Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-09-2004, 10:46
Elmer123 Elmer123 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1
Question Pierburg 2EE probleem

Hallo mijn Volkswagen 3-D Golf2 1.6cl motortype PN (bouwjaar1991) heeft de laatste tijd een probleem. Hij slaat steeds vaker af bij het stationair lopen. Nu schijnt dit aan de carberateur te kunnen liggen. Dit is een electronische Pierburg 2EE en die schijnen welk vaker bij dit type kapot te gaan. Weet iemand of dat misschien te verhelpen is? Of waar ik dan een nieuwe carberateur kan kopen? Alle hulp/ adviezen zijn zeer welkom!

Groeten,

Elmer
Reply With Quote
  #2  
Old 21-09-2004, 10:53
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

je zou hem kunnen proberen schoon te maken of het stationair toerental iets op te schroeven...

owhja, en welcome to the club of pierburg haters
Reply With Quote
  #3  
Old 27-09-2004, 10:04
vwhobbyist vwhobbyist is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 176
Default ellende

Heb ook zo'n fijne EE. Toerental knalde omhoog en omlaag.
Deze carbs zijn uitermate gevoelig voor slechte electrische verbindingen en vacuum aansluitingen. Ook al lijken de aansluitingen goed, als slangetjes er iets verdroogd uitzien toch vervangen, gewoon alles, zoveel is het niet.
Daarna contactjes van de stekkers, ook de grote op de regelcomputer en de stappenmotor, iets schoonschuren en inspuiten met contactspray.
Bij mij loste dit alle problemen op.
Behalve die van m'n koppeling, zie het bericht dat ik vanmorgen heb geplaatst :-(
Reply With Quote
  #4  
Old 27-09-2004, 10:48
LuNaTiK's Avatar
LuNaTiK LuNaTiK is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,247
Default

Ik weet al waarom die Pierburg rommel nooit goed werkt... het wordt allemaal in Frankrijk gemaakt! Ik was van de zomer op vakantie in Luxemburg met het vrouwtje en op een zonnige dag kwamen we de volgende fabriek tegen, in FRANKRIJK!


Reply With Quote
  #5  
Old 12-12-2004, 20:59
vwhobbyist vwhobbyist is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 176
Default 2EE carb nog is

Na mijn vorige gezeur met deze carb deed zich het gehik en op en neer gieren van het toerental opnieuw voor, en hoorde ik een zacht gerinkel voorin.
Shit!!!!!!!!!!!! Alle vacuum slangetjes en aansluitingen weer gecheckt.
Alle goed, dus toch electronica?
Nee hoor, tip van een 2EE carb kenner, het komt nogal is voor dat de bovenste carb helft los zit........................
En ja hoor, bingo!
Schroefjes strak aangedraaid, en weg gehik!
Zomaar een tip dus!
Reply With Quote
  #6  
Old 12-12-2004, 21:32
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

revisie kan ook nooit kwaad, en een revisiesetje is niet zo heel duur..
Reply With Quote
  #7  
Old 12-12-2004, 21:35
vwhobbyist vwhobbyist is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 176
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
revisie kan ook nooit kwaad, en een revisiesetje is niet zo heel duur..

Kostatan???????
Zit daar ook een voetpakking bij?
Reply With Quote
  #8  
Old 12-12-2004, 21:45
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

geen idee uit mijn hoofd, maar duur is anders..
Meeste lokale automaterialenzaken kunnen het leveren. Voetpakking zit er meestal niet bij..
Reply With Quote
  #9  
Old 13-12-2004, 11:40
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

voetpakking is het duurste en die gaan vaak kapot... mij staat een prijs van 60 euro daarvoor bij ongeveer...
Reply With Quote
  #10  
Old 14-12-2004, 13:58
froggy's Avatar
froggy froggy is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 538
Default

heb juist ook een voetpakking gaan halen is wel voor een 1800 motorcode GU maar kost ook iets van een 60 euro
Reply With Quote
  #11  
Old 17-12-2004, 15:11
vwhobbyist vwhobbyist is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 176
Default schijtziek

alles maar weer is gecheckt,
nou, alles is goed hoor, en toch pingeltie weer
Ik donder hem eraf of eruit, of geeft iemand 700 euro voor de golf.
Magtie zo weg, heeft nieuwe apk en alles

kan ik er geen ouderwetse carb op zetten?
Om van al het gedonder af te zijn?

Nu dus de pierburd 2ee, past er misschien een ouder niet electronisch geregelde carb op?

Ronald
Reply With Quote
  #12  
Old 25-01-2005, 09:22
Iiyama Iiyama is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3
Default

Ik heb een golf 2 1.6 en heb ook problemen zie op dit forum bij staionaire loop slecht de toerental kan je toch niet stellen dit wordt elektroniscge geregeld wel de co wie weet dit
groetjes geert b
Reply With Quote
  #13  
Old 25-01-2005, 10:06
LuNaTiK's Avatar
LuNaTiK LuNaTiK is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,247
Default

Pak je stappenmotor er eens uit en maak em maar eens schoon ofzo... die zit links op de carburateur, en deze houdt dat stationaire toerental omhoog.
Reply With Quote
  #14  
Old 25-01-2005, 10:46
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

www.jetta.be.tf voor al uw pierburgproblemen
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum