![]() |
|
|||
|
|||
![]() Beste formuexperts,
Sinds gisteren in bezit van een '88er Golfje 1.6 automaat, super basic maar erg netjes. De dame van wie ik hem kocht vertelde mij dat ze in de drie jaar dat ze hem heeft gehad, alleen in de stad heeft gereden en ik weet, dat is nooit goed. Gisterenavond 140 kilometertjes naar huis getuft en na een kilometer of 80 hield de auto met een schok even in, gevolgd door een kort geklapper en vervolgens begon de bak te zingen bij gas los. Als je het gas gedoseerd loslaat zing hij niet, laat je de auto afremmen op de bak met nog een millimeter gas dan doet hij het ook niet. Het torretje moet nog afgesteld worden (loopt wat te hoog en verbrand niet alles bij volgas) en schakelt verder prima, loopt prima door de versnellingen heen en ook de kickdown werkt prima, kortom hij doet goed zijn werk. Weet iemand wat dit kan zijn? Zou het verholpen kunnen worden door de bakolie te vervangen/te weinig olie in de bak (hoe kan dat als hij niet lekt/vocht in de olie?)? Ik ga deze sowieso eerst even peilen. Thnx for any info! ![]() grtz. Miez
|
||||
|
||||
![]() olie vervangen/controleren kan geen kwaad, vooral omdat de bak niet goed heet is geweest de afgelopen jaren. daarna gewoon rustig in gaan rijden!
|
|
||||
|
||||
![]() Misschien lager/tandwiel wat drooggelopen is??
|