![]() |
|
||||
|
||||
![]() hallo .
ik heb een drenth torsensper diff. liggen die ik graag in mijn 020 bakje wil steken ook heb ik een kroonwiel ( 4.46 eindoverbrenging ) die ik graag samen zou vloeien , maar nu heb ik een setje origineel vw reparatie set gekocht maar blijkbaar past dit niet . nu is mijn vraag hoe moet ik deze 2 bevestigen ? kheb al gekeken op drenth zelf maar vindt er niks over terug . graag jullie medewerking .... alvast bedankt . greets nicky |
|
||||
|
||||
![]() Zit er schroefdraad in de boutgaten van de sper?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
inderdaad er zit draad in van M9 |
|
||||
|
||||
![]() Dan ben je waarschijnlijk speciale 12.9 zeskantbouten nodig met fijn draad.
Het kan zelfs zijn dat je de gaten in het kroonwiel uit moet boren. De bouten hebben ook een geribbelde onderkant van de kop voor het borgen. Ik heb ze destijds gehaald bij een fabory center.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ahzo , kroonwiel is trouwens nieuw . kzal morgen eens gaan naar een plaats waar ze nog veel bouten en moeren leveren . nog een vraag , steek je dan op de bouten die in het diff gaan nog moeren ? en zorg je dat de draad gelijk komt met de diff onderaan ? |
|
||||
|
||||
![]() De bouten moeten vlak liggen met de rand van de sper, anders lopen ze tegen de lagerplaat van het pignonwiel aan.
Gr Jan.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
oke alvast bedankt . kzal morgen eens langs gaan bij de boutenboer ![]() nog iets , als de bout geribbelds is , dan kan deze toch niet meer draaien ? |
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() oke ,probleem opgelost
![]() heb boutjes gevonden M10 gewone draad sterkte 12.9 ![]() kben tevreden en opgelucht ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mooi zo!
Met wat voor project ben je bezig dan? Autocross?