Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-09-2010, 19:54
SMORRIE SMORRIE is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 45
Default Golf 2 1.6td in Golf 1 bouwvraagjes.

Ik heb een Golf 1 1.5 diesel en heb er een Golf 2 1.6td motor ingehangen.
Nu lijkt het me logisch dat ik de radiateur van de golf 2 erin zou moeten hangen, maar qua ruimte zou ik toch liever mijn 1.5 diesel-radiateur gebruiken, anders zit hij (bijna) klem tussen de steun van de dynamo en de accu. Dat ik mijn expansievat blijf gebruiken lijkt me geen probleem. Dan nog het brandstoffilter en ruitensproeier-reservoir een (ander) plekje geven, uitlaat lassen en karren maar.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-09-2010, 20:08
ben zine's Avatar
ben zine ben zine is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 604
Default

Da's ook toevallig! Ik heb zojuist een topic geopend over golf 2 TD inbouw in MK1, en nu lees ik dat jij ook zoiets hebt. Ik heb het blok van de sloop, en daar zaten geen waterslangen bij. Kun jij eens een foto van jouw motor plaatsen, zodat ik kan zien hoe jij het hebt? Vooral de voorzijde van het blok met de oliekoeler aan de oliefilter. Waar gaan die slangen naar toe?
__________________
'79 Golf S 1.5 Aut.
Reply With Quote
  #3  
Old 05-09-2010, 20:23
Vossie's Avatar
Vossie Vossie is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 611
Default

Op mijn scirocco TD had ik een passat vr6 radiateur, deze heeft de
aansluitingen aan de andere kant zitten, zodat je geen ruzie krijgt met de
dynamo.






TD is inmiddels uit de scirocco, radiateur mag van eigenaar wisselen.
Reply With Quote
  #4  
Old 05-09-2010, 20:30
SMORRIE SMORRIE is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 45
Default

Foto('s) zal pas begin volgende week worden i.v.m. de rommel op en rond de Golf en mijn werk.
Om misgrijpen van onderdelen en twijfel over de werking van het blok te voorkomen, had ik een complete golf 2 gekocht.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-09-2010, 20:42
SMORRIE SMORRIE is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 45
Default

Vossie, zou het niet goed komen met de koeling, als ik de Golf 1 radiateur gewoon zou gebruiken (+- 15 cm smaller)? Mooie foto's trouwens, ik dacht dat bij mij het luchtfilterhuis (gegarandeerd) niet onder de klep zou passen en was al van plan om een sportluchtfilter te kopen. Toch maar eens proberen met de kap erop, bedankt!
Reply With Quote
  #6  
Old 06-09-2010, 11:13
Vossie's Avatar
Vossie Vossie is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 611
Default

15 cm smaller scheelt natuurlijk wel veel koelend oppervlak, daarnaast
zou ik liever met een gesloten systeem rijden (los expansie vaatje)
omdat die wat minder kookgevoelig zijn.
Met het oog op hete zomers en filevorming heb ik voor een grote radiateur
gekozen.

Mijn luchtfliterbak komt ook van een golf 2 af, maar ik heb het onderste deel
wel in moeten korten om hem onder de kap te laten passen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum