![]() |
|
||||
|
||||
![]() heej , volgens mij is mijn accu overleden!
nu wil ik een andere erin zetten , maar er zit nu een 45 ah in , kan ik er een zwaardere inzetten , of heeft dat geen nu? , want heb er xenon in en versterker en dergelijke , bijv een 62 ah , zou dat kunnen?? gaat om een golf 1 , 1.5JB automaat grtz Eelco |
|
|||
|
|||
![]() zou er gewoon een 55 ah in zetten is zat
|
|
||||
|
||||
![]() Xenon zou minder stroom moeten verbruiken dan normale lampen.
Dit ivm lagere wattage's van de Xenon. Maar een grotere accu kan altijd wel, je zou kunnnen kijken op je dynamo wat deze bij kan laden... En daarop je keuze van je accu maken ![]()
|
||||
|
||||
![]() ja idd , erzit nu een 45 ah in , en 45 en 62 zijn hier in de aanbieding , denk dat 62 weer teveel is?
|
|
||||
|
||||
![]() 62ah trekt je dynamo niet tenzij je er een andere opzet
ik heb zelf een 55ah in mijn 1.8i en dat gaat prima (edit) 62ah en hoger zijn meestal bestemd voor diesel motoren?
Golf mk3 td 55kw----> Gekocht Golf mk1 c 37kw-----> Verkocht ![]() Last edited by richard frankes : 07-01-2009 at 01:18. |
|
|||
|
|||
![]() Is dat erg dan dat je dynamo dat niet trekt? Hij zal het nooit helemaal kunnen bijladen, maar is dat erg dan?
|
|
||||
|
||||
![]() Ik zou niet weten waarom de dynamo het niet trekt. Die blijft gewoon bijladen totdat de accu vol is. Naja, bij een 62 Ah duurt dat even langer als een 45Ah maar volgens mij geeft het verder 0,0 problemen.
Quote:
In diesels zit wel vaak een wat zwaardere accu. Hoeft niet perse 62 Ah of hoger te zijn. Hangt heel erg van het type af. In een MK1 diesel zal waarschijnlijk 45 Ah ook volstaan. Het is alleen maar omdat de startmotor wat meer verbruikt bij een diesel. In mijn MK2 diesel zat ook gewoon een 45 Ah accu. Ging prima.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
oke maar een diesel motor heeft het veel zwaarder dan een benzine motor, de kans is dus dat als je er een lichtere amp accu in legt dat deze eerder zal bezwijken,
|
||||
|
||||
![]() gewoop een optima accu
|
|
||||
|
||||
![]() Waarom zou je een zwaardere accu nemen? Je doet je apparatuur toch pas aan als de dynamo draait??
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Idd ik zou ook gewoon een optima nemen, met een condensator van 1 tot 2 farad. ben je van al je problemen af. 1 nadeel de gele gel accu`s zijn vrij prijzig, maar voor iemand met ruim gevulde zakken geen probleem ![]() (info)(De accu levert een enorme startstroom, de 52 Ah versie maar liefst 750 Ampere)
|
||||
|
||||
![]() heb inmiddels een 62ah erin zitten ,en werkt perfect zo
bedankt voor de reacties! grtz Eelco |
|
||||
|
||||
![]() Zo'n optima accu weet iemand hoe de pasvorm daarvan is in een Golf 1?
Past dat zonder meer op de orginele plek zodat deze ook netjes vastgezet kan worden?
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een optima red top ingebouwd na drie kapotte accu's in mijn mk1 en het is helaas niet plug en play. Het probleem is dat de terminals van de plus en min verder zitten. Kortom je originele accu klemmen halen het niet.
Ik heb daarom nieuwe klemmen gemonteerd en gelijk dikkere kabels voor de plus en min. Opzich goed te doen in een middagje. Mijn normale accu's gingen kapot omdat ik soms een maand of twee,drie de auto niet start en geen zin heb om elke keer de accu eruit te halen om aan de druppelaar te hangen. De optima red top heeft nog nooit geweigerd zelf na drie maanden stilstaan niet.
|
||||
|
||||
![]() Hmmm je kabels verlengen dus, dat is idd geen plug and play.
Moet er daarnaast ook nog geknutseld worden om de accu stevig vast te zetten gezien de afwijkende afmetingen? De mijne staat nooit maanden stil maar wel eens een week of 3. Dus ik twijfel of ik die optima accu dan nodig heb. Iemand een idee wat een goed alternatief zou zijn en wat wel plug and play is? Het is voor een diesel. (Gel accu?)
- = MK1 '77 = - - = T3 Club Joker '89 = - - = Polo 6R '10 = - - = A4 B6 '04 = - Last edited by Erik_vw : 04-10-2010 at 15:54. |
|
||||
|
||||
![]() Nee je hoeft de accusteun zelf niet aan te passen alleen die optima accu's ontbreken een opstaande rand waar de accusteun normaal op haakt, waarschijnlijk omdat ze normaal in accubakken worden geplaatst. Ik heb het opgelost door een stukje metalen pijp tussen de accusteun en accu te plaatsen dit klemt de accu goed op zijn plek. Wordt overigens bij de APK goed op gecontroleerd of de accu vast zit.
Verder zou ik de kabels niet verlengen maar gewoon nieuw leggen in combinatie met betere klemmen (gold plated) en twee ogen die je kan klemmen en solderen. De min naar bak - chassis. De plus naar startmotor.