![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik rijd met een 20V Audi TT motor met bijbehorende TT tellerunit i.c.m. een 02M 6bak in een golf 2.
Doordat ik met kleinere wielen dan origineel rijd wijkt de snelheidsmeter nogal af (110 op teller is ongeveer 100). Zou het mogelijk zijn om de waarde van het snelheidssignaal (afkomstig van de sensor in de bak) aan te passen? Ik zit dan te denken aan een weerstand in de draad die van de sensor naar de ecu gaat. Heeft iemand dit wel eens geprobeerd? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Is naar mijn weten ook in de kombi te programmeren. Hoe precies, kan ik je echter niet zeggen.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#3
|
||||
|
||||
![]() Bijna alle auto`s wijken wel een km of 6 á 7 af ,zelfs nieuwe.
![]() Die van jou nu iets meer.Het heeft wel het voordeel dat je(bijna) nooit te hard rijdt ![]() Maar ik kan me voorstellen dat je je er aan ergert. Helaas weet ik niet hoe je dat moet aanpassen. Iets wat er 10 % van de snelheidspulsen uit filtert? Misschien een elektronica man hier die het weet? Of zoals hierboven beschreven, aanpassen in het instrumentenpaneel.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines ![]() Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Je kan via vag-com wel iets doen met de wegimpuls teller.
Hier heb ik ook al eens mee geexperimenteerd maar ik merkte toen geen verschil. Dat niet te hard rijden gaat niet op want inmiddels weet je wel een beetje hoe hard je op de teller moet rijden. Zou het alleen prettig vinden als de afwijking een stuk kleiner zou zijn. |
#5
|
||||
|
||||
![]() je kunt niet met en weerstand het signaal manipuleren.
het is een pulserend signaal, door er een weerstand tussen te zetten zorg je er alleen maar voor dat het signaal zwakker word, maar het pulseren blijft gelijk. als je het echt persee verholpen wil hebben,moet je als je het niet kunt programmeren, een tandwiel verhouding maken tussen je bak en de sensor. met een vertraging.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Je moet wel even opletten hoe je dit gemeten hebt, mocht je dit met een navigatie gedaan hebben kan het best zijn dattie zo veel afwijkt want dit is bij veel auto's zo. Als je hem nl op de navi afsteld kan het zijn dat je boetes binnenkrijgt omdat de lasers en flitsers van de lamme arm afgesteld zijn op gemiddeldes van de autotellers.
suc6.
__________________
[1983] Golf 1 4-deurs Automaat Wij komen uit Limburg man, ken je dat niet horen dan? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Er zijn bedrijven die een tellerunit tot 260km/uur ombouwen naar 300km/uur.
Daarbij komt volgens mij ook kijken dat je het signaal aanpast. Als ik jouw was zou ik eens gaan zoeken naar zo'n bedrijf (zoek ff in Duitsland) en ff emailen wat er mogelijk is.
__________________
--------------------------------------------------- If your car doesn't scrape it's not low enough! Corrado -Edition 3.2- project car New Beetle 1.6 Passat variant 1.8 20vt |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
wat een onzin, meetapparatuur van "de lamme arm" is altijd geëikt |
#9
|
||||
|
||||
![]() klok kan opnieuw ge eikt worden.
heb mijn golf 2 klok tot 320 laten maken en opnieuw laten eiken, was ook geen probleem voor digitale klokken. is bij neutec gedaan http://www.neutec-tacho-design.de/
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |