Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-01-2009, 18:42
vr6-maniac's Avatar
vr6-maniac vr6-maniac is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 259
Default accu

heej , volgens mij is mijn accu overleden!

nu wil ik een andere erin zetten , maar er zit nu een 45 ah in , kan ik er een zwaardere inzetten , of heeft dat geen nu? , want heb er xenon in en versterker en dergelijke , bijv een 62 ah , zou dat kunnen??
gaat om een golf 1 , 1.5JB automaat

grtz Eelco
Reply With Quote
  #2  
Old 06-01-2009, 18:51
frankvr6 frankvr6 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,054
Default

zou er gewoon een 55 ah in zetten is zat
Reply With Quote
  #3  
Old 06-01-2009, 18:53
Bertus_01's Avatar
Bertus_01 Bertus_01 is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 563
Send a message via MSN to Bertus_01
Default

Xenon zou minder stroom moeten verbruiken dan normale lampen.
Dit ivm lagere wattage's van de Xenon.

Maar een grotere accu kan altijd wel, je zou kunnnen kijken op je dynamo wat deze bij kan laden...
En daarop je keuze van je accu maken
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<<
>>> Golf IV Cabrio <<<
>>> Golf II 1.3 NZ <<<
Reply With Quote
  #4  
Old 06-01-2009, 18:57
vr6-maniac's Avatar
vr6-maniac vr6-maniac is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 259
Default

ja idd , erzit nu een 45 ah in , en 45 en 62 zijn hier in de aanbieding , denk dat 62 weer teveel is?
Reply With Quote
  #5  
Old 07-01-2009, 00:53
richard frankes's Avatar
richard frankes richard frankes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 198
Default

62ah trekt je dynamo niet tenzij je er een andere opzet
ik heb zelf een 55ah in mijn 1.8i en dat gaat prima

(edit) 62ah en hoger zijn meestal bestemd voor diesel motoren?
__________________
Golf mk3 td 55kw----> Gekocht
Golf mk1 c 37kw-----> Verkocht

Last edited by richard frankes : 07-01-2009 at 01:18.
Reply With Quote
  #6  
Old 07-01-2009, 07:20
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Is dat erg dan dat je dynamo dat niet trekt? Hij zal het nooit helemaal kunnen bijladen, maar is dat erg dan?
Reply With Quote
  #7  
Old 07-01-2009, 09:42
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Ik zou niet weten waarom de dynamo het niet trekt. Die blijft gewoon bijladen totdat de accu vol is. Naja, bij een 62 Ah duurt dat even langer als een 45Ah maar volgens mij geeft het verder 0,0 problemen.


Quote:
Originally Posted by richard frankes
(edit) 62ah en hoger zijn meestal bestemd voor diesel motoren?

In diesels zit wel vaak een wat zwaardere accu. Hoeft niet perse 62 Ah of hoger te zijn. Hangt heel erg van het type af. In een MK1 diesel zal waarschijnlijk 45 Ah ook volstaan. Het is alleen maar omdat de startmotor wat meer verbruikt bij een diesel. In mijn MK2 diesel zat ook gewoon een 45 Ah accu. Ging prima.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #8  
Old 07-01-2009, 11:56
richard frankes's Avatar
richard frankes richard frankes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by Dexter
In diesels zit wel vaak een wat zwaardere accu. Hoeft niet perse 62 Ah of hoger te zijn. Hangt heel erg van het type af. In een MK1 diesel zal waarschijnlijk 45 Ah ook volstaan. Het is alleen maar omdat de startmotor wat meer verbruikt bij een diesel. In mijn MK2 diesel zat ook gewoon een 45 Ah accu. Ging prima.


