Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-12-2010, 11:30
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default Olielampje mk1 JB

Stiekem een beetje een n00b-vraag, maar toch ook weer niet...

Het olielampje van een mk1 met JB automaat brandt dan wel, dan niet. Soms de hele tijd knipperen, dan vaag en zwak en dan weer de hele tijd aan... Soms ook gewoon de hele tijd uit.

Natuurlijk is het olieniveau op pijl...

Mijn vraag:
- Waar reageert het lampje op? Klopt het dat die puur en alleen reageert op het sensortje bovenop de oliefilterhouder?

En is dat een temp-sensor of een druksensor?
Reply With Quote
  #2  
Old 24-12-2010, 11:55
A.D GOLF1 1976's Avatar
A.D GOLF1 1976 A.D GOLF1 1976 is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,003
Default

Zit ook een sensor op je remkracht verdeler als het goed is.
Heb hetzelfde gehad, deze vervangen en het was over. Succes
Reply With Quote
  #3  
Old 24-12-2010, 13:37
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Een sensor op je remkrachtverdeler, waar het olielampje op reageert ? Serieus?
Reply With Quote
  #4  
Old 24-12-2010, 14:19
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Druksensor voor de oliedruk
Gammele stekker verbinding of de sensor die niet goed meer werkt
Reply With Quote
  #5  
Old 24-12-2010, 14:21
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Ik vind het altijd mooi om te zien hoe dat iedereen nadenkt over de oplossing voor het knipperende lampje, zonder naar het probleem te kijken... En nu doe ik het zelf haha

Even serieus, hoe kan ik controleren dat er niets mis is met de oliedruk?

Stekkerverbinding maak ik straks gelijk in orde, zou het nog best eens kunnen zijn ja... Gister wat aan gefrommeld en vandaag brande het lampje iets meer...
Reply With Quote
  #6  
Old 24-12-2010, 14:33
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Op de zijkant van de kop [zit een sensor voor het oliedruklampje]een oliedruk meter aansluiten
Reply With Quote
  #7  
Old 24-12-2010, 14:40
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Kan ook zijn dat je 2 oliedrukschakelaars hebt, 1 op de kop en 1 op het oliefilterhuis. De 1 is massageschakeld en de ander juist niet. Zorgt heel vaak voor problemen. Het kan ook nog een weerstandje zijn op je tellerbak die het probleem veroorzaakt.
Reply With Quote
  #8  
Old 24-12-2010, 15:02
A.D GOLF1 1976's Avatar
A.D GOLF1 1976 A.D GOLF1 1976 is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,003
Default

Quote:
Originally Posted by MellyVille - USLights.nl
Een sensor op je remkrachtverdeler, waar het olielampje op reageert ? Serieus?


Voor jou nog effe het bewijs dat ik een sensor op mijn remkrachtverdeler heb, waar mijn olielampje op reageerde ja. Vraag me niet hoe en wat maar mijn probleem is destijds opgelost.

Reply With Quote
  #9  
Old 24-12-2010, 15:07
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Jep, ik weet dat er een sensor zit. Soms / vaak zelfs aan twee zijden van je rembekrachtiger.

Dat die op je olielampje is aangesloten wist ik niet en vind ik ook behoorlijk maf eigenlijk, maarja, waar moet het dan op aangesloten worden natuurlijk...
Reply With Quote
  #10  
Old 24-12-2010, 15:10
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Quote:
Originally Posted by Arne
Kan ook zijn dat je 2 oliedrukschakelaars hebt, 1 op de kop en 1 op het oliefilterhuis. De 1 is massageschakeld en de ander juist niet. Zorgt heel vaak voor problemen. Het kan ook nog een weerstandje zijn op je tellerbak die het probleem veroorzaakt.


Welke is massageschakeld? Ik zal de bekabeling eens nakijken... desnoods sensors uitwisselen... draai je ze er zo uit?
Reply With Quote
  #11  
Old 24-12-2010, 15:12
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Weet ik zo niet uit mn hoofd. Ze zijn niet zomaar uitwisselbaar, ze schakelen bij verschillende oliedruk..
Reply With Quote
  #12  
Old 28-12-2010, 00:13
sebastiaanmk1's Avatar
sebastiaanmk1 sebastiaanmk1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 75
Default

Quote:
Originally Posted by MellyVille - USLights.nl
Ik vind het altijd mooi om te zien hoe dat iedereen nadenkt over de oplossing voor het knipperende lampje, zonder naar het probleem te kijken... En nu doe ik het zelf haha

Even serieus, hoe kan ik controleren dat er niets mis is met de oliedruk?

Stekkerverbinding maak ik straks gelijk in orde, zou het nog best eens kunnen zijn ja... Gister wat aan gefrommeld en vandaag brande het lampje iets meer...


laat m stationair lopen, haal voorzichtig je oliedop eraf, spettert/spuit er olie uit is je oliedruk goed...

Probeer eens.....
__________________
Jetta MK1 '82


F@ck JDM, i'll go VAG only

Vorige VW's
Golf MK4 TDI GTI
Golf MK2 Wolfsburg G60
Polo MK2
Reply With Quote
  #13  
Old 28-12-2010, 10:16
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

@sebastiaan: is dat de beproefde methode?

Helaas gaat dat bij mij niet werken, zit een spatplaat in de kleppendeksel gemonteerd. Dat zie je niet veel maar sommigen hebben het...
Reply With Quote
  #14  
Old 28-12-2010, 10:22
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

De enige correcte methode om de oliedruk te controleren is door een losse oliedrukmeter te monteren, zoals Jan (golf mkII 16v) al heeft gepost. Bij warme motor bij stationair minimaal 0,5 bar, bij 2000 toeren minimaal 2 bar.
Reply With Quote
  #15  
Old 28-12-2010, 11:33
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by Arne
De enige correcte methode om de oliedruk te controleren is door een losse oliedrukmeter te monteren, zoals Jan (golf mkII 16v) al heeft gepost. Bij warme motor bij stationair minimaal 0,5 bar, bij 2000 toeren minimaal 2 bar.

En dan op de zijkant van de cilinderkop
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum