![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Graag jullie advies:
de (stuur?)kogels hebben bij mij teveel speling, en helaas levert volkswagen alleen hele spoorstangen (of de kop). Is dit een beetje een doe-het-zelf klusje of valt dit tegen? Ik begrijp dat ik een pulleytrekker nodig heb, maar verder lijkt er geen speciaal gereedschap nodig. De huidige spoorstangen zijn aan één kant verstelbaar, heeft het voordelen om aan beide kanten verstelbare spoorstangen te monteren? merci
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#2
|
|||
|
|||
![]() het is trouwens een auto ZONDER stuurbekrachtiging...
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#3
|
||||
|
||||
![]() hoe bedoel juh aan beide kanten verstelbaar????
en je bedoelt die trekker voor de kogel uit je fusee te halen??
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#4
|
|||
|
|||
![]() ![]() deze trekker. Volgens Etka kun je zowel links als rechts een verstelbare spoorstang krijgen.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ook nog wel een compleet stuurhuis met alles-erop-en-eraan voor je, voor weinig!
![]()
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#6
|
||||
|
||||
![]() je heb twee delen he
de kogel en de spoorstok dit zijn twee aparte delen.... en een paar klappen met de hamer doet wonderen voor het loshalen....
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Een beetje Willem Dirk erbij helpt ook!
![]()
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Maar alleen de kogel vervangen is toch niet genoeg? Ik dacht dat je de kogel ook alleen maar bij een nieuwe spoorstang of -kop kreeg...
*edit* [notitielijst aan] gereedschap: Hamer [notitielijst uit] Quote:
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Last edited by Zestienkleppen : 28-02-2005 at 11:48. |
#9
|
||||
|
||||
![]() het ligt er maar neet aan waar je speling op heb op je binnenste of je buitenste kogel....
en je kan de delen ook los krijgen dus losse kop en losse spoorstok
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Huh, je kan gewoon losse kogels kopen ........die zitten in de spoorstang geschroefd, ik heb vorig jaar beide zijden gedaan van mijn Golf... Ik heb de moer onder de kogel met een slagsleutel losgedraaid, en daarna met een welgemikte hengst met de hamer het conische deel uit de stuurarm losgeslagen.. Het deel wat in de spoorstange geschroefd draaide bij mij vrij soepel los nadat de contra moer met enige moeite was losgekomen. Het makkelijkst is het om éérst de boel op te lossen aan de spoorstang zijde, en dán pas de kogel zelf los maken ... |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
In goede staat, stofhoezen zijn ook goed wat ik me herinner. Prijs is bespreekbaar, maar daar komen we wel uit, je kent me he ![]()
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#12
|
|||
|
|||
![]() @Pieter; bedankt, eerst eens kijken of het zo wat wordt.
@Jan & Fred; ik zou graag weten wat jullie bedoelen, volgens mij heb ik het ergens verkeerd. Ter info onderstaand plaatje, wat ik begreep is dat je minimaal de onderdelen 4, 4b en twee maal 9 moet bestellen, eventueel ook nwe stofhoezen.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#13
|
||||
|
||||
![]() De speling zal in principe in je stuurkogels zitten, dus onderdeelnr. 4b. Als je deze vervangt dien je ook 9 mee te bestellen (zelfborgende moer), 4 hoeft niet.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ligt aan de uitvoering, er zijn er die hebben een linker spoorstang/kogel zoals aangegeven met 4, maar er zijn ook uitvoeringen die hebben links én rechts de boel zoals aangegeven met 4a, daar kun je alleen volstaan met het wisselen van 4b MITS de speling alleen daar zit, de andere kant KAN ook speling hebben, maar dat is niet veel voorkomend, omdat die slechts een simpele beweging maken..tja als die kant speling heeft, zal je het complete spul moeten vervangen... Effe kijken hoe het bij jou zit brengt duidelijkheid.. PS1, dat soort zaken moet je NIET bij VW bestellen, universele onderdelen leveranciers leveren kwalitatief net zo goed spul, maar tegen beduidend lagere prijzen .... PS2, Meet van de voren hoever de contramoer op de draad zit, dan kun je na montage van nieuwe kogels, de boel bij benadering weer goed zetten, want je zal wel de boel moeten laten uitlijnen na een dergelijke ingreep, als je dan effe de boel zo zet zoals het nu is kun je in ieder geval redelijk safe naar de uitlijner rijden Last edited by Fred : 28-02-2005 at 15:15. |