oke maar een diesel motor heeft het veel zwaarder dan een benzine motor,
de kans is dus dat als je er een lichtere amp accu in legt dat deze eerder zal bezwijken,
__________________
Golf mk3 td 55kw----> Gekocht
Golf mk1 c 37kw-----> Verkocht
Reply With Quote
  #9  
Old 07-01-2009, 14:13
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Je vraagt inderdaad wat meer van een accu tijdens het starten. Waarschijnlijk is de keuze voor een zwaardere accu inderdaad met de levensduur in het achterhoofd.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #10  
Old 07-01-2009, 22:20
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

gewoop een optima accu
Reply With Quote
  #11  
Old 07-01-2009, 22:31
--daniel--'s Avatar
--daniel-- --daniel-- is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 166
Default

Waarom zou je een zwaardere accu nemen? Je doet je apparatuur toch pas aan als de dynamo draait??
Reply With Quote
  #12  
Old 08-01-2009, 11:04
richard frankes's Avatar
richard frankes richard frankes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by golfcabriolet
gewoop een optima accu


Idd ik zou ook gewoon een optima nemen, met een condensator van 1 tot 2 farad.
ben je van al je problemen af.
1 nadeel de gele gel accu`s zijn vrij prijzig, maar voor iemand met ruim gevulde zakken geen probleem
(info)(De accu levert een enorme startstroom, de 52 Ah versie maar liefst 750 Ampere)
__________________
Golf mk3 td 55kw----> Gekocht
Golf mk1 c 37kw-----> Verkocht
Reply With Quote
  #13  
Old 08-01-2009, 20:31
vr6-maniac's Avatar
vr6-maniac vr6-maniac is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 259
Default

heb inmiddels een 62ah erin zitten ,en werkt perfect zo

bedankt voor de reacties!

grtz Eelco
Reply With Quote
  #14  
Old 04-10-2010, 08:53
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Zo'n optima accu weet iemand hoe de pasvorm daarvan is in een Golf 1?

Past dat zonder meer op de orginele plek zodat deze ook netjes vastgezet kan worden?
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
  #15  
Old 04-10-2010, 14:37
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,877
Default

Ik heb een optima red top ingebouwd na drie kapotte accu's in mijn mk1 en het is helaas niet plug en play. Het probleem is dat de terminals van de plus en min verder zitten. Kortom je originele accu klemmen halen het niet.
Ik heb daarom nieuwe klemmen gemonteerd en gelijk dikkere kabels voor de plus en min. Opzich goed te doen in een middagje.

Mijn normale accu's gingen kapot omdat ik soms een maand of twee,drie de auto niet start en geen zin heb om elke keer de accu eruit te halen om aan de druppelaar te hangen. De optima red top heeft nog nooit geweigerd zelf na drie maanden stilstaan niet.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
  #16  
Old 04-10-2010, 15:10
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Hmmm je kabels verlengen dus, dat is idd geen plug and play.
Moet er daarnaast ook nog geknutseld worden om de accu stevig vast te zetten gezien de afwijkende afmetingen?

De mijne staat nooit maanden stil maar wel eens een week of 3.
Dus ik twijfel of ik die optima accu dan nodig heb.
Iemand een idee wat een goed alternatief zou zijn en wat wel plug and play is?
Het is voor een diesel.
(Gel accu?)
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -

Last edited by Erik_vw : 04-10-2010 at 15:54.
Reply With Quote
  #17  
Old 04-10-2010, 15:46
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,877
Default

Nee je hoeft de accusteun zelf niet aan te passen alleen die optima accu's ontbreken een opstaande rand waar de accusteun normaal op haakt, waarschijnlijk omdat ze normaal in accubakken worden geplaatst. Ik heb het opgelost door een stukje metalen pijp tussen de accusteun en accu te plaatsen dit klemt de accu goed op zijn plek. Wordt overigens bij de APK goed op gecontroleerd of de accu vast zit.

Verder zou ik de kabels niet verlengen maar gewoon nieuw leggen in combinatie met betere klemmen (gold plated) en twee ogen die je kan klemmen en solderen. De min naar bak - chassis. De plus naar startmotor.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum