![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een golf 1 cabrio uit 1990, 1.8 injectie.
Nu wil er graag een motor uit een golf 2 g60 inbouwen. Wat moet er allermaal veranderd worden op het blok/ versnelingsbak na ? Wie heeft er mischien een lijstje voor mij? Mvg Arjanv Last edited by Richard : 04-01-2011 at 15:49. |
|
|||
|
|||
![]() zoek eens goed op het forum dan gaat er een wereld voor je open, kun je niet beter een 1.8t pakken. een goede g60 is net zo duur als een goede 1.8t.
|
|
||||
|
||||
![]() maar dan heb je het gefluit niet
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Niet iedereen gaat voor pk's sommigen voor de sfeer en dan iseen G60 ULTIEM
![]()
|
|||
|
|||
![]() das waar jongens, het geluid van een g-lader overtreft niks. maar een g-60 is lang niet zo betrouwbaar als een 1.8t. een g-60is wel betrouwbaar mits de motor fris is en de lader gereviseerd, wat veel geld kost!
|
|
||||
|
||||
![]() Ja klopt heb je gelijk in maar een G is zo mooi.
Als ik weer moest ging ik ook voor de G60.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het is kristalhelder...... je bent niet in het bezit van een G60 hart ![]() ![]() Met goed onderhoud en rijvaardigheden gaat een G60 net zo lang mee als een 1.8tssssssss ![]()
|
||||
|
||||
![]() stel al maar geen budget,want je gaat er toch over
ik ben er met ééntje bezig heb de offerte van blok revisie net achter de kiezen,nieuwe zuigers,boren,honen,vlakken,alles uitwegen,.... Eind van de maand is hij klaar Ik kom 2 eindejaarspremies te kort ahahha |
|
||||
|
||||
![]() Ik ben ook bezig een G60 motor klaar te maken voor mijn Golf 1, en bs-wheels heeft echt gelijk! Ook ik had een budget in gedachte, maar besloot al vrij snel deze te schrappen en de deadline te verlengen
![]()
|
|||
|
|||
![]() oke ik neem een g60 blok van een golf 2 met 180xxx op de tellen met een gereviserde glader
maar wat heb ik nog meer nodig voor de inbauw en ik neem g60 omdat ik verslaafd ben aan het geluit |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb je de rest ook van de mk2 G60..... kabelboom, zekeringkast, remmerij? wat voor versnellingsbak ga/wil je gebruiken?
|
|||
|
|||
![]() versnelings bak die aan het blok nog vast zit
![]() en nee heb de rest van de golf niet moet er veel veranderd worden dan heb nu ook al een 1.8 injectie remmerij is al aan gepast |
|
||||
|
||||
![]() mercedes sprinter intercooler
andere shifter,want je gaat van stang geschakeld naar kabel geschakeld baksteun en motorsteun moet je andere hebben kabelboom en ECU van de motor zijn zo de eerste dingen die me binnen springen Als een blok 180.000km heeft deed ik hem zoiezo open Je gaat toch geen geld in een project steken en dan uiteindelijk met een blok rondrijden wat je niet kent,ik zou er in ieder geval geen snars vertrouwen in hebben Ik doe het rustig aan,niet enkel omdat ik weinig tijd heb,maar ook financieel komt er toch wat bij kijken,en er zijn nog andere dingen ook in het leven... Toen ik pas begon hield ik een word file bij met ELKE aankoop dat ik deed... Dat filetje ligt al lang in de vuilbak omdat ik elke keer begon op te tellen haha |
|
|||
|
|||
![]() motorsteun van je 1.8 kun je zo overzetten, voorstebaksteun kun je ook weer gebruiken, enkel de achterste en bovenstebaksteun moet je een speciale voor hebben.
aandrijfassen van een scirocco, of nieuw type cabrio, [100mm homokineten]. sprinterintercooler, radiateur van een corrado g60, schakeltoren van een g-60, 180graden bocht voor op je g-lader, spaggetie spruitstuk mk1 8v. t4 koppelingshevel, passat koppelingskabel, schema voor het aansluiten van je digifant1 systeem. was het wel zo ongeveer in grote lijnen. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als je een 1.5 JB hebt zou je dan die radiateur niet kunnen gebruiken? die is ook vrij smal en zit er gelijk geen expansievat meer onder de kap.. |
|
||||
|
||||
![]() Een goede G60 ombouw vergt nogal wat inspanning. Na 10 jaar Golf 1 G60 heb ik de nodige ervaring, van wat er allemaal mis kan gaan. Het heeft een 3 a 4 jaar gekost voordat alle elende uit de auto was.
De elende begint meestal als je iets meer wilt dan die 160pk/225nm. ![]() Daar kan een Golfje 1 gewoon slecht tegen. Een motor inhangen is één, deze aan de praat krijgen is twee. Betrouwbaar kunnen rijden is drie. Met 30 graden buitentemperatuur in een file komen. Leuk je auto omgebouwd met een kleine 38 of 43 cm radiateur. Dan weet iedereen met een Golf 1 G60 waar ik het over heb ![]()
|
|||
|
|||
![]() ja oke maar ik neem gewoon een standaars g60 blokje met de bedoeling die na een paar jaar opniuwe opbauwen
wil eerst gewoon van mijn 1.8 injectie naar een g60 en wat ik daarvoor nodig ben kan ik vast alle onderdelen bij elkaar verzamelen |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Standaard G60 motor gewoon de 020 bak houden. Een 2Y of 7G. Dan heb je met een goede setup een leuke vlotte auto. Ik ben ooit in 2001 begonnen met G60 + 020 met een 220pk/280nm, dat was de grens. Maar alle snelle autos uit die tijd, Impreza/Evo5/Sunny-Gtr e.d vonden het niet zo leuk ![]()
|
||||
|
||||
![]() Er zullen er hier vast wel een paar zijn die het niet eens met me zullen zijn maar als je wilt kun je ook gewoon met een stangenbak rijden, voordeel hiervan is dat je minder aan hoeft te passen voor het gebruik zoals gaten boren in de carrosserie voor je schakelkabels, T4 koppelingshevel ( bijna niet aan te komen meer)
stangenstelsel kan dus dan behouden worden, zou alleen wel ff een revisiesetje halen hiervoor of een shortshift setje bij vwmk2driver hier op het forum zien te bemachtigen. Rijd zelf al 9 jaar met een 16V bak (stangen geschakeld) nooit gezeik mee gehad enigste nadeel zijn de hogere toeren maar daarin tegen trekt ie in elke versnelling als een gek ![]()
|
||||
|
||||
![]() Een 020 bak gaat goed totdat je die 280-300nm grens bereikt. Dan is het snel over en uit. Bouten door het diff of niet, de lagers houden het niet vol en de boel barst.
Voor het schakelen is een 020 bak met stangen het mooiste. Een goede bak schakelt ook bij 8000rpm nog prima. Besluit je toch tot ombouw laat dan die oude 02A bakken liggen en stap over op de 02J bakken. Deze schakelen beter, ook in hoog toeren.