![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Beste forumleden,
ik ben sindskort eigenaar van een golf 2 syncro. In de toekomst wil ik hier graag een TDI inbouwen, alleen ben ik benieuwd of er mensen zijn die hier eerder mee geexperimenteerd hebben of mensen kennen die dat hebben gedaan. Ben benieuwd wat er zoal bij komt kijken. Ik heb eerder een tdi in een mk2 gebouwd, dus weet wel de nodige aanpassingen. Maar zit nu met vragen die meer gericht zijn op het syncro onderdeel: - Er zit nu een 020 syncro bak in, aangezien ik geen syncro tdi bak heb, kan ik dan gewoon de syncro onderdeel gebruiken van de 020 bak en dan op de 02a bak monteren? - hoe zit het met de aandrijfassen? - ik wil ook meteen naar de 5 gaats, kan ik de draagarmen voor gewoon gebruiken van een vr6 (5-gaats) en de fusee's? Normalitair kan het, maar nu zit je met de syncro. - Kan de syncro het koppel aan van een tdi? Ik zou denken van wel, want de kracht wordt nu gedeeld. Laat me graag adviseren! Gr |
#2
|
|||
|
|||
![]() Gaaf! Weer een syncro op het forum
![]() Ik weet wel een paar dingen: -Het ligt er een beetje aan wat voor TDI je wil gebruiken. De 1.6 TDI van de Golf 2 kan de 020 bak wel aan. De 1.9 weet ik niet, ligt er denk ik ook aan hoe je ermee rijd ![]() - In tegenstelling van de 2wd golf heeft de syncro 4 massieve aandrijfasssen. Die zijn sterk genoeg. Het is namelijk de holle die breekt zoals ik weet. - Of de syncro de koppel aan kan... Ligt er ook net aan wat voor TDI je inbouwen. Volgens sommige kan het wel, andere weer niet. Is ook weer afhankelijk hoe je ermee rijd. Anders weer een viscokoppeling overzetten van een syncro G60/VR6/ TDI etc. Achter differenteel zou volgens de Engelse syncro forum sterk genoeg moeten zijn. Houd er rekening mee, als je rustig rijd heb je vooral een voorwiel aangereven auto. Pas zodra de voorwielen grip verliezen komt de achterwiel aandrijving op gang. Met een max van (volgens mij) 50 % van de aandrijfkracht. Als je naar 5 gaats wil moet je volgens mij alleen de Fusee's overzetten. Maar je moet wel de vroegere 5 gaats modellen hebben. Weet ik niet precies hoe dat werkt. De draagarmen zijn volgens mij te lang. Voor veel syncro info: http://www.vwsyncro.co.uk die hebben een hele hoop info in huis. Correct me if i'm wrong! Ik hoop dat je wat met mijn info kan. Last edited by Syncro86 : 21-02-2011 at 12:58. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Volgens mij kun je het beste een 4-motion systeem erin bouwen. Sterker en constante 4wd!
__________________
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() hier lees maar bij: http://www.marcovw.nl/Motor/Haldex/haldex.htm haldex is juist een nadeel tov een quattro systeem bv, alleen zit je dan met een lengte geplaaste motor. mocht ik kiezen, kwam er een torsen aandrijving onder, maar dan ben je wel even zoet met de ombouw
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels Last edited by Richard : 21-02-2011 at 14:44. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Aah dankje wel voor al deze info. Ik heb wel begrepen dat er wat problemen waren met de verdelen van de pk's. De vroegere syncro viscokoppeling verdeelt anders de krachten dan de latere die op een vr6 of een rallye type zitten en daarnaast zijn er weer de haldexsystemen waar de jongens betere ervaring mee hebben.
Ik ga anders eerst experimenteren met de 1.6gtd en daarna pas verder met de tdi. Want het probleem met de 020 bak is dat hij juist niet lang genoeg is, vooral voor de vijf. Met als nadeel dat je hoog in de toeren zit en door de krachten van de tdi de bak kan slopen. Ik ben zelf ook benieuwd. Wat de 5gaats betreft, heb ik ergens nog wel wat spul van een golf 3 vr6. Normaal kan dit gewoon op de normale golf mk2. Alleen vraag ik me af of de draagarmen even gelijk zijn als die van een normale mk2. Want dan moet het theoretisch gezien gewoon lukken. Maar zo te horen heb jij ook een syncro dus, leuk. Heb je nog wat aan kunnen (willen) passen aan je mk2? Misschien kan de moderator een aparte rubriek maken voor de syncro. Daar kan iedereen terecht met de syncro vragen. Zou het wat zijn denk je?Waarom moeten we uitwijken naar buitenlandse topics als we hier ook iets kunnen opzetten. Buitenlandse links daarin kan dan altijd nog! Gr |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja weetje, op den duur is het gewoon niet meer te doen al die aanpassingen, denk aan geld en kennis. Ik zag wel een betaalbare 4 motion van een r32, maar men roept dan een haldex toch beter is. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Waarom constant 4wd, als je het toch niet nodig hebt. Leuk voor in de bochten, maar anders alleen gebruiken bij slipgevaar. Het leuke aan een haldex is dat je het ook kunt programeren, krachten verdelen. Mooi systeem, en de prijs Tja! |
#8
|
||||
|
||||
![]() omdat haldex te traag is in de praktijk, pak maar een r32 in de sneeuw met wegrijden..
dus 4 motion is leuk, maar geen enkel vergelijk met een quattro systeem.
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#10
|
|||
|
|||
![]() Oke dankje, maar ik heb begrepen dat er verschil in zit, de 4 motion van een r32 en een s3 quatro?! Of is het verschil in montage op een mk2?
|
#11
|
||||
|
||||
![]() s3 en 4 motion is beide haldex..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#12
|
|||
|
|||
![]() ik rij met een jetta syncro tdi 110 pk met een aangepaste eindoverbrenging uit een 4 T bak en dat is goed te doen top 200 km
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Kijk dat is eens mooi om te horen, gelijk zijn er mensen die er al meerijden, dan blijft het niet bij dromen.
Mag ik aannemen dat je de 020bak aangepast hebt, met een vijf van de T4 bak (tdi) code? En de visco koppeling nog iets aan gedaan? Welke aanpassingen heb je allemaal gedaan verder? Ik hoor het graag. Gr jim |
#14
|
||||
|
||||
![]() Zoals ik het lees een 5e gang uit een 020 4T bak. (langste 5e gang van 020 bakken op de FF code na)
Met een 5e gang van een T4 is je theoretische top een stuk hoger. Tevens niet uitwisselbaar naar mijn weten, 020 en 02A/J delen.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#15
|
|||
|
|||
![]() Graag wil ik nog even inhaken op het onderwerp van Haldex...
Wat ik hier niet lees is dat je een Haldex controller kunt monteren! Hierbij kun je een vaste torque-split inschakelen. Waarbij je maximaal 50% van de aandrijfkrachten naar achter stuurt. Hierbij heb je dus geen vertraging van de haldex-ecu. Het voordeel van de Haldex is dat het hele systeem bij elkaar een heel stuk lichter is als die van een Torsen. Haldex systeem is zo'n 170 kg. Daarnaast is Torsen monkey-proof maar tegenwoordig echt verouderd. De nieuwe systemen zijn juist electrisch omdat je hiermee gewicht bespaard. Een apparte Syncro gedeelte lijkt mij ook een heel leuk idee. Ik merk dat er in Nederland wel veel info is over syncro en haldex. Maar je kunt het nergens nalezen. Vandaar dat ik de link gaf van de Engelse forum. Last edited by Syncro86 : 23-02-2011 at 14:02. |
#16
|
||||
|
||||
![]() de torsen type 3 onderstellen zijn nog steeds van de tijd ( nieuwe rs modellen oa)
Quote:
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#17
|
|||
|
|||
![]() Sorry, my bad!
Wilde vooral even duidelijkmaken dat Haldex echt niet zo slecht is ![]() |