![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb op mijn Mk2 16V webers gemonteerd. Maar hoe kan ik het beste mijn brandstofpomp monteren? De pomp in de tank werkt niet meer, alleen de vlotter nog wel, Deze pomp zit er nu onder. Zit deze goed gemonteerd, want heb soms het idee als ie soms te weinig benzine aanzuigt. Dit is nog een wat oudere foto, pomp hangt nu wel in rubbers
![]() ![]() Is deze pomp voldoende met de specificaties van de motor? Pomp geeft 0,3 bar. Blok is geheel opnieuw opgebouwd. Wat specificaties: Standaard 1.8 KR nu opgeboord naar 1.9L Gesmede zuigers VW Motorsport drijfstangen Sputterlagers Krukas, poeli, vliegwiel, koppeling gebalanceerd Stalen koppakking Oliepomp 2.0 16V Bewerkte kop fase 1 Bolku Tuning 268/276 graden cat cams nokkenassen met verstelbare poeli Nieuwe 45er webers. Inlaatspruitstuk pas gemaakt op de cil kop voor perfecte flow. Vermogen van deze motor zou ik zo niet weten schat een 180-185 pk??? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Zit deze nu niet onderste boven zodat de lucht bovenin blijft staan?
__________________
Jetta mk2 |
#3
|
||||
|
||||
![]() idd hij hoort met de aansluitingen naar boven.
Ook zou ik voor de zekerheid een drukregelaar monteren, deze pompen willen ook nog wel eens een te hoge druk hebben. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Ok dat dacht ik al. Ga ik dat van de week is veranderen. Maar de afstand tussen de tank en pomp is zo wel goed? Niet dat ie te ver van de tank af zit?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Is dat een facet replica pomp van L-tec?
Als dat zo is zou ik een originele facet bestellen. Ik heb die L-tec pompen een tijdje verkocht. Liepen allemaal binnen de kortste keren stuk. Met die facet pompen heb ik nog nooit problemen gehad. Gr, Pim |
#6
|
|||
|
|||
![]() De pomp komt bij Bolku weg. Dus je adviseert deze weg en dat een facet pomp? En moet er dan als nog een drukregelaar tussen? En dan wat voor facet pomp heb ik nodig met de specificaties van mijn motor?
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Hebeen Caddy 1 gehad met een standaard kr met 45mm webers, en die pomp was verticaal in de motorruimte gemonteerd.
Het liep prima. Mocht je nog een facetpomp zoeken, heb er nog 1 liggen, nieuw. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Dus als ik de pomp en de regelaar bestel ben ik daar mee klaar? En een retour bij deze pomp is ook niet nodig? Moet de regelaar nog op een bepaalde plek zitten? Direct na de pomp goed aangezien de motorruimte clean is er ik geen regelaar in zicht wil hebben.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Heb je er nu een retour opzitten dan?
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Nee zit nu ook geen retour op.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik dacht al , anders is het geen wonder dat hij te weinig krijgt.
Maar idd deze pomp met een drukregelaar (kan onder de auto) eenmalig afstellen op 03-0.35 bar met een metertje en dan moet het goed zijn. Ik heb nml al vaker meegemaakt dat de facet pomp een iets hogere druk heeft en dan dus teveel brandstof word ingespoten. Gr Jan. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Die pompen van Jeroen zijn wel goed hoor Jeroen, gebruikt die zelf veel en heb er ook al 2 van hem gehad en werkten prima.
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Ik ga eerst deze pomp eens goed monteren. Hier zal ik vanavond wel ff een foto van posten.
De mensen met een 16V op webers wat voor mengbuizen en sproeiers rijden jullie mee? Ben daar wel benieuwd naar ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() Vanavond de pomp eens beter gemonteerd. Heb verder nog niet getest wat ie nu doet, accu was leeg.
zoals ie dr nu onder zit: ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Dat ziet er beter uit idd!
Mooie oplossing zo op die flaps gemonteerd. :-)
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#17
|
|||
|
|||
![]() Ik heb vanavond toch nog ff een andere brandstofpomp gekocht, een facet red top. is dat tenminste goed voor elkaar
![]() Wat zou met mijn specificaties de sproeierbezetting kunnen zijn? Heb nu nog een standaard bezetting erin. F16 mengbuizen, 145 benzinesproeiers, 155 luchtsproeiers. |
#18
|
||||
|
||||
![]() De sproeierbezetting is per motor wel verschillend, maar heel ver zit je er niet naast.
Ik rijd met een 2 liter 16v bewerkte kop en 268 assen en heb (uit mijn hoofd) F16 buizen en 135 -155 sproeiers.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#19
|
|||
|
|||
![]() Ok. Zit ik er idd niet ver naast
![]() ![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]() verder geen 16V weber rijders hier? ben benieuwd naar de verschillen in sproeierbezetting.
|