![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Naast mijn recente aanschaf van een golfje mk1, waar ik heel blits mee ben, ben ik ook de trotse eigenaar van een t2 uit 1977. Maarja zoals meerdere van jullie wellicht weten is dit niet het ideale dagelijkse vervoer dus ik ga iets leuk van mijn golf je proberen te maken. Zoals gezegd heb ik een leuke 5 deurs 1100tje 83'er gekocht voor niet te veel geld echter wel met schade aan het voorpaneel, zijpanelen en motorkap. Gelukkig gaat dit komend op de schop en komt er een nieuw neusje op. Om bij het onderwerp te komen.. Ik heb een setje 13" wieltjes op het oog, bbs mahle velgjes 6j maar deze hebben een ET-waarde van 13. Kan iemand mij vertellen of dit uberhaupt past onder een golfje 1. t golfje is +- 4 cm verlaagd. kan iemand mij duidelijkheid verschaffen wat zo'n beetje het maximum is ??? ik zal binnenkort even plaatje er op zetten van m'n gedeukte trots! groet, guus |
#2
|
||||
|
||||
![]() Achter gaat het wel passen, maar voor komt het aardig breed te staan, ligt ook een beetje aan je bandenmaat of je je wielkast gaat raken.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() ET 25 is toch wel de grens wat wettelijk[U] mag met het oog op de spoorverbreding.
Je mag 3% afwijken van je originele spoorbreedte. Dit even ter info! Dit ligt eraan hoe fanatiek de politie bij jou in de buurt is. Volgens mij zit ik nu zelf ook op ET 13 Veel breder moet je niet gaan vind ik....optisch gezien. |
#4
|
|||
|
|||
![]() dat van de politie is natuurlijk altijd een goed punt, ik wil de auto voor de rest vrij standaard houden, niet extreem laag ofzo dus hoop dan maar dat ze niet te fanatiek zijn.
Ik wilde er eigenlijk yokohama's 185-60-13 om leggen, zou zoiets passen ? of moet je veel platter gaan met je banden ? 175-60-13 lijkt me ook wel ok. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Heb je misschien een foto van jou wielen, dan heb ik een beetje een idee hoe t er uit ziet, alvast bedankt guus |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hoi, Ik heb er zelf 15" onderzitten. Voor 7.5J en ik geloof achter 8.5J. Achter komt ongeveer op ET13 |
#7
|
||||
|
||||
![]() ziet er vet uit hoor!!
ET13 zou voor wel te breed worden naar mijn smaak.. anders moet je je wielkasten uit laten rollen.. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
.... watvoor motor rijd jij? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
16vG60...de auto is echter nog niet helemaal klaar. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nice! ben zelf bezig met een 2.0 8v maar zit met wat problemen met de aandrijfassen. enig idee hoe en wat? ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wat voor problemen???? |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
mijn orginele aandrijfas van de 1.6(RV) is niet zo goed meer, en ik heb mij laten vertellen dat ik ''omgebouwde'' aandrijfassen moet gebruiken. of passen die van de mk3 gti er gewoon op? |
#13
|
|||
|
|||
![]() Als de homokineet kapot is kun je er toch gewoon een andere opzetten?
Ik neem tenminste aan dat je homokineet kapot is. Wat voor een bak heb je er achter zitten? |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
bedankt ![]() de homokineet is inderdaad het probleem. maar moet ik ik nu de aandrijfassen van de mk1 of mk3 gebruiken, of een combinatie van de 2? edit: de orginele gti bak v/d mk3. mijn 1600 was 4bak dus das niks Last edited by leroy1989 : 27-10-2010 at 11:22. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Ik weet niet of er verschil zit in de dikte van je steekassen van je Mk1 en die van een Mk3. Waarschijnlijk zit er wel verschil in de diameter van de homokineten.
Die van een Mk1 zijn namelijk 90mm en ik vermoed die van de Mk3 100mm. Dat ligt er ook aan welke versnellingsbak je er achter hebt zitten. Anders moet even de diameter van de flens aan je versnellingsbak opmeten. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
om maar even te gooien met wat schuttingtaal, tering! vet karretje heb je zeg! hey dank je wel voor je snelle reactie, ik ga vanavond de wieltjes ophalen en even kijken of het past. mocht t allemaal werken dan post ik even een fotootje voor de gene die er misschien ook belang bij hebben. guus |