Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-10-2010, 19:40
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default Maximale ET-waarde?

Hallo,

Naast mijn recente aanschaf van een golfje mk1, waar ik heel blits mee ben, ben ik ook de trotse eigenaar van een t2 uit 1977. Maarja zoals meerdere van jullie wellicht weten is dit niet het ideale dagelijkse vervoer dus ik ga iets leuk van mijn golf je proberen te maken.

Zoals gezegd heb ik een leuke 5 deurs 1100tje 83'er gekocht voor niet te veel geld echter wel met schade aan het voorpaneel, zijpanelen en motorkap. Gelukkig gaat dit komend op de schop en komt er een nieuw neusje op.

Om bij het onderwerp te komen..
Ik heb een setje 13" wieltjes op het oog, bbs mahle velgjes 6j maar deze hebben een ET-waarde van 13.

Kan iemand mij vertellen of dit uberhaupt past onder een golfje 1. t golfje is +- 4 cm verlaagd.

kan iemand mij duidelijkheid verschaffen wat zo'n beetje het maximum is ???

ik zal binnenkort even plaatje er op zetten van m'n gedeukte trots!


groet,

guus
Reply With Quote
  #2  
Old 26-10-2010, 20:36
Kaj_A's Avatar
Kaj_A Kaj_A is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 569
Default

Achter gaat het wel passen, maar voor komt het aardig breed te staan, ligt ook een beetje aan je bandenmaat of je je wielkast gaat raken.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-10-2010, 21:08
Hannibal65 Hannibal65 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 241
Default

ET 25 is toch wel de grens wat wettelijk[U] mag met het oog op de spoorverbreding.
Je mag 3% afwijken van je originele spoorbreedte.
Dit even ter info!
Dit ligt eraan hoe fanatiek de politie bij jou in de buurt is.
Volgens mij zit ik nu zelf ook op ET 13
Veel breder moet je niet gaan vind ik....optisch gezien.
Reply With Quote
  #4  
Old 26-10-2010, 22:03
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

dat van de politie is natuurlijk altijd een goed punt, ik wil de auto voor de rest vrij standaard houden, niet extreem laag ofzo dus hoop dan maar dat ze niet te fanatiek zijn.
Ik wilde er eigenlijk yokohama's 185-60-13 om leggen, zou zoiets passen ? of moet je veel platter gaan met je banden ? 175-60-13 lijkt me ook wel ok.
Reply With Quote
  #5  
Old 26-10-2010, 22:07
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Quote:
Originally Posted by Hannibal65
ET 25 is toch wel de grens wat wettelijk[U] mag met het oog op de spoorverbreding.
Je mag 3% afwijken van je originele spoorbreedte.
Dit even ter info!
Dit ligt eraan hoe fanatiek de politie bij jou in de buurt is.
Volgens mij zit ik nu zelf ook op ET 13
Veel breder moet je niet gaan vind ik....optisch gezien.




Heb je misschien een foto van jou wielen, dan heb ik een beetje een idee hoe t er uit ziet,

alvast bedankt
guus
Reply With Quote
  #6  
Old 27-10-2010, 10:42
Hannibal65 Hannibal65 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 241
Default

Quote:
Originally Posted by guusvandevenne
Heb je misschien een foto van jou wielen, dan heb ik een beetje een idee hoe t er uit ziet,

alvast bedankt
guus


Hoi,
Ik heb er zelf 15" onderzitten.
Voor 7.5J en ik geloof achter 8.5J. Achter komt ongeveer op ET13










Reply With Quote
  #7  
Old 27-10-2010, 10:52
leroy1989's Avatar
leroy1989 leroy1989 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 17
Default

ziet er vet uit hoor!!

ET13 zou voor wel te breed worden naar mijn smaak..
anders moet je je wielkasten uit laten rollen..
Reply With Quote
  #8  
Old 27-10-2010, 10:54
leroy1989's Avatar
leroy1989 leroy1989 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 17
Cool

Quote:
Originally Posted by Hannibal65
Hoi,
Ik heb er zelf 15" onderzitten.
Voor 7.5J en ik geloof achter 8.5J. Achter komt ongeveer op ET13












.... watvoor motor rijd jij?
Reply With Quote
  #9  
Old 27-10-2010, 10:57
Hannibal65 Hannibal65 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 241
Default

Quote:
Originally Posted by leroy1989
.... watvoor motor rijd jij?



16vG60...de auto is echter nog niet helemaal klaar.
Reply With Quote
  #10  
Old 27-10-2010, 11:00
leroy1989's Avatar
leroy1989 leroy1989 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 17
Default

Quote:
Originally Posted by Hannibal65
16vG60...de auto is echter nog niet helemaal klaar.


nice! ben zelf bezig met een 2.0 8v maar zit met wat problemen met de aandrijfassen. enig idee hoe en wat?
Reply With Quote
  #11  
Old 27-10-2010, 11:01
Hannibal65 Hannibal65 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 241
Default

Quote:
Originally Posted by leroy1989
nice! ben zelf bezig met een 2.0 8v maar zit met wat problemen met de aandrijfassen. enig idee hoe en wat?


Wat voor problemen????
Reply With Quote
  #12  
Old 27-10-2010, 11:09
leroy1989's Avatar
leroy1989 leroy1989 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 17
Default

Quote:
Originally Posted by Hannibal65
Wat voor problemen????


mijn orginele aandrijfas van de 1.6(RV) is niet zo goed meer, en ik heb mij laten vertellen dat ik ''omgebouwde'' aandrijfassen moet gebruiken.
of passen die van de mk3 gti er gewoon op?
Reply With Quote
  #13  
Old 27-10-2010, 11:13
Hannibal65 Hannibal65 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 241
Default

Als de homokineet kapot is kun je er toch gewoon een andere opzetten?
Ik neem tenminste aan dat je homokineet kapot is.
Wat voor een bak heb je er achter zitten?
Reply With Quote
  #14  
Old 27-10-2010, 11:17
leroy1989's Avatar
leroy1989 leroy1989 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 17
Default

Quote:
Originally Posted by Hannibal65
Als de homokineet kapot is kun je er toch gewoon een andere opzetten?
Ik neem tenminste aan dat je homokineet kapot is.
Wat voor een bak heb je er achter zitten?


bedankt
de homokineet is inderdaad het probleem. maar moet ik ik nu de aandrijfassen van de mk1 of mk3 gebruiken, of een combinatie van de 2?

edit: de orginele gti bak v/d mk3. mijn 1600 was 4bak dus das niks

Last edited by leroy1989 : 27-10-2010 at 11:22.
Reply With Quote
  #15  
Old 27-10-2010, 11:23
Hannibal65 Hannibal65 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 241
Default

Ik weet niet of er verschil zit in de dikte van je steekassen van je Mk1 en die van een Mk3. Waarschijnlijk zit er wel verschil in de diameter van de homokineten.
Die van een Mk1 zijn namelijk 90mm en ik vermoed die van de Mk3 100mm.
Dat ligt er ook aan welke versnellingsbak je er achter hebt zitten.
Anders moet even de diameter van de flens aan je versnellingsbak opmeten.
Reply With Quote
  #16  
Old 27-10-2010, 14:43
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Quote:
Originally Posted by Hannibal65
Hoi,
Ik heb er zelf 15" onderzitten.
Voor 7.5J en ik geloof achter 8.5J. Achter komt ongeveer op ET13












om maar even te gooien met wat schuttingtaal, tering! vet karretje heb je zeg!

hey dank je wel voor je snelle reactie, ik ga vanavond de wieltjes ophalen en even kijken of het past.

mocht t allemaal werken dan post ik even een fotootje voor de gene die er misschien ook belang bij hebben.

guus
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum