![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een raar probleempje met mijn Golf III, 1,9 TDI 90PK:
Als ik langdurig meer dan 140 km/uur rij (natuurlijk niet in nederland), gebeurt het soms dat de motor voor een seconde uitvalt/niet verbrandt, net een soort hikje zegmaar. Het effekt lijkt op een benzineauto met uitvallende ontsteking. Het probleem doet zich dus voor na langdurige zware belasting. Voornamelijk vanaf de 140 km/uur en vooral als men een berg op rijdt. Als het dan eenmaal gebeurt en ik minder de snelheid (lees:belasting) niet, dan gebeurt het zo weer. Als ik een tijd rustig rijd, en later weer wat sneller, komt het meestal niet meer voor totdat ik dus weer een tijdje onder zware belasting rijd. Aangezien ik bij 140 km/uur niet onder de motorkap kan kijken, heb ik weinig ideeën hoe ik dit op kan lossen. Komt iemand dit fenomeen bekend voor? Wat zou het kunnen zijn? Ik tank geen goedkope prut, gewoon standaard diesel. Motorolie is 05w40. Uitgelezen heb ik nog niet, wilde eerst even weten of dit een typisch/bekend probleem is voordat ik naar de VAG moet. Alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
![]() Als je dan blijft gas geven kan je dan nog verder versnellen naar bijvoorbeeld 160 km/u? of blijft hij hangen...
Vaak is de elektronische klep voor de aansturing van de turbo aan vervanging toe. Dit kan je controleren met behulp van Vagcom. Maar dat is natuurlijk maar één ding, er kan zoveel zijn en heel moeilijk te achterhalen vanachter de pc...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk ![]() Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#3
|
|||
|
|||
![]() Ik kan daarna gewoon accelereren, maar als ik er geen pauze tussen laat blijft het probleem zich voordoen.
nog meer tips? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
luchtmassa meter? |
#5
|
|||
|
|||
![]() hmm, maar waarom zou het pas na lange belasting zijn? ik heb het over enkele uren in sommige gevallen
|