![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Wilde vandaag even de zomerwielen wisselen voor winterwielen vd auto van mijn ouders.
Heb als arm een pijp gebruikt, maar met geen mogelijkheid los te krijgen. Verlengstuk is gebroken en de dop ook. Wielen staan op 110 Nm. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Luchtsleutel?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Ja, bij een garage idd. Dat is het volgende plan. Maar ik krijg de bouten van mijn auto bv wel makkelijk los, staan op hetzelfde moment.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ook niet met een gewone kruissleutel en verlengbuis? RS |
#5
|
||||
|
||||
![]() mischien zitten ze vast geoxideerd? warmstoken? wd40? laten schrikken? anders mag je een beste luchtsleutel gebruiken.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() D'r zijn al aardig wat dingen die ik met de luchtsleutel niet los kreeg en met de hand wel... ik ga dus ook voor warmstoken, en goed laten vollopen met WD40, paar dagen achter elkaar.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#7
|
||||
|
||||
![]() lucht sleutel is inderdaad niet altijd stevig genoeg, maar wel zorgen dat je zoveel mogelijk alleen de bout verwarmd.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Ik heb 1 keer gehad dat ik de wielen wou omwisselen dat er een bout afbrak, en sinds ding ga ik gewoon na een banden boer en laat ik het voor €20 daar doen.
__________________
Cars. Golf 7 tdi. Seat mii Golf 2 GTI 84' (origineel ned) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
dan word het tijd voor een zwaardere lucht sleutel ![]() ![]()
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ![]() Golf 4 variant (tzt on air ![]() Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Spinazie jonge! Met verlengstuk bedoel ik dan. ![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik kan Chris nou niet echt een bonestaak noemen ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
maar ook geen rambo ![]()
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ![]() Golf 4 variant (tzt on air ![]() Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Meer dan jij met je dikke reet
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
buikje oke maar een dikke reet heb ik niet rare lange dweil ![]()
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ![]() Golf 4 variant (tzt on air ![]() Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]() .
Last edited by Sjon : 30-10-2015 at 10:22. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Sorry, dat dikke uiteinde is je kop. ![]() Wat trouwens ook altijd goed werkt bij vastzittende bouten is vloeken. ![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#18
|
||||
|
||||
![]() Keer laten schrikken, iets vaster draaien, tik er op geven.
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Draai je wel de goede kant op
![]() Kan toch niet zo zijn dat, wanneer ze met 110nm zijn vast gedraaid, je ze niet meer los kunt krijgen. Succes ![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]() Echt ongelooflijk, tis alleen altijd bij die ouwe z'n auto. Vorig jaar zijn er ook al wat doppen gesneuveld. Alleen toen met een pijp van een meter lang ging het wel.
Maar dat moet toch niet zo gaan, je moet toch gewoon normaal met je ratel alleen al je bouten los kunnen krijgen, en gaat dat niet, ffies een klein verlengstukje erop.... Zaterdag naar de garage want iedereen heeft het druk blablabla. Eens kijken wat die er van zeggen. |