Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-03-2011, 12:13
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default Montage brandstofpomp webers

Ik heb op mijn Mk2 16V webers gemonteerd. Maar hoe kan ik het beste mijn brandstofpomp monteren? De pomp in de tank werkt niet meer, alleen de vlotter nog wel, Deze pomp zit er nu onder. Zit deze goed gemonteerd, want heb soms het idee als ie soms te weinig benzine aanzuigt. Dit is nog een wat oudere foto, pomp hangt nu wel in rubbers




Is deze pomp voldoende met de specificaties van de motor? Pomp geeft 0,3 bar.

Blok is geheel opnieuw opgebouwd. Wat specificaties:

Standaard 1.8 KR nu opgeboord naar 1.9L
Gesmede zuigers
VW Motorsport drijfstangen
Sputterlagers
Krukas, poeli, vliegwiel, koppeling gebalanceerd
Stalen koppakking
Oliepomp 2.0 16V
Bewerkte kop fase 1 Bolku Tuning
268/276 graden cat cams nokkenassen met verstelbare poeli
Nieuwe 45er webers. Inlaatspruitstuk pas gemaakt op de cil kop voor perfecte flow.

Vermogen van deze motor zou ik zo niet weten schat een 180-185 pk???
Reply With Quote
  #2  
Old 06-03-2011, 20:36
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Zit deze nu niet onderste boven zodat de lucht bovenin blijft staan?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #3  
Old 06-03-2011, 20:45
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

idd hij hoort met de aansluitingen naar boven.
Ook zou ik voor de zekerheid een drukregelaar monteren, deze pompen willen ook nog wel eens een te hoge druk hebben.
Reply With Quote
  #4  
Old 07-03-2011, 07:52
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

Ok dat dacht ik al. Ga ik dat van de week is veranderen. Maar de afstand tussen de tank en pomp is zo wel goed? Niet dat ie te ver van de tank af zit?
Reply With Quote
  #5  
Old 07-03-2011, 08:31
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Is dat een facet replica pomp van L-tec?
Als dat zo is zou ik een originele facet bestellen.
Ik heb die L-tec pompen een tijdje verkocht. Liepen allemaal binnen de kortste keren stuk.
Met die facet pompen heb ik nog nooit problemen gehad.

Gr, Pim
Reply With Quote
  #6  
Old 07-03-2011, 19:27
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

De pomp komt bij Bolku weg. Dus je adviseert deze weg en dat een facet pomp? En moet er dan als nog een drukregelaar tussen? En dan wat voor facet pomp heb ik nodig met de specificaties van mijn motor?
Reply With Quote
  #7  
Old 07-03-2011, 20:08
TCD TCD is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 559
Default

Hebeen Caddy 1 gehad met een standaard kr met 45mm webers, en die pomp was verticaal in de motorruimte gemonteerd.

Het liep prima.

Mocht je nog een facetpomp zoeken, heb er nog 1 liggen, nieuw.
Reply With Quote
  #8  
Old 07-03-2011, 21:21
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Verticaal kan idd ook , maar met de aansluitingen naar beneden is niet goed.

pomp

regelaar

1 malig even afstellen met een metertje ertussen en klaar.
Reply With Quote
  #9  
Old 07-03-2011, 22:32
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

Dus als ik de pomp en de regelaar bestel ben ik daar mee klaar? En een retour bij deze pomp is ook niet nodig? Moet de regelaar nog op een bepaalde plek zitten? Direct na de pomp goed aangezien de motorruimte clean is er ik geen regelaar in zicht wil hebben.
Reply With Quote
  #10  
Old 07-03-2011, 22:37
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Heb je er nu een retour opzitten dan?
Reply With Quote
  #11  
Old 08-03-2011, 07:47
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

Nee zit nu ook geen retour op.
Reply With Quote
  #12  
Old 08-03-2011, 08:42
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Ik dacht al , anders is het geen wonder dat hij te weinig krijgt.
Maar idd deze pomp met een drukregelaar (kan onder de auto) eenmalig afstellen op 03-0.35 bar met een metertje en dan moet het goed zijn.
Ik heb nml al vaker meegemaakt dat de facet pomp een iets hogere druk heeft en dan dus teveel brandstof word ingespoten.

Gr Jan.
Reply With Quote
  #13  
Old 08-03-2011, 13:27
TCD TCD is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 559
Default

Die pompen van Jeroen zijn wel goed hoor Jeroen, gebruikt die zelf veel en heb er ook al 2 van hem gehad en werkten prima.
Reply With Quote
  #14  
Old 08-03-2011, 18:20
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

Ik ga eerst deze pomp eens goed monteren. Hier zal ik vanavond wel ff een foto van posten.

De mensen met een 16V op webers wat voor mengbuizen en sproeiers rijden jullie mee? Ben daar wel benieuwd naar
Reply With Quote
  #15  
Old 08-03-2011, 22:23
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

Vanavond de pomp eens beter gemonteerd. Heb verder nog niet getest wat ie nu doet, accu was leeg.

zoals ie dr nu onder zit:


Reply With Quote
  #16  
Old 08-03-2011, 22:29
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Dat ziet er beter uit idd!
Mooie oplossing zo op die flaps gemonteerd. :-)
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #17  
Old 09-03-2011, 22:02
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

Ik heb vanavond toch nog ff een andere brandstofpomp gekocht, een facet red top. is dat tenminste goed voor elkaar

Wat zou met mijn specificaties de sproeierbezetting kunnen zijn? Heb nu nog een standaard bezetting erin. F16 mengbuizen, 145 benzinesproeiers, 155 luchtsproeiers.
Reply With Quote
  #18  
Old 09-03-2011, 22:15
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

De sproeierbezetting is per motor wel verschillend, maar heel ver zit je er niet naast.
Ik rijd met een 2 liter 16v bewerkte kop en 268 assen en heb (uit mijn hoofd) F16 buizen en 135 -155 sproeiers.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #19  
Old 10-03-2011, 07:55
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

Ok. Zit ik er idd niet ver naast Nog meer 16V mensen met webers?
Reply With Quote
  #20  
Old 12-03-2011, 19:58
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

verder geen 16V weber rijders hier? ben benieuwd naar de verschillen in sproeierbezetting.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum