![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() mk2 '84 1.3 HK motor loopt slecht,wie kan goed afstellen?
Bij deze misschien een vreemde vraag, maar zit met het volgende: Na aanschaf van een Golf2 uit 1984 met een 1.3 (HK) motor, loopt deze stationair niet mooi. Tijdens het rijden geen probleem, maar bij het uitrollen bij stoplichten begint hij slecht te lopen en hikt hij tegen het afslaan aan. Ook bij het stationair lopen maakt hij te weinig toeren en hikt hij ook tegen het afslaan aan, en soms gebeurt dit ook na een tijdje. Enige onderdelen die gelijk zijn vervangen: -Distributieriem + Spanrol (waterpomp was net hiervoor al vervangen) -Rotor + Verdelerkap -Oliefilter -Olie -Brandstof filter -Luchtfilter -Bougies Bedoeling is nog even om de Carburateur te demonteren en te reinigen. Misschien vertoont de pakking/flens hiervan krimp scheurtjes en hierdoor valse lucht kan krijgen? Wat kan het probleem eventueel meer zijn? Zijn er mensen die deze motoren goed kunnen afstellen en meer ervaring hiermee hebben, zodat ik weet dat hij weer betrouwbaar is en goed en fijn loopt. Alvast bedankt. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Een bougiekabel die doorslaat is ook nog een mogelijkheid. Ik had kort geleden de zelfde symtomen. Bougiekabel was de boosdoener ging bij heel kort op 3 cilinders lopen. Waren notabene splinternieuwe kabels
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Heb je de zekering van de stationairregelaar al bekeken ?
Als die kapot is hikt ie of slaat ie af zodra je ontkoppeld.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#4
|
||||
|
||||
![]() Kijk ook even naar de contactpunten. Kost bijna niks en kan veel verschil maken.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Ik zou ook naar de contactpunten kijken.
Even vervangen en opnieuw afstellen samen met de ontsteking afstellen. Mijn HK liep ook niet super en vervolgens al een stuk beter. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Voetpakking / flens is idd vaak de boosdoener van slecht staionair lopen...
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Zijn alle vacuumslangetjes vervangen?
en check de voetpakking. heb er redelijk ervaring mee, en vaak is het afstelling icm poreus spul.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 11-02-2011 at 18:23. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor jullie reacties.
Vandaag de carburateur van de golf2 gedemonteerd en uit elkaar gehaald. De voetpakking bleek in orde te zijn zonder enige scheurtjes etc..... Alle leidingen/slangen doorgeblazen en gecontroleerd en waren allemaal heel en niet poreus. Zelf de Carburateur zag er na mijn mening goed en schoon uit en heb deze alsnog helemaal doorgeblazen en schoongemaakt. Alles weer gemonteerd en een tijd stationair laten draaien. Hij loopt nu wel iets beter en iets hoger in toeren en neigt niet meer om uit te vallen, maar hikt/stottert nog wel een beetje en loopt niet mooi contstant stationair. Dus volgende stap is: 1: contactpuntjes controleren 2: afstelling controleren want misschien is hij teruggedraaid voor apk CO meting Waar ik aan moet draaien om af te stellen moet ik nog even opzoeken hoe en wat, voordat ik aan verkeerde dingen begin te draaien. 3: kleppen misschien nog afstellen 4: zekering stationair regelaar controleren 5: bougiekabels controleren op eventueel doorslaan 2E PIERBURG staat erop zag ik. ![]() ![]() ![]() ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() altijd gezeik met Carburateurs daarom ga ik altijd voor een injectie dan maar niet belastingvrij
maar heb je nou een nieuw project? |