![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een Golf 1 1.5 diesel en heb er een Golf 2 1.6td motor ingehangen.
Nu lijkt het me logisch dat ik de radiateur van de golf 2 erin zou moeten hangen, maar qua ruimte zou ik toch liever mijn 1.5 diesel-radiateur gebruiken, anders zit hij (bijna) klem tussen de steun van de dynamo en de accu. Dat ik mijn expansievat blijf gebruiken lijkt me geen probleem. Dan nog het brandstoffilter en ruitensproeier-reservoir een (ander) plekje geven, uitlaat lassen en karren maar. |
|
||||
|
||||
![]() Da's ook toevallig! Ik heb zojuist een topic geopend over golf 2 TD inbouw in MK1, en nu lees ik dat jij ook zoiets hebt. Ik heb het blok van de sloop, en daar zaten geen waterslangen bij. Kun jij eens een foto van jouw motor plaatsen, zodat ik kan zien hoe jij het hebt? Vooral de voorzijde van het blok met de oliekoeler aan de oliefilter. Waar gaan die slangen naar toe?
|
||||
|
||||
![]() Op mijn scirocco TD had ik een passat vr6 radiateur, deze heeft de
aansluitingen aan de andere kant zitten, zodat je geen ruzie krijgt met de dynamo. ![]() ![]() TD is inmiddels uit de scirocco, radiateur mag van eigenaar wisselen. |
|
|||
|
|||
![]() Foto('s) zal pas begin volgende week worden i.v.m. de rommel op en rond de Golf en mijn werk.
Om misgrijpen van onderdelen en twijfel over de werking van het blok te voorkomen, had ik een complete golf 2 gekocht. |
|
|||
|
|||
![]() Vossie, zou het niet goed komen met de koeling, als ik de Golf 1 radiateur gewoon zou gebruiken (+- 15 cm smaller)? Mooie foto's trouwens, ik dacht dat bij mij het luchtfilterhuis (gegarandeerd) niet onder de klep zou passen en was al van plan om een sportluchtfilter te kopen. Toch maar eens proberen met de kap erop, bedankt!
|
|
||||
|
||||
![]() 15 cm smaller scheelt natuurlijk wel veel koelend oppervlak, daarnaast
zou ik liever met een gesloten systeem rijden (los expansie vaatje) omdat die wat minder kookgevoelig zijn. Met het oog op hete zomers en filevorming heb ik voor een grote radiateur gekozen. Mijn luchtfliterbak komt ook van een golf 2 af, maar ik heb het onderste deel wel in moeten korten om hem onder de kap te laten passen |