc R-Line Business+ 1.5 TSi DSG 1989 VW Golf GL 1.8 GU |
#4
|
||||
|
||||
![]() Nee, past ook niet
![]() Jij hebt een kop met mechanische klepstoters, en Golf 2/3 hebben zo'n beetje allemaal hydraulische klepstoters. Andere kop, andere ontsteking, waardoor het niet past ![]() Er staat op het polo86c forum ergens een how-to om een contactpunt ontsteking naar electronische om te bouwen, Martijn (martiepartie hier op t forum) weet daar meer over. |
#5
|
||||
|
||||
![]() saab 900/90 2.0 stroomverdeler, BX 1.6 of seat ibiza 1.2 (porsche system) stroomverdeler past. Dan moet je het stukje kabelboom + transistorblokje + bobine van een golf/polo 1.3 motor hebben.
Je kan de boel ook ombouwen, dan zet je het binnenwerk van een electronische hallgeverontsteking over in een contactpuntjes huisje, dat vergt wat boor/ zaag/ vijl werk ![]() Zoek even op www.polo86c.nl, staat wel een howto over het ombouwen naar electronische ontsteking.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ok Thnx jongens!
![]()
__________________
Daily's : 2024 VW T-Roc R-Line Business+ 1.5 TSi DSG 1989 VW Golf GL 1.8 GU |