![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hoi allemaal.
ik heb een ONTZETTEND irritant probleem met m'n golf waar ik niet vanaf kom. m'n remmen trillen.... en schijven gaan dus krom het schijnt een bekend probleem te zijn bij mk4 maar heb nog geen enkele oplossing gelezen nu is er al een boel over gezegd en zowat alle opties heb ik geprobeerd: ten eerste hou ik mijn voet niet op de rem bij verkeerslichten etc. ik heb geen knake schijven eronder. alleen Bosch of delphi met kwaliteits blokken nu heb ik de remklauwen vervangen... de schijven en blokken(probleem 3000km verholpen) wiellagers vervangen en zelfs de fusees vervangen door goede sloop exemplaren(bevestigingsbouten v/d klauw waren dol. zitten nu muurvast!) ik kan er niet achterkomen wat hier het probleem is en imo blijven alleen kromme naven over(hoewel die zijn vervangen tegelijk met de fusees) het probleem, hangt me goed de neus uit. door alle werkzaamheden heb ik de auto in een maand twee keer moeten laten uitlijnen en al twee keer nieuwe schijven gekocht. ben alleen voor de voorkant al een dikke €550,- verder en het probleem is er nog het wordt erger als de remmen warm zijn, wat redelijk logisch is. HELP AUB!!! is er hier iemand die dit probleem heeft gehad en het heeft kunnen oplossen? ik wordt er krankjorum van zo ondertussen. voordat ik op vakanie ging heb ik nogmaals de schijven vervangen en eenmaal aangekomen in zuid italië begint hewt weer opnieuw. nu thuis ist weer als vanouds:S als ik hard rem merk je het minder en bij gewoon remmen klappert het hele zooitje. heel zachtjes remmen verneem ik er ook weinig van wie weet raad? alvast bedankt! Jasper
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#2
|
||||
|
||||
![]() goh,nog steeds niet opgelost man?
dat is mooi k^t...ik zou ook niet weten wat het kan zijn....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
![]() idd nog steeds niet opgelost!!
hoorde van een collega(tevens automonteur) dat het de wiellagers waren... niet dus de man van de sloop(de echte kenner) had het over de klauwbouten.... ook niet .... ik is gefrustreerd
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#4
|
|||
|
|||
![]() En als je je schijven nou eens laat afdraaien op de naaf van je auto?
Dus een schijfdraai apparaat wat je op je auto moet monteren. Misschien helpt dit?
__________________
Jetta mk2 |
#5
|
||||
|
||||
![]() nog nooit van gehoord!
dit doet een dealer niet neem ik aan? maar je weet het niet zeker? ik wil nu graag zekerheid ipv kosten die misschien tevergeefs zijn achteraf
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ok vaag,
Uhm auto al eens laten rijden op een brug met de wielen er af ? Zodat je de schijven ziet draaien, zie je dan wat raars ? Vibraties, krom etc. En neem aan dat de schijven blokken origineel zijn ? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Heb het verhaal gelezen en hou in mijn achterhoofd dat het probleem weg is geweest nadat je de schijven en blokken had vervangen. Toch raad ik je aan om ook even goed je draagarmrubbers te controleren, deze willen ook wel de oorzaak zijn van deze klachten, met name bij de Golf IV en andere types op dit platform (Bora, Leon, A3 enz.)
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Ik kan zelf op mijn werk de schijven afdraaien op de auto.
Er moet gewoon een keer een goede diagnose gesteld worden. Wat voor velgen heb je? Als de velgen niet goed vlak aansluiten dan trekt je schijf ook krom.
__________________
Jetta mk2 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
draagermen zijn nieuw fuseekogels ook. een van de eerste dingen die ik heb gedaan! daarom zeg ik, heb zo'n beetje alles al geprobeerd! toch bedankt voort meedenken
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
schijven zijnh originele kwaliteit(bosch) en als ik het een wiel eraf haal en de schijf ronddraai merk ik dat de schijf krom is. op het moment dat ik er nieuwe op heb gezet is dit probleem er niet.
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik heb nu originele 15" highline velgen (gekocht van de Pul) met hagelnieuwe continental ecocontact 3 banden. met de vorige oude banden zelfde verhaal, met vorige velgen (17") is het probleem begonnen. sinds het vervangen van de velgen al eens nieuwe schijven geprobeerd. en dan is vreemd genoeg het probleem even weg. wat gaat zoiets me kosten? heb nog een setje (kromgereden maar goede, amper versleten) schijven liggen die ik op me werk van te voren wel kan afdraaien! bedankt voor de reacties allemaal!!!!
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW Last edited by GoAzBox : 07-07-2010 at 21:15. |
#12
|
|||
|
|||
![]() En het is begonnen toen je er 17" onder heb gezet?
__________________
Jetta mk2 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nee die zaten er onder toen ik hem kocht. volgens mij is het begonnen nadat ik de voorwielen er een keer onderuit heb gehad. heb ze toen met de op 120NM vast gezet
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#14
|
|||
|
|||
![]() Oke dat is iets wat vast maar mag geen probleem geven.
Worden je schijven ook niet te heet? Misschien dat het met geperforeerde schijven over kan gaan?
__________________
Jetta mk2 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Welke diameter schijf heb je? Ik heb bij beide Golfjes 4 die ik heb gehad hetzelfde gehad, vrijwel meteen na aankoop. Paar keer stevig remmen en ze zijn krom en mooi blauw gekleurd. De mijne waren 256mm en originele schijven.
Er lag een setje 312mm Zimmerman`s klaar...denk dat het probleem hiermee al een stuk minder was geweest.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#16
|
|||
|
|||
![]() Heb je originele draagarmen erop gezet of nieuwe rubbers in geperst?
Heb vaak meegemaakt dat het aan je draagarmrubbers ligt. Rubbers hoeven maar ietswat slap te zijn, en het begint te trillen.. Let er altijd goed op dat je de rubbers juist erin perst, maar voor het goede 2 nieuwe armen eronder.. Ben wel benieuwd wat de oplossing hiervoor zal zijn ![]()
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik heb een nieuwe set draagarmen gemonteerd destijds, waar de rubbers al in zaten. compleet met nieuwe fuseekogels en koppelstangen. heb wel de oude draagarmen bewaard want de nieuwe wegen een stuk minder dan de oude. dit zullen dus imitatie exemplaren zijn. zou dit er iets mee te maken hebben? misschien toch een setje poly-urethaan op de oude laten persen?? alvast bedankt
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
gewoon originele maat schijven van bosch gemonteerd(naven goed schoongemaakt en kopervet gebruikt), weet zo 1,2,3 niet uit me hoofd de diameter. maar het begint bij mij na ongeveer 1500 á 2000 km te trillen en ze worden niet blauw oid. vind wel dat het op te lossen moet zijn met originele schijven. toch bedankt. misschien dat dit uiteindelijk een oplossing zou kunnen brengen
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#19
|
|||
|
|||
![]() Smeer je ook kopervet tussen je naaf en je schijf?
__________________
Jetta mk2 |
#20
|
||||
|
||||
![]() Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn TDI (Golf 4). Ik had ook nieuwe blokken schijven gemonteerd, hierna kwam het probleen net als bij jou snel terug. Wat bleek: bij mij lag het aan verkeerde remblokken, je hebt harde en zachte. Voor de Golf heb je zachte nodig ik heb daarbij schijven van Brembo gekocht. Ik had ook al mijn complete draagarmen vervangen.. Nu rem ik al even tril vrij..alleen nu schud mijn hele auto tijdens het rijden..zie mijn tread.. succes..
|