![]() |
|
|||
|
|||
![]() Weet er iemand welke motoren uit een jetta2 hetzelfde uiterlijk hebben als een 1300cc?
Het is een jetta van '85 met 4 versnellingen. Begin het vermogen van de 1300 nu toch wat min te vinden, maar ben een beetje verliefd op de rest van de auto. En aangezien we hier in België zo een leuke keuring hebben, moet het uiterlijk bijna identiek zijn. |
|
||||
|
||||
![]() Een 1600 is volgens mij veel anders... Heb je een 1300i of een carburateur uitvoering?
De motor van m'n Golf 2 1600 ziet er als volgt uit: ![]() ![]() ![]() ![]() Volgens mij ziet een 1300 er iets anders uit... maar dat kun je zelf het beste beoordelen ![]()
|
|||
|
|||
![]() Ja, ziet er anders uit, het is nog met carburator.
Alhoewel die laatste foto er wel sterk op lijkt, denk dat het de luchtfilterbehuizing is was anders is. Last edited by aldo : 25-03-2005 at 22:41. |
|
||||
|
||||
![]() een 1600 is toch wel een stuk anders dan een 1300
eventueel een gt motor zoeken van een polo (1300 => 75 pk) en dit is kwa uiterlijk wel hezelfde als een gewone 1300 buiten de luchtfilter maar daar valt wel een mouw aan te passen denk ik. wat je ook kan doen is een beetje sleutelen aan je 1300 maar daar weet ik niet veel van, er zijn er hier andere op het forum ;-) |
|
|||
|
|||
![]() Heeft de 1300 al hydrostoters, of nog mechanische klepstoters?
Een 1600 blok van een Polo 6N of Golf 3 (motorcode ABU) ziet er precies zo uit als die van een 1300 hydrostoter, is alleen wat hoger. (1,5 cm dacht ik) Dit blok hangt ook voorover in tegenstelling tot de echte zwaardere golf blokken die achterover hangen. Dikke carb er op (2B2?), leuke nokkenas erin (zie je ook niks van), en gaan! ![]()
|
|||
|
|||
![]() En waaraan kan ik zien of ik hydrostoters heb of niet?
Alvast bedankt voor de reacties ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik kan precies nog veel leren ![]() |