![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Kan ik een kop van een 16v kr op een onderblok monteren van een g60 zodat ik een 16v g60 of 16v turbo kan bouwen?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ![]() ![]() Audi Allroad v6 Bi-Turbo ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() HMM geen idee, het KAN vast wel, maar je zult waarschijnlijk dingen moeten gaan aanpassen.. Zoals oliekanalen en centreer bussen in je onderblok/ cilinderkop..
Zou je niet de zuigers en/of krukas van de g60 in het 16v onderblok kunnen zetten?? |
#3
|
||||
|
||||
![]() is ook een idee iemand die dit weet?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ![]() ![]() Audi Allroad v6 Bi-Turbo ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() denk dat je deze vraag beter in het motoren en turbo's ed. topic had kunnen zetten.
maargoed, je hebt een flink verschil in compressie verhoudingen. maar ik weet niet of dat verschil in de kop zit of in het blok of misschien wel de koppakking?
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#5
|
|||
|
|||
![]() Hier is een mooi topic om eens door te lezen voor wat betreft 16v g60's
http://forums.vwvortex.com/showthre...-16V-G60-How-to
__________________
FAD |
#6
|
||||
|
||||
![]() Nope, gaat niet, zuigers raken kleppen en compressieverhouding klopt van geen kanten...
Daarnaast moet je de aandrijving van oliepomp en distributie veranderen...is meer wek dan gewoon een 16V motor gebruiken. Als je geen geld hebt moet je zoiezo niet aan zulke projecten denken, bouw je het low budget loopt het nl. toch wel kapot... Beter kan je sparen en het dan in 1 keer goed doen met gesmede zuigers enz.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Ik heb hier nog een aantal onderdelen voor liggen een 16v G60 ombouw.
Echter niet veel meer. Ik heb volgens mij alleen nog de g-lader bocht en het inlaatspruit met fuelrail en nog wat kleine zaken. Alles nieuw, dus pm maar voor interesse. Gr, Pim |