Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-03-2005, 01:05
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Unhappy Dynamo probleem!!

Ik zit met een probleempje wat betreft mn dynamo.

Het begon ermee dat de accu aldoor leegliep. Met draaiende motor bleef de spanning 12V. Dus ik heb de contactjes opgeschuurd zowel aan de dynamo als ook aan het stekkertje.
Zie ik vanavond bij mn startmotor dat de draden van mn dynamo losgeschoten zijn, hier heb ik dus een nieuw oogje aan geknepen en vervolgens weer vastgezet. Weer niks, accuspanning blijft 12V terwijl de motor draait.

Ik heb de dynamo een maand geleden uit elkaar gehad en hem een leuk kleurtje gegeven, hierbij heb ik de koolborstels vervangen.

Wat kan ik allemaal controleren om zeker te zijn? Er schijnt een manier te zijn om een dynamo door te meten maar hoe?
Het gaat om een Bosch 65A dynamo uit een golf 1 GTi.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #2  
Old 09-03-2005, 07:00
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 573
Send a message via MSN to Cabby 82 TDi
Default

Maakt je dynamo nog wel massa via het blok ? Misschien heb je hem iets te goed geverfd
Reply With Quote
  #3  
Old 09-03-2005, 08:20
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Dat zit wel goed, dat heb ik ook gemeten. De massa loopt via het schroefdraad van de bouten ed.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #4  
Old 09-03-2005, 23:27
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Dan zou ik em bij Bosch service punt of dynamo revisie bedrijfje even na laten meten, die hebben meestal zo'n testbank waar ze dat ding inhangen en kunnen je dan zo vertellen wat er aan de hand is.
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #5  
Old 10-03-2005, 08:27
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Ik ben er al weer uit!! Ik had de spanningsregelaar zn massapunt afgepakt :o De hele behuizing heeft dus n nieuw kleurtje gekregen en er zat nu dus ook lak tussen de spanningsregelaar en de massa... ff opgeschuurd en jazeker 13,8V
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #6  
Old 10-03-2005, 08:46
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

goed man!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-03-2005, 20:09
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

tjah, dan doet ie het inderdaad niet
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #8  
Old 10-03-2005, 21:16
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Ghehe, oeps :o Maar goed hij rijdt weer in elk geval
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum