![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Ik heb enige tijd geleden een 2e hands schroefsetje gekocht (v-maxx). Maar na montage zakte de auto linksvoor een cm verder naar beneden dan rechtsvoor. De stelringen staan uiteraard in dezelfde positie (zowel het aantal slagen qua schroefdraad, als gemeten in centimeters). Als ik de auto op assteunen zet, en de voorwielen demonteer zakken beide voorpoten evenver naar beneden (afstand wielkastrand - hard fusee is gelijk) Als ik de poten links- en rechtsvoor wissel, zakt de auto aan de andere kant een cm verder. Het is dus telkens dezelfde poot die verder zakt. Nu begreep ik op een ander forum al dat geen enkele auto 100% symetrisch op zn wielen staat. Maar een cm verschil lijkt me toch erg veel, wat zouden jullie hier mee doen? Alvast bedankt ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik zou de verder zakkende poot een halve cm hoger draaien.
en het klopt op zich wel, de bestuurder zit meestal linksvoor.
|
|||
|
|||
![]() Gewoon bijdraaien,
Bij mij zit/zat er ook een redelijk verschil in de kanten. Terwijl de stelringen allemaal net zo hoog zaten. Het schijnt vaker voor te komen, dus maak je niet druk en draai even bij ![]() En een auto is niet op elk punt even zwaar |
|
||||
|
||||
![]() Kijk eens onder de kap of de veerpootlagers wel op dezelfde hoogte staan.
Er kan er 1 doorgezakt zijn.
|
||||
|
||||
![]() je moet straks toch de wagen laten uitlijnen dus ik zou me er niet al te druk om maken.
ik heb zelf ook bijna 1 cm verschil tussen links en rechts voor. na veel gedraai was ik het zat en heb het zo gelaten. ik rij al een jaar zo en nergens problemen mee gehad
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de reacties.
Ik zal eens kijken of het hoogteverschil enigsinds weg te stellen is. Uitlijnen moet dan inderdaad ook nog. Maar ik wilde eerst zeker weten of de schokbrekers wel in orde zijn.
|
||||
|
||||
![]() Niet ergens een tik gehad?
|
||||
|
||||
![]() Niet dat ik weet, al zal de auto vast ooit wel eens schade gehad hebben. Maar het is telkens dezelfde schokbreker die verder doorzakt. Bij een kromme auto zou de auto bij het links en rechts wisselen van de schokbrekers telkens aan dezelfde kant verder moeten zakken.
|
||||
|
||||
![]() Is vrij normaal.
Ik heb het met een splinter nieuwe set van supersport. Linksachter moest ik 3cm hoger zetten dan rechts en linksvoor moest weer 2cm lager dan rechts ![]() |