![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mijn vrouw heeft sinds 2 dagen een andere auto. Nu wil ik voor haar ergens nog een setje winterbanden halen. Er ligt nu 185-60-14 op, zouden jullie dezelfde maat nemen als winterband of bv een 165 band?
|
||||
|
||||
![]() Om wat voor auto gaat het?
Bij sneeuw kan je eerder een smaller bandje nemen dan breder; meer druk per cm2 = meer grip. De band snijdt dan ook meer door de sneeuw ![]() Zelf heb ik Vredestein Snowtrac 3, erg tevreden over! ![]()
|
|||
|
|||
![]() Zou wel de maten aanhouden die de fabrikant normaal erop legt of een omrekening daarvan.
Ik heb er zelf Pirelli snowsport 210 ondeliggen in de maat 195/45/16 Normaal ligt onder een Golf gti 195/50/15 Je moet zeker rekeninghouden met de draaglast en snelheidsindicatie ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Het gaat om een golf 3, 1.8 GL.
|
||||
|
||||
![]() Iemand ervaring met Barum Polaris 2??
|
||||
|
||||
![]() Geef liever iets meer geld uit aan een winterband.... een merkband als Dunlop wintersport of een Falken Eurowinter zullen zeker beter presteren als een b-merk band.
Bij een gangbare maat als 185-60-14 kost dat niet eens zoveel meer ![]()
|
||||
|
||||
![]() FYI; uberhaupt een winterband krijgen in de maat voor je auto is op het moment al een opgave opzich, laat staan een bepaald merk/type
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jup, rotmaat op dit moment. Je zou een zoektocht kunnen starten naar 175/65/14, maar is net zo'n probleem. Maar misschien toch maar dit seizoen uitrijden op zomerbanden en begin volgend winterseizoen een knap merk aanschaffen. |
|
||||
|
||||
![]() Als het een beetje mee zit, krijg ik zaterdag een setje Vredestein 185-60-14. Is 1 jaar meegereden.
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ze er al op zitten, een setje vredestein 185.60.14 winterbanden (1 Jaar oud) en dat voor 150€ incl. monteren.
![]() ![]() ![]() Dus er mag een slotje op.