Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-10-2010, 20:59
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default g60 ombouwen naar 16v

Kan ik een kop van een 16v kr op een onderblok monteren van een g60 zodat ik een 16v g60 of 16v turbo kan bouwen?
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #2  
Old 27-10-2010, 21:19
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

HMM geen idee, het KAN vast wel, maar je zult waarschijnlijk dingen moeten gaan aanpassen.. Zoals oliekanalen en centreer bussen in je onderblok/ cilinderkop..

Zou je niet de zuigers en/of krukas van de g60 in het 16v onderblok kunnen zetten??
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 27-10-2010, 21:33
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

is ook een idee iemand die dit weet?
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #4  
Old 27-10-2010, 21:41
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,778
Default

denk dat je deze vraag beter in het motoren en turbo's ed. topic had kunnen zetten.
maargoed, je hebt een flink verschil in compressie verhoudingen. maar ik weet niet of dat verschil in de kop zit of in het blok of misschien wel de koppakking?
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #5  
Old 27-10-2010, 22:35
Tjillert Tjillert is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 71
Default

Hier is een mooi topic om eens door te lezen voor wat betreft 16v g60's
http://forums.vwvortex.com/showthre...-16V-G60-How-to
__________________
FAD
Reply With Quote
  #6  
Old 28-10-2010, 09:26
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Nope, gaat niet, zuigers raken kleppen en compressieverhouding klopt van geen kanten...
Daarnaast moet je de aandrijving van oliepomp en distributie veranderen...is meer wek dan gewoon een 16V motor gebruiken.

Als je geen geld hebt moet je zoiezo niet aan zulke projecten denken, bouw je het low budget loopt het nl. toch wel kapot...

Beter kan je sparen en het dan in 1 keer goed doen met gesmede zuigers enz.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #7  
Old 28-10-2010, 09:44
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Ik heb hier nog een aantal onderdelen voor liggen een 16v G60 ombouw.
Echter niet veel meer.
Ik heb volgens mij alleen nog de g-lader bocht en het inlaatspruit met fuelrail en nog wat kleine zaken.

Alles nieuw, dus pm maar voor interesse.

Gr, Pim
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum