![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Stiekem een beetje een n00b-vraag, maar toch ook weer niet...
Het olielampje van een mk1 met JB automaat brandt dan wel, dan niet. Soms de hele tijd knipperen, dan vaag en zwak en dan weer de hele tijd aan... Soms ook gewoon de hele tijd uit. Natuurlijk is het olieniveau op pijl... Mijn vraag: - Waar reageert het lampje op? Klopt het dat die puur en alleen reageert op het sensortje bovenop de oliefilterhouder? En is dat een temp-sensor of een druksensor? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Zit ook een sensor op je remkracht verdeler als het goed is.
Heb hetzelfde gehad, deze vervangen en het was over. Succes |
#3
|
|||
|
|||
![]() Een sensor op je remkrachtverdeler, waar het olielampje op reageert
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Druksensor voor de oliedruk
Gammele stekker verbinding of de sensor die niet goed meer werkt |
#5
|
|||
|
|||
![]() Ik vind het altijd mooi om te zien hoe dat iedereen nadenkt over de oplossing voor het knipperende lampje, zonder naar het probleem te kijken... En nu doe ik het zelf haha
![]() Even serieus, hoe kan ik controleren dat er niets mis is met de oliedruk? Stekkerverbinding maak ik straks gelijk in orde, zou het nog best eens kunnen zijn ja... Gister wat aan gefrommeld en vandaag brande het lampje iets meer... |
#6
|
|||
|
|||
![]() Op de zijkant van de kop [zit een sensor voor het oliedruklampje]een oliedruk meter aansluiten
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Kan ook zijn dat je 2 oliedrukschakelaars hebt, 1 op de kop en 1 op het oliefilterhuis. De 1 is massageschakeld en de ander juist niet. Zorgt heel vaak voor problemen. Het kan ook nog een weerstandje zijn op je tellerbak die het probleem veroorzaakt.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Voor jou nog effe het bewijs dat ik een sensor op mijn remkrachtverdeler heb, waar mijn olielampje op reageerde ja. Vraag me niet hoe en wat maar mijn probleem is destijds opgelost. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Jep, ik weet dat er een sensor zit. Soms / vaak zelfs aan twee zijden van je rembekrachtiger.
Dat die op je olielampje is aangesloten wist ik niet en vind ik ook behoorlijk maf eigenlijk, maarja, waar moet het dan op aangesloten worden natuurlijk... |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Welke is massageschakeld? Ik zal de bekabeling eens nakijken... desnoods sensors uitwisselen... draai je ze er zo uit? |
#11
|
||||
|
||||
![]() Weet ik zo niet uit mn hoofd. Ze zijn niet zomaar uitwisselbaar, ze schakelen bij verschillende oliedruk..
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
laat m stationair lopen, haal voorzichtig je oliedop eraf, spettert/spuit er olie uit is je oliedruk goed... Probeer eens.....
__________________
Jetta MK1 '82 F@ck JDM, i'll go VAG only Vorige VW's Golf MK4 TDI GTI Golf MK2 Wolfsburg G60 Polo MK2 |
#13
|
|||
|
|||
![]() @sebastiaan: is dat de beproefde methode?
Helaas gaat dat bij mij niet werken, zit een spatplaat in de kleppendeksel gemonteerd. Dat zie je niet veel maar sommigen hebben het... |
#14
|
||||
|
||||
![]() De enige correcte methode om de oliedruk te controleren is door een losse oliedrukmeter te monteren, zoals Jan (golf mkII 16v) al heeft gepost. Bij warme motor bij stationair minimaal 0,5 bar, bij 2000 toeren minimaal 2 bar.
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
En dan op de zijkant van de cilinderkop ![]() |