Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-02-2005, 11:05
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default vermogen

Heb na de swap eindelijk gereden.

nu heeft hij nog totaal geen vermogen... als ik half tot vol gas geef prutteltie en ploftie uit de carburateur..

Is dit de ontsteking die nog niet klopt? kan een paar graden zoveel schelen?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-02-2005, 11:57
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

heey rick, het zou kunnen dat je ontsteking niet op tijd staat... ik weet niet wat voor motor je hebt maar anders zou ik ook een naar de vacuumvervroeger kijken... en ja... een paar graden kan veel schelen maar als ie het echt zo slecht doet als jij zegt zal het wel meer dan een paar graden zijn...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #3  
Old 14-02-2005, 17:22
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

1.5 JB, beetje vaag want voor de motorswap zat die vacuumslang naar de vacuumvervroeger er niet op, nu wel... zal wel ff proberen met die slang er af!

Ik heb al veel gedraaid met die verdeler maar dat hielp niet...!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-02-2005, 22:47
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Ja, probeer dat maar ff... en loopt de motor strationair wel strak? En wat doet ie als je onbelast gas geeft...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #5  
Old 14-02-2005, 23:26
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

ik check morgen ff.
Hij loopt wel stationair.. nu ik de automatische choke er af heb teminste.. :S morgen ff goed monteren want volgens mij zit er te veel spanning op die veer..

Hij heeft ook als je onbelast gas geeft niet veel vermogen.. kan het iets met die choke te maken hebben?

Ik had die los gemaakt aangezien die chokeklep open bleef staan en dus niet stationair liep..
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #6  
Old 15-02-2005, 11:23
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

die chokes zijn k*tdingen, dan kan het best wel aan liggen ja...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #7  
Old 15-02-2005, 13:01
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

ik ga er NU mee bezig, moet ff zien hoe ik die choke monteer.. met dat nippeltje en die veer :S

bedankt iig!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #8  
Old 15-02-2005, 14:45
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

mocht allemaal niet helpen

Als ik in de carb kijk en geef gas dan prutteltie bij half tot vol gas, hij spuit uit de stationaire sproeier (die boven aan) en uit het inspuitpijpje van de acceleratiepomp...

De chokeklep staat overigens helemaal open!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #9  
Old 16-02-2005, 17:45
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

mijn dynamo 'hobbeld' wel gigantisch.. kan het zijn dat die niet genoeg stroom levert waardoor hij slecht ontsteekt en slecht aanslaat?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #10  
Old 16-02-2005, 19:12
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Volgens mij moet je gewoon even alles een keer netjes doen en niet verder gaan met eindeloos prullen...

-laat de ontsteking echt afstellen bij een garage of koop een stroboscoop. Het hoogste toerental zoeken en dan niets terug draaien is alleen een ZEER grove manier van de ontsteking stellen zodat je'm uberhaupt kunt starten en naar een garage kunt rijden...that's it.
-check al je vacuumslangen en of ze allemaal op de juiste manier geplaatst zijn
-check of je geen valse lucht hebt bij pakkingen etc, je hebt alles los gehad en geen nieuwe pakkingen gemonteerd denk ik?
-is de distributieriem er af geweest? Zo ja, alles goed op tijd staan na hermontage?
-klopt de volgorde van de bougiekabels?
-een dynamo hobbelt niet...dan zit hij los of ligt er een lager uit.
-demonteer nooit een automatische choke van zo'n pierburg, kans is 9 op 10 dat je'm nooit meer fatsoenlijk aan de gang krijgt (of je moet ERG veel geduld hebben).

Dus...je hebt zo ontzettend veel problemen met het ding, je kunt niet alles in een keer oplossen. Begin van voor af aan....het oude blok liep goed op versleten zuigerveren na. Dit blok zou dus net zo goed moeten lopen met alles wat je overgenomen hebt van het oude blok. Stap voor stap alles nakijken en netjes maken.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #11  
Old 24-02-2005, 16:56
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

1. Net gedaan.
2. Check
3. Check
4. Niet afgeweest dus o.k.
5. Check
6. Zit vast en doet het nu wel
7. Ja da's kut...

Maar goed je ziet gewoon benzine bij veel gasgeven omhoog spetten... :-S
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum