![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb sinds gisteren mijn allereerste schroefset onder de Golf gemonteerd. Heb achter 5,5 cm draad over en voor 9,5 cm. Voor kan ik niet lager omdat de wang van de band dan de ring van de verlaging raakt. Heb 15 inch wielen 7 inch breed en ET 35. Banden 195 - 50 / 15. Voor zou hij dus nog een heel stuk omlaag moeten, maar ik weet niet hoe ik dit moet doen zonder er een spacer tussen te gaan zetten en ik wil eigenlijk wel het liefst binnen de spatbordrand blijven...
Suggesties? ![]() Ik zou hem achter nog wel iets hoger willen zetten, maar het lijkt wel alsof hij niks doet als ik de ringen omhoog draai ![]()
__________________
Heb weer een Golfje! 83-er GX Lhasagroen. |
#2
|
||||
|
||||
![]() plattere banden....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan raak ik toch nog steeds de ring van de verlaging? Als ik de ringen lager draai, dus zeg maar onder de wang van de band, dan kom ik toch nog steeds tegen de veren. Heb de ringen nu net boven de band staan. Als ik lager kan omdat de band lager is, zal de ruimte boven de band toch net zo groot blijven... ![]()
__________________
Heb weer een Golfje! 83-er GX Lhasagroen. |
#4
|
||||
|
||||
![]() sorry,ik bedoelde eigenlijk,als je plattere banden neemt kun je die spacer wel monteren omdat 195/50 best wel bol staat.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#5
|
|||
|
|||
![]() velgen zoeken met een kleinere ET waarde, of zoals hierboven vermeld is een dunnere band steken en dan spacer ertussen
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Of gewoon een iets smallere band er op draaien
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Die ET waardes brengen mij nog steeds in de war. Hoe kleiner het getal, hoe verder de velg naar buiten komt. Toch?
![]() Heb ik dan zo'n vreemde velgmaat? Is volgens mij toch een redelijke gangbare maat? Heb nu de wielvlucht maximaal naar buiten gezet en dan past de schokbreker er net langs. Alleen mis ik op de schokbreker het nokje om de bout voor de positieve wielvlucht tegen te houden en nu schuift ie steeds langzaam weer naar binnen en loopt mijn band dus weer aan... ![]() Andere banden heb ik ook overwogen, maar deze zijn nog zo goed als nieuw en ik vind het een beetje lullig om 'ff' een nieuw setje rubbers aan te schaffen ![]() Maar inderdaad, 1 of 2 maatjes smaller en mijn problemen zijn de wereld uit. ![]() Denk ik ![]()
__________________
Heb weer een Golfje! 83-er GX Lhasagroen. |
#8
|
|||
|
|||
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Dank je wel
![]() Iemand een idee hoe ik mijn bestaande setup kan gebruiken zonder nieuwe banden aan te schaffen? Spoorverbreders of zo? ![]()
__________________
Heb weer een Golfje! 83-er GX Lhasagroen. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik loop kringetjes... Had misschien toch beter moeten nadenken voordat ik wielen en/of schroefset kocht ![]()
__________________
Heb weer een Golfje! 83-er GX Lhasagroen. |
#11
|
||||
|
||||
![]() heb precies hetzelfde gehad als jou.
ik heb hem gewoon opgedraaid tot hij hem net niet meer raakte misschien spoorverbreders monteren, dan komen ze iets verder naar buiten. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat heb ik nu dus ook gedaan. Heb ongeveer 3mm ruimte tussen de schokbrekerringen en de band... ![]() Dook gisteren een gat in wat ik even gemist had, ben nu de buitenste rand van mijn voorband kwijt ![]() Spoorverbreders ben ik nog over aan het denken, evenals smallere banden. Zit aan 175/50-15 te denken. Gaat dat passen/uit zien?
__________________
Heb weer een Golfje! 83-er GX Lhasagroen. |
#13
|
||||
|
||||
![]() 165/50/15 nankang
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
juist ![]() |