![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Bij mijn golfje 1.1gg motor is vermoedelijk overleden.
Er komt dikke blauwe rook uit de uitlaat. Hoe kan ik testen wat er defect is? Compressie test?.....
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#2
|
|||
|
|||
![]() hallo even compressie laten testen met een warme motor bij een lokale garage of zo
mocht je een ander blok zoeken heb nog 1 liggen ook een gg met net 100.000km op de klok loopt als een zonnetje wel aan de andere kant van nl vlakbij emmen prijs motor kaal 100 compleet met bak enz 200euro grtn eric |
#3
|
||||
|
||||
![]() ok bedankt voor het aanbod ik houd het even in het achterhoofd.
Is de motor compleet met carbs ontsteking etc etc. Oftewel plug en play voor me?
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#4
|
||||
|
||||
![]() Als de carterontluchting verstopt zit kan er ook olie in de carburateur worden gedrukt.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() De carter ontluchting is open!
Helaas komt er behoorlijk wat damp doorheen! Ik ben bang dat hij overleden is.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ik had hetzelfde probleem bij mijn oude Golf 1. Ik heb een motorblok uit de afvalcontainer van Bolku Tuning getrokken en erin gebouwd
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan zou het nog steeds een optie kunnen zijn, bij een vernauwing in de ontluchting zal de druk toenemen. (Met een dichte ontluchting zou de olie op een andere plek naar buiten worden gedrukt, bijvoorbeeld bij de peilstok.) Zou sowieso even een compressietest (laten) doen, dan weet je het tenminste zeker. |