![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo mensen,
Ik heb laatst een nieuw blok gekocht om in mijn mk1 te zetten, het blok wat ik gekocht heb is een 1.8 16v van een mk2. Nou heb ik de mogelijkheid om een 2.0 onderblok te krijgen. Maar is het zomaar mogelijk om een boven blok overtezetten mits alle gatten passen? waar moet ik op letten en wat schiet ik er aan vermogen mee op?
|
|||
|
|||
![]() Ja dat past gewoon. De cilinderkoppen zijn hetzelfde qua opbouw. Een 2.0 16v heeft 150 pk's. Dus je zal er of 21 pk of 11 pk mee opschieten. Het ligt er aan welke motor je nou hebt. PL of KR. Plus dat het koppel ook wat hoger wordt natuurlijk.
|
||||
|
||||
![]() wat voor 2L onderblok is het? 8V of 16V?
in beide gevallen past het, alleen verlaag je de compressie als je een 16V kop op het 2L 8V onderblok monteerd. Wat betreft die pk's, daar klopt ecvht niets van. Er zijn verschillende 2L 16V motoren, bv. de 9A en de ABF, de eerste had 136pk en de tweede 150. Maar een ABF onderblok en KR of PL kop geeft nog geen 150 pk! Dat hangt heel erg af van je injectie/carburatiesysteem |