![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik wil gaan kijken bij deze golf. http://link.marktplaats.nl/396909030. Welke 1.8 motor zou hier in liggen denken jullie, en wie kent die 1.8 motoren, qua verbruik.
|
||||
|
||||
![]() volgens mij is de motorcode rp,eerste generatie monopoint.
doet bij een relaxte rijstijl tussen 1op12 en 1op15 in een golf.
|
||||
|
||||
![]() Ik sprak vanavond iemand en die zei dat alleen de multi nog redelijk zuinig waren en die andere niet. Heb jij persoonlijke ervaring met zo'n monopoint?
|
||||
|
||||
![]() ja heb er 2 voor de deur staan....
in m'n passat ligt een 1.8 adz,gebruikt 1op13 gemiddeld en loopt 190 km/u. en in de golf een 1.6 aea[gem. 1op15],dat is dan wel een smallblock maar heeft dezelfde inspuiting. ik vind het fijne blokken,redelijk rap,redelijk zuinig en nog lekker simpel.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Is in iedergeval zuiniger als mijn 86 met 1800 carburateur (GU), heb geluk als ik 1 op 10 haal ![]() Misschien ligt het ook wel aan mijn voet, rij meestal schadelijk (arosa 1.4 1 op 11 en toledo 1.6 1 op 10 ![]() Last edited by Spierings : 08-12-2010 at 23:26. |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ook een RP,ik rijdt op ruim 45 liter 660 km.
Maar ook dat verschilt natuurlijk,ligt eraan waar ik heb gereden. Veel snelweg of veel binnen b.k.
|
||||
|
||||
![]() Heb zelf ook 'n RP gehad in de Jetta.
Geweldige motor eigenlijk. Zit behoorlijk pit in dat ding, en het verbruik is prima, zeker met de 5-bak die ik er aan had. Met 'n tank reed ik met redelijk geak 700km. De 1.6 carb die ik nu heb verbruikt echt 'n heeeeel stuk meer dan die RP. Zat er toevallig gisteren nog aan te denken 'n RP in de rooie Golf te lepelen. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Dus als het een monopoint is moet het zeker een RP motor zijn.
Want 1 op 10 wil ik toch wel graag halen. En anders laat ik hem toch maar staan denk ik.
|
||||
|
||||
![]() ik red met mn RP ongeveer 650 km op een tank.
en pit genoeg.
|
||||
|
||||
![]() Er staat op de RDW site Golf cl 66kw U9. Is die U9 de motorcode??
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nee,katalysator verplichting
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily Last edited by Madison : 10-12-2010 at 05:35. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Is inderdaad de katalysator verplichting zoals Madison al gezegd heeft. Motorcode staat niet op het kenteken, je kunt het op het blok vinden, op de sticker voor in het onderhouds boeks (indien je de orginele nog hebt) en volgens mij zit er meestal ook in sticker in de kofferbak (weet dit echter niet zeker) |
|
||||
|
||||
![]() Staat toch ook aan de voorkant van het blok toch, op zo'n vlak gedeelte?
|
||||
|
||||
![]() Zo te zien een RP.
![]() ![]() Staat inderdaad ook op het blok zelf. Op de distributiekap, en anders op het onderblok op een vlak stukje tussen cilinder 3 en 4. Best fijne blokjes overigens. Lopen best aardig en zijn redelijk zuinig.
|
||||
|
||||
![]() RP motoren lopen inderdaad heerlijk, heb ik in mijn eerste golfje ook gehad. Was lekker zuinig en had redelijk wat pit, ding liep over de 200 op de klok
![]()
|
||||
|
||||
![]() Heb ook een RP in mn 1.8CL...pittig blokje en haal er 1 op 13 gemiddeld mee.
|
|
||||
|
||||
![]() heb ook een RP in mijn jetta
nooit problemen mee(paar kleine gehad,maar snel weer opgelost. valt ook niks aan af te stellen dus lekker simpel johan
|
||||
|
||||
![]() ik ga vanavond kijken naar een golf 2 1800 16v KR voor eventueel om te bouwen in mijn golf wat is hier het verbruik ongeveer van??
mvg joey
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Die van mij met mijn rijstijl 1 op 8 |
|
||||
|
||||
![]() Het verbruik van een KR valt me alles mee, ik haal zonder problemen 1:10-12.
En dan rij ik niet als een oude oma maar gewoon lekker doorrijden. En dat in tegenstelling tot m'n 1.6 PN carburateur die met dezelfde rijstijl niet veel zuiniger is.. ![]() ![]()