![]() |
|
|||
|
|||
![]() Beste,
ik heb een vraagje wat betreft de subframes,ik heb begrepen dat de subframe van een mkIII of het nou tdi of vr6 is, dat deze ongeveer 8 cm breder is dan de subframe van een MKII, maar hoe zit het met de subframe van een corrado vr6, aangezien de chassis even breed is als een golf mk2 ? Kan iemand mij dit toelichten. Is deze subframe ook breder of gelijk aan die van een MK2? Hoop dat jullie iets over kunnen delen met mij. Gr jim |
|
|||
|
|||
![]() draag armen is ook iets verschillend aan toch??
|
|
||||
|
||||
![]() Subframe mk2 en mk3 is het zelfde, verschil zit idd in de draagarmen, die zijn bij een mk3 breder.
![]()
|
||||
|
||||
![]() Die zijn maar iets breder, paar cm per zijde.
Subframes zijn even breed, alleen is dat van het plaus onderstel anders qua motorsteun RA. Draagarmen van plus-onderstel zijn niet te combineren met fusees van een niet-plus onderstel omdat de fusee's geheel anders zijn qua plaats fusee kogel aan de fusee. Er is een uitzondering... 5x100 met smal spoor en toch iets bredere draagarmen... puzzle puzzle puzzle passen en meten ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dankje Herm, Wat is een plus onderstel? Is het subframe van een vr6 corrado een plusonderstel? Het idee is een subframe nemen van een corrado vr6 inclusief draagarmen. Hierop verder monteren, de fusees en remmen van een golf mk3 vr6 (5gaats), dit alles op een mk2 monteren. "Winst" is dan dat het allemaal niet al te ver naar buiten steekt (omdat ik er vanuit ga dat corrado/golf boddy gelijk zijn) en de achterste steunen beiden met 1 moer ipv links achter met 3 moeren? Gr Jim Last edited by storm : 23-02-2011 at 11:26. |
|
||||
|
||||
![]() Plus onderstel is het brede 5-gaats onderstel van Golf 3, Corrado, Passat. Te herkennen aan fuseekogels die schuin op de draagarm staan ipv haaks, en de andere stabistangkoppelstangen.
Corrado VR6 is ook plusonderstel en dus breed. 5x100 non-plus (en dus smal) is te vinden op 91er Passat VR6. Is simpel gezegd G60 ophanging met 5x100 schijven en naven. Er wordt gezegd dat vroege Golfjes 3 VR6 dit ook hebben, maar ik ben het persoonlijk nog niet tegen gekomen tijdens ombouw en sloopprojecten. Bevestiging met 3 boutjes van Golf 2 is rechts achter en niet linksachter. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik rijd met draagarmen van een vento. Die zijn 3 cm breder. (in totaal 6 cm dus). Niet vergeten dat je ook de aandrijfassen moet gebruiken en de stuurstangen aanpassen.
|