![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Heb na de swap eindelijk gereden.
nu heeft hij nog totaal geen vermogen... als ik half tot vol gas geef prutteltie en ploftie uit de carburateur.. Is dit de ontsteking die nog niet klopt? kan een paar graden zoveel schelen?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#2
|
||||
|
||||
![]() heey rick, het zou kunnen dat je ontsteking niet op tijd staat... ik weet niet wat voor motor je hebt maar anders zou ik ook een naar de vacuumvervroeger kijken... en ja... een paar graden kan veel schelen maar als ie het echt zo slecht doet als jij zegt zal het wel meer dan een paar graden zijn...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#3
|
|||
|
|||
![]() 1.5 JB, beetje vaag want voor de motorswap zat die vacuumslang naar de vacuumvervroeger er niet op, nu wel... zal wel ff proberen met die slang er af!
Ik heb al veel gedraaid met die verdeler maar dat hielp niet...!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ja, probeer dat maar ff... en loopt de motor strationair wel strak? En wat doet ie als je onbelast gas geeft...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#5
|
|||
|
|||
![]() ik check morgen ff.
Hij loopt wel stationair.. nu ik de automatische choke er af heb teminste.. :S morgen ff goed monteren want volgens mij zit er te veel spanning op die veer.. Hij heeft ook als je onbelast gas geeft niet veel vermogen.. kan het iets met die choke te maken hebben? Ik had die los gemaakt aangezien die chokeklep open bleef staan en dus niet stationair liep..
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#6
|
||||
|
||||
![]() die chokes zijn k*tdingen, dan kan het best wel aan liggen ja...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#7
|
|||
|
|||
![]() ik ga er NU mee bezig, moet ff zien hoe ik die choke monteer.. met dat nippeltje en die veer :S
bedankt iig!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#8
|
|||
|
|||
![]() mocht allemaal niet helpen
![]() Als ik in de carb kijk en geef gas dan prutteltie bij half tot vol gas, hij spuit uit de stationaire sproeier (die boven aan) en uit het inspuitpijpje van de acceleratiepomp... De chokeklep staat overigens helemaal open!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#9
|
|||
|
|||
![]() mijn dynamo 'hobbeld' wel gigantisch.. kan het zijn dat die niet genoeg stroom levert waardoor hij slecht ontsteekt en slecht aanslaat?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij moet je gewoon even alles een keer netjes doen en niet verder gaan met eindeloos prullen...
-laat de ontsteking echt afstellen bij een garage of koop een stroboscoop. Het hoogste toerental zoeken en dan niets terug draaien is alleen een ZEER grove manier van de ontsteking stellen zodat je'm uberhaupt kunt starten en naar een garage kunt rijden...that's it. -check al je vacuumslangen en of ze allemaal op de juiste manier geplaatst zijn -check of je geen valse lucht hebt bij pakkingen etc, je hebt alles los gehad en geen nieuwe pakkingen gemonteerd denk ik? -is de distributieriem er af geweest? Zo ja, alles goed op tijd staan na hermontage? -klopt de volgorde van de bougiekabels? -een dynamo hobbelt niet...dan zit hij los of ligt er een lager uit. -demonteer nooit een automatische choke van zo'n pierburg, kans is 9 op 10 dat je'm nooit meer fatsoenlijk aan de gang krijgt (of je moet ERG veel geduld hebben). Dus...je hebt zo ontzettend veel problemen met het ding, je kunt niet alles in een keer oplossen. Begin van voor af aan....het oude blok liep goed op versleten zuigerveren na. Dit blok zou dus net zo goed moeten lopen met alles wat je overgenomen hebt van het oude blok. Stap voor stap alles nakijken en netjes maken.
__________________
Quote:
|
#11
|
|||
|
|||
![]() 1. Net gedaan.
2. Check 3. Check 4. Niet afgeweest dus o.k. 5. Check 6. Zit vast en doet het nu wel 7. Ja da's kut... Maar goed je ziet gewoon benzine bij veel gasgeven omhoog spetten... :-S
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |