Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-01-2011, 15:42
arjan v arjan v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 986
Default g60 inbouw

Ik heb een golf 1 cabrio uit 1990, 1.8 injectie.

Nu wil er graag een motor uit een golf 2 g60 inbouwen.

Wat moet er allermaal veranderd worden op het blok/ versnelingsbak na ?

Wie heeft er mischien een lijstje voor mij?

Mvg Arjanv

Last edited by Richard : 04-01-2011 at 15:49.
Reply With Quote
  #2  
Old 04-01-2011, 15:48
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

zoek eens goed op het forum dan gaat er een wereld voor je open, kun je niet beter een 1.8t pakken. een goede g60 is net zo duur als een goede 1.8t.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-01-2011, 18:07
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

maar dan heb je het gefluit niet das net de liefde voor G60
Reply With Quote
  #4  
Old 04-01-2011, 18:17
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Niet iedereen gaat voor pk's sommigen voor de sfeer en dan iseen G60 ULTIEM
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #5  
Old 04-01-2011, 18:32
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

das waar jongens, het geluid van een g-lader overtreft niks. maar een g-60 is lang niet zo betrouwbaar als een 1.8t. een g-60is wel betrouwbaar mits de motor fris is en de lader gereviseerd, wat veel geld kost!
Reply With Quote
  #6  
Old 04-01-2011, 18:47
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Ja klopt heb je gelijk in maar een G is zo mooi.
Als ik weer moest ging ik ook voor de G60.
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #7  
Old 04-01-2011, 18:50
brabomk1g60's Avatar
brabomk1g60 brabomk1g60 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,221
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
das waar jongens, het geluid van een g-lader overtreft niks. maar een g-60 is lang niet zo betrouwbaar als een 1.8t. een g-60is wel betrouwbaar mits de motor fris is en de lader gereviseerd, wat veel geld kost!


Het is kristalhelder...... je bent niet in het bezit van een G60 hart
Met goed onderhoud en rijvaardigheden gaat een G60 net zo lang mee als een 1.8tssssssss
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!!
----------------------------
VW golf mk1 16VG60 RS in the making
AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily

WWW.KLEENFREAKS.NL
Reply With Quote
  #8  
Old 04-01-2011, 20:27
Ibiz@ke's Avatar
Ibiz@ke Ibiz@ke is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 617
Default

stel al maar geen budget,want je gaat er toch over
ik ben er met ééntje bezig

heb de offerte van blok revisie net achter de kiezen,nieuwe zuigers,boren,honen,vlakken,alles uitwegen,....
Eind van de maand is hij klaar
Ik kom 2 eindejaarspremies te kort ahahha
Reply With Quote
  #9  
Old 04-01-2011, 20:53
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,473
Send a message via MSN to Mitta
Default

Ik ben ook bezig een G60 motor klaar te maken voor mijn Golf 1, en bs-wheels heeft echt gelijk! Ook ik had een budget in gedachte, maar besloot al vrij snel deze te schrappen en de deadline te verlengen
__________________
VWCulture.nl
Reply With Quote
  #10  
Old 04-01-2011, 21:49
arjan v arjan v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 986
Default

oke ik neem een g60 blok van een golf 2 met 180xxx op de tellen met een gereviserde glader

maar wat heb ik nog meer nodig voor de inbauw

en ik neem g60 omdat ik verslaafd ben aan het geluit
Reply With Quote
  #11  
Old 04-01-2011, 21:55
brabomk1g60's Avatar
brabomk1g60 brabomk1g60 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,221
Default

Quote:
Originally Posted by arjan v
oke ik neem een g60 blok van een golf 2 met 180xxx op de tellen met een gereviserde glader

maar wat heb ik nog meer nodig voor de inbauw

en ik neem g60 omdat ik verslaafd ben aan het geluit


Heb je de rest ook van de mk2 G60.....

kabelboom, zekeringkast, remmerij?
wat voor versnellingsbak ga/wil je gebruiken?
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!!
----------------------------
VW golf mk1 16VG60 RS in the making
AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily

WWW.KLEENFREAKS.NL
Reply With Quote
  #12  
Old 04-01-2011, 22:14
arjan v arjan v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 986
Default

versnelings bak die aan het blok nog vast zit dus g60 bak

en nee heb de rest van de golf niet

moet er veel veranderd worden dan heb nu ook al een 1.8 injectie
remmerij is al aan gepast
Reply With Quote
  #13  
Old 04-01-2011, 23:13
Ibiz@ke's Avatar
Ibiz@ke Ibiz@ke is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 617
Default

mercedes sprinter intercooler
andere shifter,want je gaat van stang geschakeld naar kabel geschakeld
baksteun en motorsteun moet je andere hebben
kabelboom en ECU van de motor

zijn zo de eerste dingen die me binnen springen
Als een blok 180.000km heeft deed ik hem zoiezo open
Je gaat toch geen geld in een project steken en dan uiteindelijk met een blok rondrijden wat je niet kent,ik zou er in ieder geval geen snars vertrouwen in hebben
Ik doe het rustig aan,niet enkel omdat ik weinig tijd heb,maar ook financieel komt er toch wat bij kijken,en er zijn nog andere dingen ook in het leven...
Toen ik pas begon hield ik een word file bij met ELKE aankoop dat ik deed...
Dat filetje ligt al lang in de vuilbak omdat ik elke keer begon op te tellen
haha
Reply With Quote
  #14  
Old 04-01-2011, 23:27
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

motorsteun van je 1.8 kun je zo overzetten, voorstebaksteun kun je ook weer gebruiken, enkel de achterste en bovenstebaksteun moet je een speciale voor hebben.
aandrijfassen van een scirocco, of nieuw type cabrio, [100mm homokineten]. sprinterintercooler, radiateur van een corrado g60, schakeltoren van een g-60, 180graden bocht voor op je g-lader, spaggetie spruitstuk mk1 8v. t4 koppelingshevel, passat koppelingskabel, schema voor het aansluiten van je digifant1 systeem. was het wel zo ongeveer in grote lijnen.
Reply With Quote
  #15  
Old 05-01-2011, 09:13
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
motorsteun van je 1.8 kun je zo overzetten, voorstebaksteun kun je ook weer gebruiken, enkel de achterste en bovenstebaksteun moet je een speciale voor hebben.
aandrijfassen van een scirocco, of nieuw type cabrio, [100mm homokineten]. sprinterintercooler, radiateur van een corrado g60, schakeltoren van een g-60, 180graden bocht voor op je g-lader, spaggetie spruitstuk mk1 8v. t4 koppelingshevel, passat koppelingskabel, schema voor het aansluiten van je digifant1 systeem. was het wel zo ongeveer in grote lijnen.




Als je een 1.5 JB hebt zou je dan die radiateur niet kunnen gebruiken? die is ook vrij smal en zit er gelijk geen expansievat meer onder de kap..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #16  
Old 05-01-2011, 09:43
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Een goede G60 ombouw vergt nogal wat inspanning. Na 10 jaar Golf 1 G60 heb ik de nodige ervaring, van wat er allemaal mis kan gaan. Het heeft een 3 a 4 jaar gekost voordat alle elende uit de auto was.

De elende begint meestal als je iets meer wilt dan die 160pk/225nm.
Daar kan een Golfje 1 gewoon slecht tegen. Een motor inhangen is één, deze aan de praat krijgen is twee. Betrouwbaar kunnen rijden is drie.

Met 30 graden buitentemperatuur in een file komen. Leuk je auto omgebouwd met een kleine 38 of 43 cm radiateur.
Dan weet iedereen met een Golf 1 G60 waar ik het over heb
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #17  
Old 05-01-2011, 10:11
arjan v arjan v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 986
Default

ja oke maar ik neem gewoon een standaars g60 blokje met de bedoeling die na een paar jaar opniuwe opbauwen

wil eerst gewoon van mijn 1.8 injectie naar een g60

en wat ik daarvoor nodig ben kan ik vast alle onderdelen bij elkaar verzamelen
Reply With Quote
  #18  
Old 05-01-2011, 10:16
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by arjan v
ja oke maar ik neem gewoon een standaars g60 blokje met de bedoeling die na een paar jaar opniuwe opbauwen

wil eerst gewoon van mijn 1.8 injectie naar een g60

en wat ik daarvoor nodig ben kan ik vast alle onderdelen bij elkaar verzamelen


Standaard G60 motor gewoon de 020 bak houden. Een 2Y of 7G. Dan heb je met een goede setup een leuke vlotte auto.
Ik ben ooit in 2001 begonnen met G60 + 020 met een 220pk/280nm, dat was de grens. Maar alle snelle autos uit die tijd, Impreza/Evo5/Sunny-Gtr e.d vonden het niet zo leuk
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #19  
Old 05-01-2011, 10:46
brabomk1g60's Avatar
brabomk1g60 brabomk1g60 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,221
Default

Er zullen er hier vast wel een paar zijn die het niet eens met me zullen zijn maar als je wilt kun je ook gewoon met een stangenbak rijden, voordeel hiervan is dat je minder aan hoeft te passen voor het gebruik zoals gaten boren in de carrosserie voor je schakelkabels, T4 koppelingshevel ( bijna niet aan te komen meer)
stangenstelsel kan dus dan behouden worden, zou alleen wel ff een revisiesetje halen hiervoor of een shortshift setje bij vwmk2driver hier op het forum zien te bemachtigen.
Rijd zelf al 9 jaar met een 16V bak (stangen geschakeld) nooit gezeik mee gehad enigste nadeel zijn de hogere toeren maar daarin tegen trekt ie in elke versnelling als een gek
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!!
----------------------------
VW golf mk1 16VG60 RS in the making
AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily

WWW.KLEENFREAKS.NL
Reply With Quote
  #20  
Old 05-01-2011, 11:33
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Een 020 bak gaat goed totdat je die 280-300nm grens bereikt. Dan is het snel over en uit. Bouten door het diff of niet, de lagers houden het niet vol en de boel barst.

Voor het schakelen is een 020 bak met stangen het mooiste. Een goede bak schakelt ook bij 8000rpm nog prima.
Besluit je toch tot ombouw laat dan die oude 02A bakken liggen en stap over op de 02J bakken. Deze schakelen beter, ook in hoog toeren.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum