Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-01-2005, 12:25
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,601
Default Adjusters mornteren

Ik wil waarschijnlijk een set adjusters gaan monteren op m'n bus, maar zijn er mensen die er ervaring mee hebben, wat betreft het monteren!

En er wordt steeds gezegt dat je met adjusters max. 14/15 cm naar beneden kan, maar als je de adjuster verder naar de bovenkant van de as monteerd en de sleuf verder door freesd, dan kan je toch nog lager???
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #2  
Old 11-01-2005, 20:29
Peter - Belgium's Avatar
Peter - Belgium Peter - Belgium is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 51
Default

Het regelgebied is inderdaad een 14tal cm, maar je moet niet beginnen van originele hoogte.
Als je al op een lagere positie begint met de adjuster, kan je inderdaad veel lager.

Let wel: Als je ook met verlaagde spindels gaat rijden, zou ik niet teveel lager gaan beginnen, want dan lig je echt wel laag en kun je een groot deel van de regeling toch niet gebruiken.

Peter
www.vwsamba.tk
Reply With Quote
  #3  
Old 11-01-2005, 21:19
volksfahrer.nl's Avatar
volksfahrer.nl volksfahrer.nl is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,880
Default

Quote:
Originally Posted by Peter - Belgium
Het regelgebied is inderdaad een 14tal cm, maar je moet niet beginnen van originele hoogte.
Als je al op een lagere positie begint met de adjuster, kan je inderdaad veel lager.

Let wel: Als je ook met verlaagde spindels gaat rijden, zou ik niet teveel lager gaan beginnen, want dan lig je echt wel laag en kun je een groot deel van de regeling toch niet gebruiken.

Peter
www.vwsamba.tk


Ga echter niet te laag want dan komen de draagarmen veel te schuin te staan!
Dit kost je je fuseekogels.
__________________
www.volksfahrer.nl NEW!
www.theundutchables.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 12-01-2005, 00:43
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,601
Default

Quote:
Originally Posted by Peter - Belgium
Het regelgebied is inderdaad een 14tal cm, maar je moet niet beginnen van originele hoogte.
Als je al op een lagere positie begint met de adjuster, kan je inderdaad veel lager.

Let wel: Als je ook met verlaagde spindels gaat rijden, zou ik niet teveel lager gaan beginnen, want dan lig je echt wel laag en kun je een groot deel van de regeling toch niet gebruiken.

Peter
www.vwsamba.tk


Ik vindt de combo tussen adjusters en spindels ook een beetje te duur ( je kent het misschien wel als student zijnde)!
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #5  
Old 12-01-2005, 00:44
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,601
Default

Quote:
Originally Posted by keverpech
Ga echter niet te laag want dan komen de draagarmen veel te schuin te staan!
Dit kost je je fuseekogels.


Is dat altijd als je zwaar verlaagd???

Ik maak niet zo heel veel km met bus, zou het dan kunnen dat slijtage meevalt???
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #6  
Old 13-01-2005, 21:15
Peter - Belgium's Avatar
Peter - Belgium Peter - Belgium is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 51
Default verlagen

Als je zwaar gaat verlagen zonder verlaagde spindles gaan je armen inderdaad zeer schuin staan, wat niet alleen slecht is voor jouw fusee kogels, maar ook enorm hard begint te rijden.

Als je er niet mee rijdt, heb je er uiteraarfd geen last van

Combinate van verlaagde spindels met verlaagde vooras is inderdaad duur, maar wel de beste!

Peter
www.vwsamba.tk

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Is dat altijd als je zwaar verlaagd???

Ik maak niet zo heel veel km met bus, zou het dan kunnen dat slijtage meevalt???
Reply With Quote
  #7  
Old 13-01-2005, 23:21
volksfahrer.nl's Avatar
volksfahrer.nl volksfahrer.nl is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,880
Default

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Is dat altijd als je zwaar verlaagd???

Ik maak niet zo heel veel km met bus, zou het dan kunnen dat slijtage meevalt???


Het is geen kwestie van slijtage.
De kogel kan maar een bepaalde maximale knik maken.
Als hij niet ver genoeg kan knikken als je b.v. door een kuiltje rijd gaat hij stuk.
Mischien niet de eerste keer maar op en gegeven moment wel.

Tevens rijd dat niet fijn omdat het aanvoelt of je continu op het eind van de vering zit.
__________________
www.volksfahrer.nl NEW!
www.theundutchables.nl
Reply With Quote
  #8  
Old 16-01-2005, 23:13
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,601
Default

Rijdt "zwaar verlagen" sowiso niet kl*te?!
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #9  
Old 16-01-2005, 23:37
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,601
Default

Quote:
Originally Posted by Peter - Belgium
Als je zwaar gaat verlagen zonder verlaagde spindles gaan je armen inderdaad zeer schuin staan, wat niet alleen slecht is voor jouw fusee kogels, maar ook enorm hard begint te rijden.

Als je er niet mee rijdt, heb je er uiteraarfd geen last van

Combinate van verlaagde spindels met verlaagde vooras is inderdaad duur, maar wel de beste!

Peter
www.vwsamba.tk


Ze zeggen dat je normaal ongeveer 14 cm. naar beneden kan met adjusters.
Is het zo dan ook al dat je kans loopt om snel je fuseekogels te beschadigen
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum