#1
|
||||
|
||||
Wildeknak's Volf
ja ja.. je leest het goed.. Wildeknak's Volf
Robert gaat in een mk3 sturen wie had dat ooit gedacht..?! Waarom..?? omdat vorige week mijn Golf1 me in de steek heeft gelaten.. Wat het precies is weet ik nog niet.. Maar hij gaat deze week richting mijn collega en dan gaan we er samen mee bezig.. Ma goed, onder tussen heb ik natuurlijk vervoer nodig en heb ik een "Winterhok" weten te bemachtigen.. met sportvelgen Een hele mooie Volkswagen Golf 3 van 1994 met een 1.6 motor en er zit echt helemaal niks op of aan, behalve stuurbekrachtiging Oohjah en de kleur is natuurlijk wit.. Fooootooos.. Mk1 en Mk3 Heb er ook nog wat onderdelen bij gekregen.. *voor en achterbumper met structuurrand incl de daarbij horende sierlijsten. *orginele witte grille + koplampen *setje cl achterlichten *en een `92 gril Dus gisteren even de gti/vr6-lampen vervangen door de originele cl-lampen.. stukken beter zo.. Moet nog wel het een en ander nakijken.. dus er komen nog update's.. Laat de winter maar komen..!!
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |
#2
|
|||
|
|||
leuk ding !!
|
#3
|
|||
|
|||
he.. de oude van Laurens, ben benieuwd welke plannen je er mee hebt!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#4
|
||||
|
||||
netjes gespoten zeg
|
#5
|
||||
|
||||
die ziet er nog erg mooi uit !! Proficiat
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Haha jah idd.. hij blijft in de Vw-familie! Plannen..?? Genoeg Maar het is eerst mijn winterauto, en wil eerst afwachten wat er met mijn Golf1 gaat gebeuren.. De volf moet nog wel even uitgelijnd worden, en ik hoor een toplager die lawaai maakt.. Ook wil de verlichting nog even nakijken, koplampje afstellen ect.. En natuurlijk weer een beetje audio erin zetten. *Ik had van het weekend al even gekeken, maar de stuurstroom voor de radio valt weg.. en als ik met de sleutel in het contact wiebel, is de stuurstroom erweer.. Kan dit aan het kontakt-blokje liggen?
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |
#7
|
||||
|
||||
Vrijdag heb ik even de voorpoten eronder uit gehaald omdat de toplagers aan het rammelen waren
En had bij de plaatselijke automaterialen 2 nieuwe toplagers besteld, die zagen er zo uit.. En zo zag het veerpoot lager eruit die eronder zat.. Het is niet het zelfde maar alles paste precies.. dus heb ik ze er maar onder gezet.. :roll: Eigenwijs! En wat dacht je bij de proefrit alles begon te kreunen en kraken.. Oh ooh.. Snel de automateriaalenzaak gebeld en gevraagt of er meerdere types waren en het antwoord was.. Ja! Snel er heen gereden en opgehaald.. nu zijn het exact dezelfde veerpootlagers die er ook onder zaten. Dus vrijdag avond weer de veerpoten eronder uit en de nieuwe veerpootlagers eronder gezet. En dat ziet er dan weer zo uit.. Klaar dacht ik... :roll: dus ff test ritje gemaakt en dat ging verder prima.. Zaterdag-ochtend rij ik weg.. en hoor ik weer een beetje gekreun.. alleen als je stilstaat en dan aan het stuur begint te draaien.. Hebben jullie dit ook..? Of mis ik onderdelen aan de veerpoot? Het gaat om een schroefset van FK.. Iemand hier ervaring mee..??
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |
#8
|
||||
|
||||
mis de hulpveer volgens mij
maar die kleine veerpootlager is volgens mij van een vr6 en die grote van de andere motortypes
__________________
Passat 35i 1989 |
#9
|
||||
|
||||
die je als eerste gekregen hebt lijken wel van een golf 2
Kan zijn dat ze even kraken mischien moeten ze nog zetten / op hun plek vallen?? Btw pakketje uit us of a ligt bij het postkantoor |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ooh kijk aan... ben benieuwd!! Sja.. ik kijk het nog wel even aan.. of het erger word.. Heeft iemand een foto/plaatje van een veerpoot voor een golf3 1.6??
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |
#11
|
||||
|
||||
Ben net terug komen rijden van mijn werk.. en weer hoor ik gebonk bij mijn rechter voorwiel weg komen..
zelfde geluid als voor dat ik de veerpootlagers heb vervangen.. iemand een id??
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |
#12
|
||||
|
||||
heb je de toplagers wel goed vast gedraaid, er hoeft maar een klein beetje speling in te zitten en het kan dan zo gerammel door geven
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Jah ceker.. heb het net nog even nagekeken maar alles zit goed vast Wil de auto eigelijk laten uitlijnen, maar durf eigelijk nie.. straks moet ik de boek weer los halen. Iemand nog een andere id..?
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |
#14
|
||||
|
||||
Ik zou trouwens die donkere lampen er vlot weer in zetten, vind die originele helemaal niks.
verder wel een nette auto !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#15
|
|||
|
|||
Ik gok dat je de toplagers niet helemaal goed vast hebt zitten! 1mm speling op de moet kan al een luid gebonk veroorzaken. zeker tijdens het rijden over bv. een klinkerweg! demonteer het schoteltje onder de kap even! als de auto NIET opgekrikt of dergelijke is(in zijn veren rust dus!) en kijk of je de moer met 2 inkepingen(in toplager dus) nog een tike kan aandraaien!
|
#16
|
|||
|
|||
beide types lager kun je gebruiken. In die foto van de veerpoot zie je al dat deze auto vroeger ook die grote had. Dat gebonk kan ook van draagarm komen
|
#17
|
||||
|
||||
fusee pennen ook nog goed?
|
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb al meerdere foto`s gezien van een schroefset en ook een orignele veerpoot en daar zit z'n moer met 2 inkepingen op. Bij mij zit nu deze moer.. Die houdt het toplager vast.. en dan steek je de gehele veerpoot door de auto. En onder de motorkap zet je dat schoteltje over het schroefdraad met daar boven op een moer, toch?
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |
#19
|
||||
|
||||
Normaliter zit daar een ronde moer, met 2 inkepingen tegenover elkaar.
Deze vallen verzonken in het "gat wat je ziet rondom de schroefdraad. Hierdoor zit de ring vast op de binnenpoot van de schroefset, en kan het lager waar deze ring in zit zijn werking doen adhv het rubber dat vast in de carrosserie komt te zitten. Omdat jij daar een "normale" moer hebt zitten, zit de ring niet vast op de binnenpoot, wat zorgt voor het geluid dat je hoort.
__________________
VWClubParkstad |
#20
|
||||
|
||||
dat moet het probleem wel zijn, hij heeft gewoon nog teveel speling.
edit: tenzij er een busje onder die moer zit??? |