Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-09-2010, 08:00
brounys brounys is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 386
Send a message via MSN to brounys
Default iemand bekent met uitlaat 16v pl 16v kr?

uitlaat vraagje...
mischien een beetje lompe vraag...
maar wat zijn de verschillen van de uitlaat voor een 16v pl en een 16v kr...
mischien als extratje het verschil van een 8v...
wil namelijk een nieuwe powersprint gaan bestellen..
alleen is het orginele blokje was een 1.800 8v en is vroeger vervangen door een 16v pl... het leuke is alleen dat ik nu echt niet weer wat er allemaal 16 is vervangen en wat er gewoon nog orgineel 8v is gebleven
kan iemand mij even helpen
alvast bedankt!!
ps gaat over bevestiging spruitstuk tot einddenmper
Reply With Quote
  #2  
Old 07-09-2010, 08:21
Nol Nol is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 151
Default

Hoi,
Spruitstuk is anders, (8V en 16V), rest uitlaat is hetzelfde (GTI)

Succes
__________________
MKII-8V GTI '85 -> ?
Reply With Quote
  #3  
Old 07-09-2010, 08:47
Chriskee.'s Avatar
Chriskee. Chriskee. is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 660
Send a message via MSN to Chriskee.
Default

De complete uitlaatlijn zal vervangen zijn naar 16v lijkt mij.
Omdat hiervan de diameter groter is.
__________________
VWClubParkstad
Reply With Quote
  #4  
Old 07-09-2010, 10:46
brounys brounys is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 386
Send a message via MSN to brounys
Default

okeej en het spruitstuk van de kr en de pl zijn hetzelfde.?
Reply With Quote
  #5  
Old 07-09-2010, 16:39
Mot's Avatar
Mot Mot is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 262
Default

Nee, pl heeft standaard een katalysator
Reply With Quote
  #6  
Old 08-09-2010, 16:16
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

8v en 16v zijn de spruitstukken anders
de bevesteging is bij de 16v schuin aan de cilinderkop
De aansluiting[6bouten] op het orginele spruitstuk[16v] is gelijk aan die van de 8v
De 8v heeft een dubbele pijp de 16v heeft daar nog een demper tussen
De PL heeft na de voorpijp een kat
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum