Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 09-02-2005, 00:00
Stijnie007's Avatar
Stijnie007 Stijnie007 is offline
Forum Newbee

Send a message via MSN to Stijnie007
Question Golf Cabrio Type1 1.8 Carburatie valt stil

Hey Guys !

Ik ben compleet nieuw op dit forum, dus vooreerst een hallo aan iedereen ... Ik heb een Golf Type1 1600D die nu motorisch perfect in orde is en waarvan ik nu aan het koetswerk bezig ben. Hier geen enkel probleem ...

Ik heb ook sinds enkele weken een Cabrio 1.8 GL (import Duitsland) ... Probleem ermee is dat hij bij koude start (zelfs nu bij -3° !) zonder problemen aanslaat, maar na een 2 tal minuten houd hij het bij stationair draaien voor bekeken ... Was vroeger geen probleem ...

Ik heb deze gekocht omdat ik ook een Benzine wou (en dan meteen ook maar in cabrio) , maar ben tot op heden enkel met diesel bezig geweest en heb daardoor niet veel kennis van bezinemotortechniek ... Vindt ook niet direct de vraagbaak voor 1.8GL (iemand ???)

Ik heb al wat zitten rondneuzen en heb iets gelezen mbt een automatische regelaar voor stationair toerental (slecht contact of zo...) Kan dit het zijn ? Waar kan ik deze vinden / wat kan ik eraan doen ?? Of kan ik beter elders zoeken ???

Alvast bedankt voor jullie inbreng !

Greetz,
Stijnie007
Reply With Quote
Old 09-02-2005, 19:49
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor

Send a message via MSN to MauSeR35

ten eerste welkom hier
je probleem lijkt mij iets te maken te hebben met je (automatische)shoke (aangezien je t over een carburatie hebt in je titel van t topic) kun je niet de carb eens uit elkaar nemen en goed schoonmaken?
en heb je verder nog wat meer info, motor code enzo, kan ook wel eens helpen voor een snel antwoord, als het een specifiek probleempje is dan.
verder succes er mee
Old 10-02-2005, 01:03
Stijnie007's Avatar
Forum Newbee

Unhappy GL 1.8 drop dead ...

Hallo,

betreft zowel volgens motorblok (als bevestigd door al rnrlrmarkering cilinderblock & verkoper) als volgens sticker in kofferruimte een type EX 1.8 (66 KW ...)

De volledige carb dismounten lijkt me wat drastisch (vooral omdat ik het nog nooit heb gedaan ... i'm a diesel-man, remember ...) Is dit de aangewezen way to go ? Ie start nl perfect bij koude start, zelf als 'm heeft buitengestaan bij -5°C !!!, Na 2 min valt hij echter uit en is hij niet meer te bewegen (valt terug in toeren bij belasting ...) Volgens specificaties op carb betreft het een Pierburg-solex 2E ... (check :

http://www.petrunko.aaanet.ru/heynes/volks/1081-04a.pdf http://golf1cabrio.tk

Ik heb reeds verhalen gehoord m.b.t. regelaar vervroegde ontsteking bij stationair toerental, waar kan ik deze vinden/checken of dit het probleem is / andere suggesties ?

Greetz,
Stijn (kap staat al open i.d. garage, zomer komt eraan !!!)
Reply With Quote
Old 10-02-2005, 02:48
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC

ik zou voordat je aan dit soort veronderstellingen begint eerst even de vaccuumslangen nalopen, oftewel het hele slangensysteem dat aangezloten zit op de buis naar je rembekrachtiger, verder moeten er ook geen losse buisjes aan de carburateur zitten waar een slangetje op hoort.

kan een verklaring zijn, en komt maar al te vaak voor, is lullig als je een duur membraam vervangt en het blijkt een kutslangetje te zijn.

en wat betreft die vervroegde ontsteking dan zou er een membraam op je stroomverdeler moeten zitten, denk niet dat dat er op zit...aangezien ik veronderstel dat ik bijna hetzelfde blok heb... carb is waarschijnlijk pierburg 2e3...

anders succes!
Old 10-02-2005, 10:28
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore

Send a message via MSN to Rickyrick

Zelfde probleem had ik ook..
Check ff of je omloopafslagklep werkt.

Dat is dat motortje die je carb in gaat, komt een draad vanaf een sensor in een waterslang.
Ff die stekker er af halen en er op doen, dan moet je een klik horen.

Hoor je dat niet dan moet je direct 12v op die klep aansluiten en dan een klik horen..
Hoor je die klik dan wel, dan is het de zekering.
Old 10-02-2005, 12:44
Stijnie007's Avatar
Forum Newbee

Default Type Carbu Pierburg

Quote:
Originally Posted by berendd
ik zou voordat je aan dit soort veronderstellingen begint eerst even de vaccuumslangen nalopen, oftewel het hele slangensysteem dat aangezloten zit op de buis naar je rembekrachtiger, verder moeten er ook geen losse buisjes aan de carburateur zitten waar een slangetje op hoort.

kan een verklaring zijn, en komt maar al te vaak voor, is lullig als je een duur membraam vervangt en het blijkt een kutslangetje te zijn.

en wat betreft die vervroegde ontsteking dan zou er een membraam op je stroomverdeler moeten zitten, denk niet dat dat er op zit...aangezien ik veronderstel dat ik bijna hetzelfde blok heb... carb is waarschijnlijk pierburg 2e3...

anders succes!

Ik weet niet zeker welk type carb ... Heb boekje met de wagengegevens niet, maar vanaf http://www.petrunko.aaanet.ru/heynes/volks/1081-04a.pdf zou ik denk ik moeten besluiten dat het een 2E2 is ...

Wel gek, op de zijkant van de carb staat enkel 2E ???
Reply With Quote
Old 10-02-2005, 13:47
Melvin Melvin is offline

ja klopt, het is sowieso een 2e2... kheb hem ook, genoeg problemen mee gehad, nu een nieuwe en alles gaad goet... (ofja, 'nieuwe' )
Reply With Quote
Old 10-02-2005, 21:17
Stijnie007's Avatar
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by berendd

anders succes!

Woeha !

Alle slangen eens opnieuw losgekoppeld / opnieuw vastgemaakt, de luchttemperatuursensor schoongemaakt met benzine en de electrische contacten eens gereiningd en hij draait en loopt weer zoals het hoort !! Enkel de borgring (pakking) tussen de luchtfilter en carb + vastzet-moer van de luchtfilter lijken bij de vorige eigenaar te zijn verloren gegaan ... Zal ik moeten vervangen zeker ? Wat als langs deze weg vuil bij de carb geraakt ? (zag er nu eigenlijk ook niet zo netjes uit ...)

Alvast bedankt !!!!

groeten,

Stijn
Reply With Quote
Reply

Posting Rules