Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-11-2010, 16:55
p.doppenberg's Avatar
p.doppenberg p.doppenberg is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 130
Default golf 1.6 PN

Ik wordt gek van mijn 1600 carb motor.
onderdelen die vervangen zijn:
Rotor, verdelerkap, bougiekabels, bougies, carbflens aantal vacuumslangetjes.

Maar tuurlijk wil de motor niet fatsoenlijk lopen, als ik ontkoppel tijdens het rijden slaat de motor af, en tijdens starten moet ik gas geven om de motor aan het lopen te krijgen.
Wat kan ik nog meer doen??
Reply With Quote
  #2  
Old 01-11-2010, 17:04
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

afslaan tijdens ontkoppelen kan volgens mij de stappenmotor zijn..
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #3  
Old 01-11-2010, 17:07
Hugolf's Avatar
Hugolf Hugolf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 103
Default

Zoek ook eens op Pierbrurg of 2EE, de PN staat bekend om allerlei kwaaltjes dankzij deze carburateur.
__________________
Word jij ook zo gek van mijn reacties?
SMS Reactie UIT naar 4949!
Reply With Quote
  #4  
Old 01-11-2010, 18:44
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Is allemaal electronsch geregeld
Kan ook nog de comp in de waterbak zijn[onder de voorruit bestuurders kant
Reply With Quote
  #5  
Old 01-11-2010, 19:16
Mot's Avatar
Mot Mot is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 262
Default

Hoe is je voetpakking?
Reply With Quote
  #6  
Old 02-11-2010, 10:55
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Uitvallen bij ontkoppelen kan de stationair regelaar zijn.
Die weigert als er een zekering kapot is.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #7  
Old 02-11-2010, 21:30
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default re

hallo ..

het is gewoon je carburateur ,,

het is een kwaal ..gasklepregelaar.. of geskleppositie sensor ,

heb er eventuweel nog 2 liggen,,compleet

voor intresse stuur je maar pb ,,

vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #8  
Old 02-11-2010, 21:34
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Dat was idd, waar ik toen ook altijd op uit kwam. Op deze 2 dingen. Ze stonden toen zelfs op MP als gereviseerd.
Reply With Quote
  #9  
Old 02-11-2010, 21:51
p.doppenberg's Avatar
p.doppenberg p.doppenberg is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 130
Default

Voetpakking is eerste dag dat ik er mee reed al kapotgesprongen dus die meteen vervangen, samen met dat de vacuumslangetjes vervangen.
De comp in de waterbak kan ook wel eens wat zijn, want daar staat wel water soms door scheuren in die waterbak.
En als er een zekering kapot zou zijn van de stationairregeling waar zou ik dan moeten kijken?


Het probleem precies:

Starten gaat moeilijk, hij start alleen met wat gas erbij. Als hij eenmaal stationair loopt is het goed.
Rijden verloopt soepel, opschakelen prima. Totdat ik ongeveer 50 of 60 in zn 4 rijd met een beetje gas, voel ik hem af en toe gewoon wegvallen.

Als ik toeren maak en daarna de koppeling intrap gaat hij mooi naar stationair.
Maar als ik afrem en de toeren zijn aan het zakken en ik ontkoppel dan valt hij meteen uit.
Reply With Quote
  #10  
Old 02-11-2010, 22:02
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

zekering vind je in de zekeringkast?

Met dat slecht starten. Moet je even kijken naar die witte onderdruk doos kijken met die veer om die as.Als je de motor uitzet. Moet deze opeens na een tijd de gasklep een stuk open duwen. Zodat hij zeg maar op het gas word gehouden bij het starten. Kun je het beste zien als je even de luchtfilter er vanaf haalt. En dan de motor uitzetten. En kijken of deze ook terug valt.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum